איך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מחקר מילות מפתח

איך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מחקר מילות מפתח

המצאתם מכונה שהופכת אגלי זיעה לאבני אזמרגד? פנטסטי באמת, אולם עליכם לדעת שכדי להתעשר מהפטנט - עוד ארוכה הדרך. אתם זקוקים למערך שיווק בנוי היטב שיחשוף את העסק שלכם ויביא את הלקוחות להכרה, לאמון ולביצוע פעולות רכישה.

ישנה נוסחה להגדרת תקציב הפרסום הנכון עבור עסקים המנחה להפריש 5%-10% ממחזור הכספים של העסק. נשמע הרבה? ובכן, לפי נתוני השטח אם לא תקצו סכום מספק לשיווק תמצאו את עצמכם תקועים עם מחסן שלם של מכונות קסם ומחזור כספים מדולדל.

בניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית מנצלת את משאבי השיווק ויוצרת מותג שמוכר. מה תפקיד מחקר מילות המפתח בבניית אסטרטגיה שיווקית ואיך באמצעותו תוכלו להשקיע בשיווק ולקצור את תבואת-הרווח פי כמה וכמה? כך תחשפו את המותג שלכם - מאמר חשיפה.

איך אסטרטגיה שיווקית חוסכת לכם כסף?

דוחות חודשיים של עסקים רבים מדווחים על השקעת כספים בערוצי פרסום שונים מתוך מסגרת תקציב גבוהה במיוחד ואין - לא ניכרות תוצאות בשטח של שימור וגיוס לקוחות או עלייה ברמת המכירות. איך אפשר להסביר את התעלומה הזו? מה גורם לחברה אחרות שמשקיעה אותו תקציב בשיווק לכבוש את השוק? האם זה רק עניין של מזל?

עזבו את המיסטיקה, עשו שימוש בהיגיון קר: ההבדל בין שיווק מצליח לכושל הוא מבוסס אסטרטגיה. חברה שמקציבה הון לשיווק מבלי לנתח ולבנות אסטרטגיית מיתוג מקצועית תמצא את עצמה במהלך של גישוש, ניסוי ותהייה ותזרוק תוך כך ים כספים לצורך מימון פעילויות שיווק במגוון דרכים.

לעומתה, עסק שלו אסטרטגיה שיווקית איכותית ייהנה ממיתוג נכון ומזהות מותג איתנה מה שישליך בסופו של תהליך באופן מהותי על מדד הרווחים בחברה.

לוח קליעה למטרה בלונה פארק - מכירים? נסו פעם לכרוך סביב עיניכם בד אטום ולנסות לכבוש את המטרה? קשוח, אה?! סביר להניח שתבזבזו הרבה חיצים לשווא מבלי שתכוונו ליעד הנכון.

כזו בדיוק היא צורת שיווק שאינה מבוססת אסטרטגיה - יריית חיצים לכל עבר בעיניים עצומות. באמצעות אסטרטגיה נכונה תוכלו להגדיר יעד מדויק ולכוון את החץ השיווקי באופן ממוקד מבלי לבזבז כסף על פעילויות שיווק בלתי רלוונטיות.

המפתח למיתוג שעובד עבורכם - מחקר מילות מפתח

כל תהליך אסטרטגיה מקיף כולל ניתוח ממוקד של ערוץ השיווק החזק ביותר במדיה התקשורתית: השיווק האינטרנטי. 
רוב משתמשי הרשת המקוונת מחפשים מידע באמצעות מנועי החיפוש של גוגל. אם כך, המטרה שלנו מוגדרת מאוד: להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש. 
הבה ננסה להבין איך זה עובד:

לענת יש עסק לשיווק פרוות שועל והיא מעוניינת בבניית אתר עבור המותג שלה. כעסק לענייני מיתוג נרצה שכל לקוח המחפש שירותי מיתוג, בניית אתרים, הנגשת אתרים וצילום ימצא דווקא אותנו.
מה נעשה כדי שכשענת תזין בגוגל: "מיתוג עסקי" נקפוץ כאופציה ראשונה בתוצאות הממומנות והאורגניות בגוגל? כדי שנצליח בכך יש להטמיע באתר שלנו מילות מפתח באמצעותן יוכלו הגולשים למצוא אותנו וחשיפת העסק תיעשה בפני קהל יעד ממוקד ורלוונטי.

איך נמצא את מילות המפתח הרלוונטיות עבור גולשים כמו ענת? לשם כך יש לבצע כחלק מאסטרטגיית המיתוג הכוללת - מחקר מילות מפתח מקצועי מקיף.

רלוונטיות מילות המפתח

האסטרטגיה השיווקית בבחירת מילות מפתח שמה דגש על בחירת מילות מפתח רלוונטיות בלבד. ככל שהמילים תהיינה יותר מדויקות כך נוכל להגדיל את כמות התנועה באתר ומנגד נצמצם חשיפה מיותרת בקרב קהלים שאינם לקוחות פוטנציאליים.

כדי להגדיר מילות מפתח איכותיות יש להתייחס לרלוונטיות של הביטוי. ישנה עדיפות על ביטוי מדויק שאמנם מוביל לפחות הקלקות אך מביא גולשים לשלבים מתקדמים יותר של התעניינות ורכישה. כך לדוגמה נעדיף ביטוי כמו: "אביזרי ספורט לשיעורי התעמלות" לעומת: "ספורט" בלבד - ביטוי שעלול להוביל גולשים בלתי מתאימים המחפשים בכלל תוספי חלבון לעיבוי שריר.
יש להתאים את מילות המפתח לשלב בתהליך ולמשפך השיווק. באמצעות זיהוי וניתוח של שלבי הגלישה על פי מילות הביטוי שהזין, נוכל להבין האם הלקוח מעוניין רק במידע אינפורמטיבי או שהוא כשיר לבצע החלטות ולגשת לרכישה באתר.

כאשר הלקוח רק מבצע מחקר ראשוני באינטרנט - לא נכביד עליו עם קריאה לפעולה באמצעות מבצעים, הנחות או שכנוע בניגוד ללקוחות הנמצאים עמוק יותר בתוך התהליך ונראה שהם מחוברים לחוויית השהייה באתר. לקוחות כאלו נרצה להניע לפעולה ולהמירם מגולשים גרידא - ללקוחות משלמים.

איך לבצע מחקר מילות מפתח באמצעות כלי הניתוח של גוגל?

  • כלי Autocomplate - כלי זה מאפשר הזנת שאילתה במערכת החיפוש וקבלת השלמה אוטומטית. את הביטויים ניתן להוריד לקובץ אקסל.
  • תכנון מילות המפתח של Google דרך חשבון Adwords.
  • מחקר ביטויים באמצעות Google Suggest המציע השלמה אוטומטית של ביטויים לפי פופולריות. 
  • דו"ח מונחי חיפוש - איתור ביטויי החיפוש של הגולשים לאחר הפעלת מילות הפרסום בקמפיין השיווק. באמצעות כלי זה ניתן להוסיף מילים רלוונטיות ומילים שליליות (מילים שלא תרצו שגולשים יגיעו אליכם באמצעותן).
  • כלי תצוגה מקדימה לאבחון מודעות - באמצעות כלי זה ניתן ללמוד על מתחרים של המותג בעיקר מתחרים מחו"ל.
  • כלי Google Trends - באמצעותו ניתן לעקוב אחרי דירוג מילות המפתח לפי פופולריות, תקופות זמן ומיקוד גיאוגרפי. ניתן לתזמן את הקמפיין על פי גרף החיפוש.

כלים נוספים לביצוע מחקר מילות מפתח

איך נוכל למצוא מילות מפתח שליליות? מחוץ לגוגל קיימת אלטרנטיבה: keyword tool המאפשרת הזנת שאילתה וקבלת תוצאות הניתנות לייצוא וייבוא לקובץ.
מעוניינים לעקוב אחרי המתחרים כדי לקלוט את דרך הפעולה ולייעל באמצעותם את יכולות השיווק שלכם? באמצעות semrush תוכלו לדעת: אילו מילות מפתח מקדמים המתחרים כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם?מהו תזמון הפרסום בו הם נוקטים? אלו מוצרים ושירותים עיקריים הם מקדמים?

כלי חיפוש זה יאפשר לנו למצוא את הפרצות באסטרטגיית השיווק של המתחרים ולהציע USP ייחודי שיפתור את בעיות הצרכנים ויביא להם מענה מדויק.
כלי נוסף הרלוונטי לשווקים בחו"ל הינו iSpionage המאפשר להציב אתר של חברה מתחרה ולזהות את מילות המפתח האפקטיביות ביותר בקידום ממומן ובקידום אורגני.

כך תזהו את ערוצי הפצה האפקטיביים עבור העסק שלכם

תהליך אסטרטגי כולל בתוכו את בחירת ערוצי ההפצה המועדפים תוך הבנה כי מוצר טוב וקהל יעד חדור רצון-קנייה אינם מספיקים - חשוב לבחור בערוצי הפצה נכונים.גיוון בבחירת ערוצי ההפצה של המוצרים שלכם יוביל לצמצום התלות והקטנת כוח השליטה של ערוצי ההפצה השולטים בשוק.

זהו הזדמנויות לשימוש בערוצי הפצה ישירים שיגיעו ישירות אל קהל היעד שלכם, יגדילו את החשיפה למותג ויעלו את אחוז המכירות. תוכלו להיעזר בחנויות פרטיות קטנות שיפיצו עבורכם מוצרים מבלי שתצטרכו להשקיע בניהול רשת עצמאית.

אומרים לא לסנדלרים: בבחירת מומחי אסטרטגיה הולכים על הטופ

מעוניינים לקדם את המותג שלכם בגוגל ולאפשר לאינספור גולשים חדשים להיחשף לאתר שלכם ולשיווק בערוצי הדיגיטל הנוספים? יועצי האסטרטגיה של ברנדוויז - החברה המובילה בישראל למיתוג, שיווק ובניית אתרים, משלבים מומחיות בבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית באמצעות מחקר מילות מפתח מעמיק לקידום המותג בכל ערוצי האונליין.

קדימה, אין לכם זמן מיותר. קבעו עוד היום פגישת אפיון בברנדוויז שתנצל עבורכם את פוטנציאל השיווק הטמון בקידום ממומן ואורגני ותייצר חשיפה ממוקדת של חוויית המותג שלכם למיקסום היכולות העסקיות של החברה שבבעלותכם.


נושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך למנף את משבר הקורונה להצלחה עסקית? איך להכין תכנית שיווקית  בעידן השיווק הדיגיטלי?
איך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מחקר מילים?
איך לשלב בין הפעילות השיווקית הדיגיטלית לבין השיווק המסורתי?
כיצד לבחור את ערוץ השיווק הדיגיטלי הטוב ביותר לעסק שלך?
קידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט – למה חשוב להיות נוכח בזירה הדיגיטלית?
איך עושים מחקר מילות מפתח וכיצד בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת בעזרת מילות מפתח?
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו