איך לבחור את ערוץ השיווק הדיגיטלי הטוב ביותר לעסק שלך?

איך לבחור את ערוץ השיווק הדיגיטלי הטוב ביותר לעסק שלך?

חדש! האזינו לכתבה

השיטה - תכנון מהלך שיווקי רב ערוצי

לאחר שסיימנו להכין את התוכנית השיווקית שלנו לקראת השנה החדשה , הקצנו תקציב והכנו מפת דרכים המסכמת את הפעילות השיווקית המתוכננת לפי ציר זמן, הגיע הזמן ליישום. ההסתכלות על השיווק באינטרנט בזווית של 360 מעלות כאשר האתר שלך שחקן מרכזי. הגבולות בין ה- online ל- offline הולכים ומיטשטשים וחשוב לתכננן מהלך שיווקי רב ערוצי. המטרה העיקרית היא להזרים גולשים לאתר ולצבוע אותם למטרת שיווק מחדש ( Remarketing ).

שיווק במספר ערוצים מעודד את הלקוחות שלך ולקוחות פוטנציאלים לבצע פעולה ולהגיב – לרכוש את המוצר או השירות שלך באמצעות הערוץ שאותו הם יבחרו. שיווק רב ערוצי חשוב בשל הסיבה הפשוטה – אתה והעסק שלך צריכים להיות היכן שהלקוחות שלך נמצאים. מסע הצרכן הדיגיטלי ( Customer Journey Mapping )- כיום הלקוחות נמצאים בכל מקום ואתה צריך למצוא את המקום והדרך שהכי נוחה להם לתקשר אתך.

איזה ערוצי שיווק דיגיטליים כדאי לכם לחזק השנה?

המפתח להצלחה הוא היכולת לאחד ולשלב את חווית הלקוח בין ערוצים אלו. כבעל עסק באחריותך לספק את הלקוח בכל שלב של האינטראקציה שלהם עם המותג שלך.

איזה יעדי שיווק כדי לכם לשלב בתוכנית העסקית השנה?

  • הגדלת מכירות
  • ליצור יותר פניות
  • להגדיל את כמות המבקרים באתר
  • לשפר את איכות הפניות
  • לשפר את המודעות למותג
  • יותר אוטומציה שיווקית ( חסכון בזמן וכסף )
  • הפניית תקציב פרסום משמעותי יותר לשיווק בדיגיטל
 

ערוצי השיווק בדיגיטל

עולם השיווק הדיגיטלי 360 מספק לנו הזדמנויות  ואפשרויות מדהימות רבות שפעם רק חלמנו עליהם. השאיפה לרצות הכול בבת אחת נדונה להיכשל! כל אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים מאפשר לנו לפגוש צרכנים בנקודת זמן שונה מול צורך שונה. איך נוכל לפגוש את הצרכנים בצורה אפקטיבית כשהמשאבים מוגבלים?

נחזור למשפך השיווקי ונתכנן מהלך שיווקי לכל אחד מהשלבים במשפך: ביקוש, התעניינות ומכירה וזאת כדי למקסם את המעבר בין השלבים במשפך. אנו צריכים להתאים את המסר והפרסום בכל אחד מערוצי המדיה בהתאמה. לא לשכוח מדידה, מדידה וניתוח בעזרת כלים שיווקיים.

המלצה כללית לפני שניגשים לשיווק הדיגיטלי: תחשבו על אנשים במקום על פלטפורמה, תחשבו אסטרטגיה ולא טכנולוגיה, תכננו מהלך שיווקי ולא פרסום בפלטפורמה זו או אחרת.

לפניכם סקירה על ערוצי שיווק דיגיטליים מומלצים:

המותג שלך

בחן את האפקטיביות של המיתוג העסקי שלך, איך אתה נתפס כרגע בשוק? הבידול שלך? הרחב את הנוכחות של המותג שלך באינטרנט (הנכסים הדיגיטליים) בערוצים הרלוונטיים.

אתר האינטרנט

הלב של השיווק של העסק שלך. האתר עומד בראש השיווק הרב ערוצי ומאפשר לך לצבוע את המבקרים באתר בעזרת כלים (Remarketing).עיצוב ובניית אתרים שמושכים מבקרים ושומרים עליהם דורשת מומחיות אסטרטגית, עיצובית  ויצירת תוכן רלוונטי על בסיס קבוע.
  • האתר צריך להיות מותאם למובייל
  • זמן טעינה מהיר ומלווה
  • בתעודת הצפנה ssl
  • תוכן מקורי
  • אופטימיזציה למנוע החיפוש SEO

שיווק באינטרנט באמצעות דיוור אלקטרוני

91% מהלקוחות בודקים את הדוא״ל שלהם מידי יום. תכנן אסטרטגיה של תוכן שתשלח לרשימת לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים. השיווק בדוא״ל עדיין נחשב לאמצעי רב עוצמה בתקשורת עם לקוחות במיוחד ללקוחות B2B .מאפשר לבנות ולתחזק קרבה עם לקוחות פוטנציאליים ולשמור על יחסים עם לקוחות קיימים.

שיווק באמצעות רשתות חברתיות

מדיה חברתית היא ערוץ השיווק הטוב ביותר ליצירת תקשורת דו כיוונית למותג שלך. כל צורות המדיה החברתית, החל בפייסבוק ועד LinkedIn ליו-טיוב, הקימו רשתות וקהילות גדולות על-ידי מתן אפשרות למשתמשים לקיים אינטראקציה זה עם זה, לשתף דעות, להשתתף בדיונים בזמן אמת. כיום, עסקים יכולים למנף פלטפורמות מדיה חברתית כדי ליצור מודעות למותג באופן אורגני (לעומת פרסום) עבור המוצרים והשירותים שלהם, לפתח נאמנות למותג באמצעות מיקוד ונוכחות עקבית.

אחד הדברים שחשוב להבין בתור התחלה הוא שלכל רשת חברתית יש את הסגנון שלה מבחינת סוג הקהל (מבחינה דמוגרפית) ובהתאם לזה לכל אחת מהרשתות החברתיות יש אסטרטגיית שיווק אחרת. התמקדו ברשת החברתית בה נמצא קהל הלקוחות שלכם, חשבו על הלקוחות ברשתות החברתיות כחברים ולא כמשווקים, שימו לב לנקודות הכאב של הצרכנים ואל תנסו למכור.

להלן סקירה של מספר רשתות חברתיות נפוצות:
פייסבוק - רשת חברתית בה פעילים מעל 4 מיליון משתמשים בחודש בישראל. 87% מסך הגולשים נמצא בטווח הגילאים 18-29. ניתן לפלח לפי נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין ועוד. פלטפורמה מאוד דינאמית וויראלית, באמצעותה ניתן להגיע לקהלי יעד מדויקים. דף עסקי מקודם טוב בגוגל ומחזק את התדמית. מחיר פרסום נמוך ביחס לשאר שטחי הפרסום במדיה הדיגיטלית.הרשת מאפשרת לך לצבוע גולשים באמצעות רשימות רימרקטינג.
INSTAGRAM – פלטפורמה שמתמקדת בתוכן ויזואלי של תמונות ווידאו, גיל המשתמשים צעירים. רוב המשתמשים נשים. ניתן לפרסם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
Linkedin – ערוץ שיווק אפקטיבי המאפשר להגיע אל אנשי מקצוע, בעלי עסקים אחרים מסוג B2B. בעזרת מערכת פרסום ממוקדת מתקדמת וכלים מתקדמים ניתן לאתר, לפרסם ולשלוח הודעות ללקוחות פוטנציאליים ניתן לפרסם פוסטים ולשלוח הודעות לקבוצות גדולות.

שיווק באינטרנט באמצעות קידום אורגני SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO כפי שהיא מכונה, היא האמנות והמדע המאפשר לדפי אינטרנט ספציפיים להופיע על מנועי החיפוש כאשר מילות מפתח ספציפיות משמשים מונחי החיפוש. קידום אתרים מסייע להשיג חשיפה למותג במנועי החיפוש ובאזורים גיאוגרפיים. תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנועי החיפוש מתחיל די מוקדם, פחות או יותר באותו זמן האתר נבנה. התוכן באתר צריך להיות מותאם עבור מנועי החיפוש, תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות לחיפוש של הגולש.

למה כדאי לשים לב בקידום האורגני:
חווית משתמש
קידום אתרים לא נעשה לטובת מנועי החיפוש, אלא דווקא לטובת הגולשים. קידום התוכן באתר יושפע במידה רבה חווית הגולש: זמן גלישה, מהירות עליית הדף, העדר בעיות טכניות, התאמה למובייל.

תוכן איכותי
טכנולוגיית RankBrain המבוססת על אלגוריתמים המלמדים את עצמם את התכנים, לומדים את המשתמשים ואת התגובות שלהם. לומדים להבין את המשמעות מאחורי השאילתות ועל המידע אותו הם מחפשים ברשת. החידוש הזה יביא לכך שהרף לתוכן איכותי יעלה ועל מנת להשיג תוצאות טובות במסגרת קידום אתרים בכלל וכן קידום אורגני בפרט – יהיה צורך להשקיע כמה שיותר בחומר ייחודי ואיכותי.

כדי להתכונן לזה כבר עכשיו, יש לבצע בדק בית בתכנים הקיימים באתר ולהעביר ביקורת: האם הוא ייחודי? האם יש לו ערך? חשוב שלא לדחוס יותר מדי מילות חיפוש בתוך הטקסט, בדקו שהתוכן בעל ערך לגולש, עקבו אחר ההמרות המתבצעות באתר.

מובייל פירסט של גוגל
בשל העלייה החדה בגלישה בניידים, גוגל מתעדפת ומאנדקסת  אתרים עם גרסאות מובייל באיכות גבוהה, כך שאופטימיזציה מושלמת למובייל באתר שלכם מתבקשת.עדיפות לדפים AMP  - דפים מואצים המאפשרים טעינה מהירה ואיכותית של דפי אינטרנט.

הקישורים עדיין רלוונטיים
נכון לעכשיו  תהיה חשיבות גדולה מאוד לקישורים חיצוניים ופנמיים, כפי שנמסר במסיבת עיתונאים שקיימו בגוגל. שם נמסר שהאלגוריתם הוותיק לדירוג אתרים GoogleRank עדיין אקטואלי וחשוב לעבודתו הפנימית של מנוע החיפוש. ומכך נובע שקישורים לאתר עדיין חשובים, בעיקר אם הם מגיעים מאתרים גדולים בעלי דירוג גבוה ואוטוריטה (סמכותיות) משמעותית.

תשומת לב לחיפוש תמונות בגוגל
מנוע חיפוש התמונות של גוגל עבר מתיחת פנים משמעותית.מומלץ להשקיע בתוכן החזותי, ליצור תמונות ברמה גבוהה, לבנות אינפוגרפיקס ותכנים ויזואלים הרלוונטיים לתחום שלכם.

קידום לוקאלי
קידום אתרים לוקאלי בגוגל  (Local SEO) מהווה את אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לעסקים מקומיים לקבל עוד חשיפה. החשיפה מבוססת על המפות של גוגל, במיקום העסק או באזורי השירות שלו.

שיווק באינטרנט באמצעות פרסום ממומן

במקום לחכות שתוכן יקודם בגוגל או שהפוסט ייחשף בפני גולשים רבים, ניתן לשלם לגוגל, פייסבוק עבור הפרסום. תשלמו רק עבור הקלקה ( Pay Per Click ) על המודעה או אינטראקציה.
קמפיין פרסום ממומן בגוגל - לפי מודל תשלום לפי קליק. ניתן לקנות מילות חיפוש, לפרסם באנרים באתרים נבחרים ולפרסם ביוטיוב. הפרסום בגוגל דורש ידע וניסיון רב.
קמפיין פרסום בפייסבוק - לפי מודל תשלום לפי קליק או מעורבות. ניתן ליצור קמפיינים לפי מטרות מוגדרות מראש: גיוס עוקבים לדף, קמפיין לידים, פרסום פוסט ועוד׳.
פרסום ושיווק בלינקדאין - גיוס לידים באמצעות LinkedIn Sales Navigator , ופרסום מודעות לפי מודל תשלום לפי הקלקה.
שיווק מחדש Remarketing - שיטה מעולה שמאפשרת לך לצבוע את הגולשים באתר ולאחר מכן לחזור ולפרסם להם. פייסבוק וגוגל מאפשרות לכם לשתול קוד מעקב באתר שלכם, הקוד מאפשר לכם לצבור רשימת תפוצה דיגיטלית של גולשים שגילו עניין בתוכן שלכם, לאחר מכן תוכלו לפנות לאותם גולשים באמצעות קמפיין פרסום. הפרסום בשיטה זו נמוך משמעותי לעומת הפרסום לכלל הגולשים. ערוץ אפקטיבי המאפשר פרסום מותאם אישית ״פרסונליזאציה״.
פרסום כתבות יח״צ בפורטלים - באמצעות פלטפורמות כגון outbrain / Taboola  ניתן לפרסם בפורטלים ראשיים כתבות בתשלום

שיווק באמצעות תוכן

אחת הדרכים הפופולריות ביותר היום להשגת תנועה באתר היא שיווק תוכן. זה מאפשר לגולשים ליצר אינטראקציה עם האתר שלכם ולמשוך את תשומת ליבם. קבע את אסטרטגיית התוכן לשנה הקרובה והגדרת המשפך השיווקי. מטרת התוכן היא בניית אמון , יצירת קשרים מתמשכים עם לקוחות פוטנציאליים. התוכן חייב להיות איכותי ובעל ערך מוסף לגולשים. התוכן יעזור לך בקידום האורגני, ימצב אותך כמוביל דעה ותוכל להפיץ ולפרסם גם באמצעות בלוג, רשתות חברתיות ו outbrain.

תוכן וידאו ליוטיוב ופייסבוק

שיווק באמצעות וידאו הוא ללא ספק אחד מכלי השיווק היעילים והאפקטיביים ביותר לעסק שלך, באמצעותו תוכל לחזק את תדמית העסק, ליצור עניין רב בחברה ולהעביר מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה.

שיווק באינטרנט באמצעות משפיעים חברתיים

בעידן של היום ישנן אושיות אינטרנט שמושכות אחריהן אלפי, עשרות ומאות אלפי עוקבים. אותן דמויות הופכות לדמויות בעלות השפעה על קהל רחב בדרך כלל, מדובר גם בקהל נישתי שעוקב אחרי אותה הדמות מעצם השתייכות לנושא מסוים. אותן דמויות בעלות יכולת השפעה עצומה על הקהל עד כדי כך שכשהם מעבירים מסר לקנות מוצרים או שירותים מסוימים, רוב הסיכויים שגם הקהל יגיב בהתאם ויקנה. שיתוף פעולה כזה בין המשווקים לבין המשפיעים הוא win win.

שיווק באמצעות affiliate marketing

מדובר בשיטה בה אתם משלמים אחוז מסוים לכל מי שעושה אתכם שיתוף פעולה. הבסיס הוא עסקאות בדרך כלל. אתם קובעים מראש שכל עסקה שנסגרת דרך הפלטפורמה של אותו אדם שמשתף אתכם פעולה מזכה אותו בעמלה מסוימת.

שיווק מסורתי offline

שלב את ערוצי השיווק המסורתיים לשיווק הדיגיטלי
  • אירועים שיווקיים וכנסים
  • טלמרקטינג / טלמיטינג
  • יחסי ציבור
  • פרסום במדיה הכתובה ובטלוויזיה
  • מתן חסויות
  • פעילות בנקודת המכירה
 

באיזה כלים עלי להשתמש לצורך השיווק באינטרנט?

  • Google Analytics - מערכת לניטור הפעילות באתר האינטרנט
  • Google Search Console - מערכת לניטור הפעילות באתר האינטרנט
  • מערכת CRM – מערכת לניהול לקוחות
  • מערכת לקליטת לידים באמצעות טלפון ip
  • מערכת לשליחת הודעות  SMS
  • מערכת דיוור אלקטרוני
  • מערכת להפצת תוכן ברשתות חברתיות
  • מערכת לדפי נחיתה
  • מערכת לפופאפ לאתר אינטרנט
  • כלים לניטור פעילות מתחרים וביצוע מחקר אינטרנטי כגון: semrush, ahrefs ועוד׳
  • כלים למחקר מילות מפתח
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו