איך לשלב בין הפעילות השיווקית הדיגיטלית לבין השיווק המסורתי?

מאת: אדי כהן
רוב העסקים מקדמים היום את העסק שלהם בפעילות שיווקית מסורתית ובשיווק באינטרנט.
עם זאת, רבים מחמיצים את התועלת של פעילות השיווק שלהם בכך שלא משלבים בין הפעילויות המסורתית לבין הנוכחות הדיגיטלית שלהם.

הם פועלים בערוצי השיווק באסטרטגיות מנותקות זו מזו ולרוב הניהול של ערוץ השיווק הדיגיטלי מנוהל על ידי 3 גורמים שונים וללא תאום ואסטרטגיה אחידה.
מחקרים מוכיחים ששילוב בין השיווק הדיגיטלי לשיווק המסורתי מעצים את החלטת הקנייה של הצרכן ויוצר העדפה למותג על פני המתחרים.
אם השיווק המסורתי והשיווק הדיגיטלי לא יעבדו יחד, אתה עלול לפספס לקוחות פוטנציאליים.

דוגמאות שאנו נתקלים בהם בשטח:
  • השתתפת בתערוכה והפצת חומר פרסומי ללא כתובת האתר שלך – הלקוח שלך לא ידע לגשת מיד למידע שלך.
  • לקוחות קנו ממך מוצרים או שירות אך אין לך את פרטי המייל והטלפון שלו – אתה לא יכול לתקשר ולעדכן אותו באופן דיגיטלי: באמצעות מייל, sms, באו בפרסום ברשתות חברתיות.
  • אין קשר ברור בין מה שלקוחות שלך רואים במודעות ובקטלוגים שלך לבין אתר האינטרנט שלך – עלול לבלבל.
  • השיווק הדיגיטלי מפוצל בין 3 גורמים וללא אסטרטגיה אחידה : קידום אתרים, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ממומן, ניוזלטר.

המלצות לשילוב בין השיווק המסורתי - offline marketing לשיווק הדיגיטלי - online marketing
  • התאמת בין הנוכחות הדיגיטלית לנוכחות הלא מקוונת שלך היא קריטית. האתר שלך, הרשתות החברתיות, המייל שאתה מפיץ, חתימת המייל, הפרוספקטים, ההופעה שלך בתערוכה, המצגות השיווקיות, המודעות המקוונות והלא מקוונות. האם לכל אלו מיתוג ומסר אחיד? הלוגו והצבעים זהים? האם הסיסמא העסקית שלי מופיעה בכל מקום? חוסר עקביות עלולה ללקוח לאבד אותך.
  • פרסם את כתובת האינטרנט שלך בכל הממשקים עם הלקוח: פרוספקט, אריזות, שילוט חוצות, ניירת.
  • השתמש במחקר מילות מפתח ושלב את אותן המילים שהלקוח מחפש הן במודעות המקוונות והלא מקוונות.
  • השתמש בדפי נחיתה רלוונטיים למודעה שלך – אל תגרום ללקוח להגיע לדף הבית באתר ולחפש.
  • אתר אינטרנט מותאם למובייל – כלול ניווט מהיר, פונקציית Check-In.
  • פעילות ברשת חברתית הכרחית לבניית מערכת יחסים, השילוב בין העסק הלא מקוון לעסק הדיגיטלי רק מעצים את התהליך.
  • תייג את הפעילות הפרסום באמצעות כתובת url וטלפון ייחודי לצורך מעקב , בעידן של היום הכל ניתן למדידה.
  • שלב בפרסומים המודפסים ובאריזות QR Codes 
  • תכנן תכנית לפעילות שיווקית שנתית המשלבת בין הפרסום במקוון ללא מקוון.
  • מדידה לשם מעקב ושיפור מתמיד. הטמע אפשרויות מתקדמות של Google Analytics וטלפון IP למעקב ומדידה

לסיכום אומר את המובן מאליו, שילוב של שניהם חיוני להצלחת העסק ולמיתוג שלך.
שיווק מוצלח הוא תכנית פעולה אסטרטגית המשלבת בין הפעילות המקוונת והלא מקוונת של העסק שלך.

העברת מסרים עקביים בכל הפלטפורמות השיווקיות ישלימו זה את זו ויחזקו את המותג שלך.
תאום בין כל זרועות השיווק שלך.

שכירת עזרה חיצונית מאנשי שיווק שמבינים במיתוג ובשילוב בין ערוץ השיווק המקוון והלא מקוון יכול להיות רעיון טוב להתחלה מהירה.
ב BrandWiz נשמח להיפגש ולהמליץ לך על דרך פעולה המותאמת לעסק שלך.