איך עושים מחקר מילות מפתח וכיצד בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מילות מפתח?

איך עושים מחקר מילות מפתח וכיצד בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מילות מפתח?

חדש! האזינו לכתבה

איך עושים מחקר מילות מפתח ולמה הן כל כך חשובות?

מילת מפתח מורכבת "מביטוי חיפוש" שהגולש מחפש ברשת החיפוש כדוגמת Google. למעשה, מילות מפתח הן הכוח המניע את מנועי החיפוש באינטרנט. לפניכם מדריך למחקר מילות מפתח.

בעולם השיווק באינטרנט, מילת המפתח היא השער הראשון שהגולש עובר כאשר הוא מחפש פתרון לבעיה או צורך.
השער השני, הוא האתגר לצוד את עיניי הגולש באמצעות מילות כוח ובולטות על מנת לגרום לו ללחוץ ולהיכנס לאתר ולדף הנחיתה שלנו.
השער השלישי, הוא לגרום לגולש לבצע פעולה באתר או בדף הנחיתה (מילוי טופס, קנייה, הרשמה, הרמת טלפון, הורדת קובץ וכו').

שם המשחק רלוונטיות! ככל שהמילים אותן נקדם יהיו רלוונטיות יותר למה שחיפש הגולש, כך נגדיל את מספר הכניסות לאתר או ההקלקות על המודעה.
מה הכוונה במילים רלוונטיות? ראשית, רצוי להכיל יותר ממילה אחת, ככל שהביטוי ארוך יותר ("זנב ארוך"- יותר משתי מילים) כך כמות החיפושים מצטמצמת, אך לעומת זאת, הגולש קרוב יותר לשלב הרכישה. לדוגמא, חיפוש כללי של "תכשיטים" לעומת "טבעות אירוסין" או "מצלמה דיגיטלית" לעומת "מצלמת Nikon דגם D750  מחיר".

הרוב המכריע של משתמשי האינטרנט מבצע חיפושים במנוע החיפוש של Google, בחירה של מילות מפתח רלוונטיות או הטמעתן באתר שלנו יגרום לגולשים למצוא אותנו, ולנו לשווק לקהל יעד ממוקד ורלוונטי. אנו עשויים להופיע בתוצאות האורגניות (Seo) ובמודעות הממומנות של Google(Adwords).

חשוב מאוד לבחור את המילים הנכונות ולהתאימן למשפך השיווקי ולתהליך הרכישה. בכל שלב במשפך יש להציג את המילים והמודעות המתאימות. לדוגמא: כאשר הגולש מבצע מחקר ראשוני באינטרנט - הוא מחפש מידע, מדריכים וטיפים, אין טעם לנסות למכור לו מבצע. כדאי לחשוף בפניו את המותג שלנו ולגרום לו להיכנס לאתר, בכדי שנוכל להציע לו דברים מותאמים אישית בהמשך.

הפרסום הממומן מאפשר להוסיף למילות המפתח התאמות שונות: התאמה נרחבת, התאמה לביטוי, התאמה מדויקת והתאמת +. מטרת ההתאמות היא לצמצם את החיפושים ומקובל להשתמש בהן על פי האסטרטגיה השיווקית שנקבעה (חשיפה ומיתוג, יותר קליקים, מכירה וכו').

שימוש נוסף במילות מפתח - מילות מפתח שליליות. אותן מילים מונעות מהמודעה שלי להופיע בחיפושים לא רלוונטיים. לדוגמא: אם אני מעצב גרפי, אך אני לא מעוניין שהמודעות שלי יופיעו כאשר מחפשים "קורס עיצוב גרפי", אוסיף את מילת המפתח "קורס" כמילה שלילית.

שימושים במילות מפתח:      

  • פרסום ממומן ברשת החיפוש של Google
  • פרסום ברשת המדיה של Google
  • בניית מערך קישורים באתר ומחוצה לו, כאשר הביטוי המקושר יכיל מילת מפתח
  • אופטימיזציה לדפים באתר אינטרנט
  • קידום אורגני
  • רשתות חברתיות ובכל ערוצי השיווק.

צ'ק ליסט לשיטת עבודה מומלצת:

  • ליישם את האסטרטגיה השיווקית ולהתחיל במחקר מילים אינטואיטיבי
  • לסדר את המילים תחת נושאים משותפים
  • להשתמש במחקר מילים באמצעות הכלים בהמשך
  • לסדר בקובץ Excel תחת נושא משותף את מילות המפתח. בכל פעם שמבצעים מחקר בכלים השונים, יש  להוסיף את מילות המפתח לקובץ הנ"ל ולסנן מילים קבועות.
  • לבסוף, יש להעתיק את מילות המפתח מכל נושא לתוך כלי מילות המפתח של Google, למיין לפי מספר חיפושים בחודש, לייצא שוב לאקסל או להוסיף ידנית את המידע הרלוונטי ליד כל מילה
  • ליישם את מחקר המילים בכל ערוצי השיווק הרלוונטיים

איפה מוצאים מילות מפתח רלוונטיות שהגולש מחפש? 

המטרה המרכזית שלנו כמשווקים באינטרנט היא להופיע ראשונים בכל פעם הגולש מחפש שירות או מוצר שיש לנו להציע. ללקוח יש צורך או בעיה ולנו יש את הפתרון לכך. ממש קסם. אני שמח להציג בפניכם, לאחר שנים רבות בהן אנו חוקרים את התחום, את הנוסחה המנצחת והכלים אשר בעזרתם אני מבצע מחקר מילות מפתח אפקטיבי:

מחקר מילות מפתח באמצעות כלים של גוגל (Google):

כלי Autocomplate : אנו מקלידים שאילתה במנוע החיפוש של Google ומקבלים השלמה אוטומטית. על מנת להוריד את הביטויים לקובץ Excel נשתמש בכלי זה.  

Google Suggest אחת האופציות החביבות עליי למחקר ביטויים. ההשלמה האוטומטית של גוגל מאפשרת לדעת מה ואיך אנשים מחפשים בגוגל, בדרך כלל על פי פופולאריות.מי לא מכיר את זה: מתחילים לחפש מילה (ואפילו אות) בגוגל, ונקבל מידע רעיונות להשלמה על בסיס חיפושים פופולאריים של משתמשים אחרים. סוג של חכמת ההמונים.
   
הכלי לתכנון מילות המפתח של Google  דרך חשבון   Adwords קישור לכלי 

דו"ח מונחי חיפוש בחשבון Adwords– לאתר את הביטויים אותם חיפש הגולש כאשר המילים בקמפיין הפרסום הופעלו. דו"ח זה מאפשר להוסיף מילים רלוונטיות ולהוסיף מילים שליליות

כלי התצוגה המקדימה לאבחון מודעות בחשבון Adwords  מאפשר ללמוד על מתחרים בדגש על מתחרים מחו"ל

Google Trends-  מאפשר לעקב אחרי מילות מפתח ודירוגם לפי תקופות זמן, פופולריות ולפי מיקוד גיאוגרפי. ניתן לתזמן על פי גרף החיפוש את הקמפיין, כניסה לכלי

מחקר מילות מפתח באמצעות כלים מחוץ לגוגל (Google):

כלי למחקר מילות מפתח אלטרנטיבי לגוגל keyword tool -  אנו מקלידים שאילתה ומקבלים תוצאה אותה אנו יכולים לסמן ולייצא לקובץ. כלי מעולה למציאת מילות מפתח שליליות, כניסה לכלי    

semrush מה המתחרים שלי מקדמים ומפרסמים בגוגל?  כלי מעולה למעקב אחר מתחרים. הכלי מציג תובנות אסטרטגיות על המתחרים, אילו מילים המתחרים מקדמים? מהם המוצרים העיקריים שהמתחרים מקדמים? מתי הם מפרסמים? בעזרת מעקב שוטף נוכל לאתר חורים באסטרטגיות של המתחרים. (מרבית האפשרויות בכלי הן בתשלום) , כניסה לכלי
iSpionage הוא כלי למעקב אחר מילות מפתח- כלי מעולה נוסף למעקב אחר מתחרים,אליו ניתן להכניס אתר מתחרה ולמצוא את מילות המפתח שנותנות את הביצועים הטובים עבורו ביותר גם ב-PPC וגם בקידום אורגני. הכלי עובד רק בחו״ל, כניסה לכלי

כאשר פונים לשווקים בחו"ל מומלץ לחפש מילים נרדפות ולנסות אותן, היות והביטויים באנגלית שונים בין אנגליה לארה"ב
מחקר מילות מפתח עוזר לנו להבין ולבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת! בעזרת מחקר נכון אנו יכולים לעקוב אחר המילים, להתמקד בביטויים שהגולש מחפש ולבדוק מהו החזר ההשקעה המשתלם ביותר (ROI). לסיום, נמליץ לכם בכל רבעון לבדוק תחרות ורלוונטיות של מילות המפתח בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
רוצים לשמוע עוד? נשמח לשבת איתכם על כוס קפה ולהראות לכם את מפת הערוצים לשיווק דיגיטלי.
התקשרו לטלפון 03-8060060 או השאירו הודעה כאן ונחזור אליכם בהקדם.  


נושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך למנף את משבר הקורונה להצלחה עסקית? איך להכין תכנית שיווקית  בעידן השיווק הדיגיטלי?
איך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מחקר מילים?
איך לשלב בין הפעילות השיווקית הדיגיטלית לבין השיווק המסורתי?
כיצד לבחור את ערוץ השיווק הדיגיטלי הטוב ביותר לעסק שלך?
קידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט – למה חשוב להיות נוכח בזירה הדיגיטלית?

אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו