מיתוג עסקי
האם העסק שלי צריך מיתוג מחדש?

איך מותג יכול לעזור לעסק שלך?
- מיתוג מחדש עשוי למשוך את לקוחות הליבה שלך בקלות רבה יותר. כאשר הלקוח רוכש ממך מוצר או שירות, המותג יספק לו בטחון, שקט ויענה לצורך הריגשי שלהם
- ליצור תמונה מעניינת ואמינה יותר בשוק
- יחזק את שיתופי הפעולה מולך ויעלה את המכירות
- יאפשר לך להעלות מחירים
- יתקשר טוב יותר עם לקוחות אסטרטגים וימשוך עובדים טובים, יענה לצרכים והרצונות הייחודיים שלהם, וזאת באמצעות החזון של החברה, הערכים והתרבות הארגונית
- המותג יקנה לך סט חוקים וכלים להתנהלות יום יומית
- הגדרת השירות והמומחיות נדרשת על מנת לקיים את היתרון התחרותי שלך,למלא אחר הבטחת המותג שלך ולהיות נאמן לערכים של החברה
על מה הוא משפיע? |
איך מותג יכול לעזור לי? |
||
להפיץ את הבשורה |
לגייס את האנשים הנכונים |
אסטרטגיה תחרותית |
|
+ |
|
+ |
מגדיר את ההבטחה המותגית שלי promise הבטחות צריך לקיים- ההבטחה משלבת בין החזון, לצרכים, ליתרון התחרותי וצריכה להיות אמינה ואוטנטית |
|
|
+ |
מגדיל את הלקוחות הפוטנציאליים שלך באמצעות חדירה לנישות נוספות |
+ |
|
+ |
מבדל אותך מול המתחרים |
|
|
+ |
יוצר יתרון תחרותי |
|
+ |
+ |
מעביר חזון ברור מעורר השראה |
+ |
+ |
+ |
מגדיר את הערכים העסקיים שלך |
|
+ |
+ |
מגביר את הניראות והבולטות שלך בשוק הרלוונטי |
|
+ |
+ |
יוצר רושם |
מה זה מותג ולמה הוא חשוב עבורי?
לאמירה הזו יש קשר הדוק לכוח של המיתוג: למוניטין של העסק יש ערך עצום. מוניטין בנוי בחלקו על ביצועי העבר: חוויות לקוח, אך כולל בתוכו גם רושם חיצוני: צבעוניות תמונות ומסרים שמעוררות מגוון רגשות. המרכיבים של הניראות החזותית של המותג שלך יכולים לתמוך באמינות המותג ( או לגרוע ממנה ) ועוזרת לך לבדל את עצמך מול מתחרים דומים.
איך בונים מותג נכון?
6 מגמות שעשויות לשפר את העתיד של העסק שלך?
צק׳ ליסט 15 סימנים שמעידים על הצורך במיתוג מחדש
- האם אתה מקבל פחות לידים/פניות מבעבר?
- האם אתה נכנס לשוק חדש?
- מתחרים רבים
- האם יש לך יעדים מוגדרים?
- האם אתה משווק שירותים או מוצרים חדשים משמעותיים?
- האם הצמיחה של החברה שלך הואטה או נעצרה?
- האם מתחרים חדשים נכנסו לשוק?
- האם הניראות של המותג שלך מיושנת ביחס למתחרים?
- האם בשיחות המכירה אתה מתאמץ למכור את העסק?
- האם אתה מאבד אחוז גבוה של סגירות עסקה?
- האם החברה שלך השתנתה משמעותית מאז המיתוג האחרון שלך?
- האם אתה נאבק על מנת למשוך עובדים טובים?
- האם תמהיל הלקוחות שלך השתנה מהותית?
- האם צוות המכירות מודעים לצרכים המשתנים?
- האם אתה מעוניין לקחת את העסק שלך לשלב הבא?
איך לשכנע את הבוס למתג את העסק?
חשוב לרתום את כל מקבלי ההחלטות למהלך אסטרטגי של מיתוג.במידה ומנהלי החברה מהססים, עכשיו זה הזמן לשכנע אותם שמיתוג מחדש הוא יותר מחליפה חדשה של בגדים.
מומלץ לכנס את כל המנהלים בחדר יחד ולדון ביתרונות של ניתוג מחדש. להראות להם את הערך.
להציג בפניהם מה לא בסדר במותג שלהם:
- חוסר מודעות בשוק
- קושי בקבלת לידים/פניות חדשות
- אחוז קבלת הצעות מחיר נמוך מבעבר
- קושי וחוסר אחידות בהצגת העסק
- חוסר מיקוד
החשוב ביותר לדבר על היתרונות הפוטנציאליים במיתוג מחדש כגורם מלכד ומניע בחברה.
16 יתרונות מרכזיים למיתוג העסק:
- העסק שלך נראה ונשמע מתוחכם יותר ועכשווי
- אסטרטגיה ממוקדת הכולת חזון וערכים
- אתה לא מתבייש לשלוח אתרים לאתר שלך אתה יודע להסביר ללקוח לא רק מה אתה עושה, אלא איך אתה שונה
- גידול בכמות הלידים, אנשים יודעים איך ליחצן אותך
- לקוחות פוטנציאליים תופסים אותך כגדול ואמין יותר מבעבר
- האתר שלך הופך לכלי רב עוצמה לקבלת הפניות
- גיוס עובדים בקלות יותר, רוצים לעבוד בשבילך
- אתה זוכה באחוז גדול יותר של חוזים
- אתה נחשב למתחרה מוביל
- אתה יכול לגבות יותר כסף על השירותים שלך
- אתה נחשב כסמכות בשוק, אנשים שואלים לדעתך
- המצב הכלכלי בשוק הופך להיות פחות קריטי עבורך
- העסק שלך חשוף יותר ברשת
- לקוחות פוטנציאלים מחפשים את השם שלך ברשת על בסיס המוניטין שלך
- יש לך קהלי יעד מוגדרים היטב, השיווק שלך ממוקד ויעיל יותר
- המורל של הצוות שלך גבוה יותר העסק שלך משוערך גבוה יותר
מה התוצאות הלא רצויות של מיתוג מחדש
חברות רבות מחפשים מיתוג מחדש כתוצאה מפחד ובושה, הם נמנעים
לשלוח אנשים לאתר שלהם כי הוא מיושן, הם נבוכים מחומרי השיווק המיושנים והחובבניים
שלהם.
הם מחפשים למתג עצמם מחדש במטרה לבצע מתיחת פנים ללא
אסטרטגיה וללא מחויבות. אל תפספסו את החוויה והתובנות המצפות לכם בתהליך מיתוג מחדש, ראיונות עם לקוחות והבנת הצרכים של הלקוח הובילו חברות רבות להצלחות.
איך תהליך מיתוג מחדש משפיע על העסק שלך?
- תהליך מיתוג מחדש מכריח אותך להתבונן מקרוב ולענות על שאלות הליבה: מי החברה, איפה אתה רוצה להיות בעתיד. חברות רבות שעברו את התהליך מספרות שמעבר לאסטרטגיה שגיבשו, הם חוו רגשות של התחדשות, ביטחון ומוטיבציה.
- תהליך המיתוג הציף שאלות ליבה רבות שנבלעו בהמולה של העשייה היום יומית. חלק מהשאלות כואבות אך עדיין צריך לענות עליהם.
- כל החברות העידו על שינויים שחוו במהלך המיתוג ולאחריו. העובדים נראו יותר נמרצים, מתואמים יותר ונרגשים מהחברה.
- בעוד שמרבית העסקים ראו שיפור ניכר ביכולת להעביר מסרים ולמשוך לקוחות, הם לא צפו את השינוי בגיוס עובדים, בגיוס משקיעים ויצירת שיתופי פעולה.
- מיתוג מחדש הגביר את האמון של הלקוחות הנוכחיים תוך שהם חוזרים ומשתמשים
בשירותי החברה.
למעשה, היתרונות הללו לא צריכים להפתיע אותך, אחרי הכל מיתוג טוב צריך להחליף בילבול בבהירות. צריך לעזור ללכד את החברה סביב חזון משותף ולתקשר את החזון ללקוחות הפוטנציאליים, השותפים העסקיים העובדים והלקוחות. מיתוג טוב צריך לספר את הסיפור של החברה שלך.
איך נראה תהליך מיתוג?
לכל חברת מיתוג יש תהליך משלה אולם הגישה הבסיסית זהה וכוללת 3 שלבים מרכזיים:
- תהליך אסטרטגי נכון
- פיתוח שפת המותג
- שיווק ופרסום המותג
שלב א – שלב האסטרטגיה
חשוב לא לדלג על השלב הזה ולעבור מייד לצד החזותי ( לוגו, צבעים, עיצוב אתר ).
התהליך האסטרטגי נועד לתת לך מפת דרכים ו- GPS לעסק שלך.
- תהליך אסטרטגי מאפשר לצוות הניהול של המשרד לספק נקודות מבט פנמיות על המותג.
- הלקוחות הקיימים יעזרו לכם להבין את נקודות החוזק והחולשות שלכם.
- אפיון הלקוחות הפוטנציאליים יכוון אותך במסרים, ראיון עם לקוחות פוטנציאליים יעזור לך להבין איך אנשים תופסים את המותג הנוכחי שלך ולשפר את התחרות.
- לקוחות לשעבר יכולים להאיר נקודות חולשה ולתכנן טוב יותר קשרים מתמשכים עם לקוחות.
- לקוחות אבודים יכולים להצביע מה הסיבות להחמצת הזדמנויות עסקיות.
- מתחרים, אם אתה באמת מכיר מי המתחרים שלך זו הזדמנות לבדל את עצמך, לזהות
הזדמנויות ולבנות יתרון תחרותי.
על מנת לעבור את השלבים הנ״ל בתהליך האסטרטגי, עליך לנהל ראיונות טלפוניים איכותיים, או ראיונות פנים אל פנים, אם אתה רוצה לקבל תשובות כנות.
מחקר תחרותי מקוון על ידי סקירת אתרי אינטרנט של מתחרים ופרסומות.
מחקר מתחרים לאחר שתגדיר רשימת מתחרים, אסוף נתונים רלוונטיים למותג: צבעוניות, סלוגן, מסר מרכזי, שירותים, מאפיינים ויזואלים.
באמצעות חברת המיתוג ועל סמך המידע שנאסף, החברה תפתח את התוצרים הבאים:
- הצהרת המיצוב של החברה: פסקה קצרה המתארת את הצעת הערך הייחודית שלך, המיקום שלך ביחס לשוק. מטרתו של המיצוב היא ליצור הגדרה לזהות המותג ולמקם אותו בשוק ביחס למתחרים. זאת בשונה מהמיצוב התדמיתי של החברה שנועד לחבר בין המותג להצהרה המיצובית. ההצהרה נועדה לשימוש פנימי של המשווקים.
- סולם של תכונות וערכים שמבדל אותך מול התחרות הדומה
- מסמך העברת המסרים, הודעות, התנגדויות לקהלי היעד השונים
- ביטוי חזותי ראשוני של המותג שלך
בניית המותג הוא תהליך מרגש בו העסק שלך לובש צורה וצבע חדש. חשוב שתהליך בניית המותג יהיה תואם למפת הדרכים שהופקה בשלב א.
בנה את המותג שלך בסדר הגיוני:
- אם אתה שוקל לשנות שם, התחל מכאן
- עיצוב הלוגו והאייקונים במידה ויש צורך
- עיצוב הניירת, אתר האינטרנט, תבנית למצגת, קטלוג חברה, רשתות חברתיות וכל הכלים הנדרשים לעסק שלך
- ספר מותג ובו הנחיות מדוייקות לשמירת הניראות של המותג
שלב ג – שיווק פרסום המותג
לאחר סיום בניית המותג החדש, הגיע הזמן להפיץ את הבשורה. במפת הדרכים יש פירוט היכן ללכת ומה המסלול האופטימלי.
תוכנית הפרסום והשיווק צריכה לכלול:
- השקה פנימית, להציג את המותג לצוות
- לחנך ולאמן את הצוות, להסביר את ערכי המותג, ללמד אותם איך לתקשר עם הלקוחות
- השקה ציבורית, הזדמנות לקבל תשומת לב מלקוחות ושותפים פוטנציאליים.
ברנדוויז מתמחה במיתוג ושיווק עם ותק ונסיון של 25 שנה. אנו מובילים חברות בתהליכי מיתוג על מנת לעזור להם לגדול ולמקסם את הערך שלהם. תהליכי המיתוג שלנו כוללים מחקר ואסטרטגיה, פיתוח שפת המותג תוך רמת ביצועים גבוהה.
אתה מוזמן לפנות אלינו לייעוץ ללא התחייבות