כיצד לבדל את המותג שלך בשמונה שלבים בלבד!

כיצד לבדל את המותג שלך בשמונה שלבים בלבד!

חדש! האזינו לכתבה
"מותג" הוא הרבה יותר משילוב בין לוגו וסלוגן מתוחכמים, הוא הנכס החשוב ביותר של עסק, לכן, יש ללמוד כיצד לבסס ולבדל אותו. המותג שלך מייצג את הערך הכולל של העשייה שלך, אותו דבר שבעשייתו אתה מצטיין ושל החוויה ממנה ייהנו הלקוחות מקניית המוצרים או מהשימוש בשירות שלך. הוא זה אשר יקבע האם לקוח יצטרף למועדון לקוחותיך הנאמנים וימליץ על העסק לחבריו, או, לחלופין - לא יטרח להקדיש לך מחשבה יותר. 

מאמר זה יציע לך קווים מנחים לבנייתו של מיתוג עסקי חדש אשר מבסס את העסק שלך באופן ברור ואפקטיבי בשוק רווי מתחרים, מסייע לך להפוך את לקוחותיך ללקוחות חוזרים ועוזר לך להגדיל את נפח העסקאות.

נוסחת שמונה השלבים לביסוס נכון של מותג

מקד את עצמך ודע בדיוק מדוע אתה עוסק במה שאתה עוסק

בשוק התחרותי הקיים כיום בכל תחום, אף אחד אינו רוצה להיות "כולבויניק", כלומר, לעסוק בתחומים מגוונים ורבים, אולם מבלי להתמחות באף לא אחד מהם. זה עשוי להיות מפתה להציע ללקוחותיך מבחר מגוון של שירותים ומוצרים, אבל חשוב מכך לשמור על המותג שלך ממוקד. התמחות בתחום ספציפי אחד מאפשרת לעסק שלך לבלוט בתחום. כאשר תחשב למומחה במה שאתה עוסק בו ותעשה אותו טוב יותר מכל אחד מהמתחרים, הדבר יסייע לשוק לראות בך את המוביל, זה שהוא מספר אחת בתחום.

טיפ: ללקוחותיך ישנם מאפיינים, צרכים ורצונות מסוימים מאד. כאשר תצליח לשכנע אותם כי אתה מבין אותם, תוכל לתת להם את השירות אשר ישביע את רצונם וגם יגרום להם לשוב ולהמליץ עליך לחבריהם, גם יחד.

גבש והגדר את הבטחתו של המותג באופן מדויק

להבטחתו של מותג כוח עוצמתי במיוחד. זוהי ההצהרה שאתה, כאיש מקצוע, מצהיר בפני לקוחותיך הקיימים ובפני לקוחותיך העתידיים. היא זו אשר מסייעת להם להבין בדיוק מהו תחום התמחותך, בכל אחת מהפעמים שהם פונים אל עובדי העסק שלך או פוגשים את המוצרים או השירותים שאתה מציע. הבטחת מוצר מבוססת על מציאות, והיא חייבת להיות מסוגלת לעמוד במבחן. הבטחה זו צריכה להיות חלק אינטגראלי מהתרבות, מהפילוסופיה ומהאטמוספרה של העסק שלך. היא משקפת את הדרך שבה אתה ועסקך מתייחסים אל לקוחותיך ומשרתים אותם ומסבירה להם כיצד השירותים או המוצרים שלך עשויים לסייע להם ולפתור בעיה כלשהי שלהם, לשפר את איכות חייהם, ובעיקר - מדוע הם אינם יכולים לעשות זאת בלעדיך. כדי להגדיר במדויק את הבטחת המותג של עסקך, היעזר במותגים מפורסמים ונסה לחשוב על הבטחת המותג שלהם, על מה שהמותגים שלהם מבטיחים ללקוחות שלהם. מנקודה זו, כל מה שתעשה על מנת לשווק את העסק, צריך לשקף נאמנה את הבטחת המותג של העסק שלך.

טיפ: אם אתה עדיין זקוק לעזרה בהגדרת הבטחת המותג, תוכל לעשות זאת, על ידי השלמת המשפט הבא: הלקוחות שלי קונים (או מזמינים שירות) ממני, כי אני היחיד ש... ככל שהמענה למשפט יהיה ממוקד יותר, כך גם תהיה הבטחת המוצר. 

הגדר במדויק את קהל היעד שלך

כפי שכתבנו בתחילה, עסק, מוצלח ככל שיהיה, אינו מסוגל לעשות הכל, ולכן, הוא, למרבה הצער, אינו יכול לשרת את כולם. למשל, מוצרים לגיל הרך פונים להורים לתינוקות, בעוד בתי האבות משרתים את האנשים בני הגיל השלישי או אנשים שהם בנים להורים מבוגרים. תצטרך לדעת בדיוק מיהו קהל היעד של העסק שלך, כדי להציע לו את מה שהוא זקוק לו. קהל יעד עשוי להיות מורכב מכמה קבוצות סוציו-אקונומיות או דמוגרפיות, מאנשים בעלי נתונים שונים החולקים ביניהם בעיה או צורך בעל מכנה משותף כלשהו. המותג שלך צריך לתקשר עם כל האנשים הללו, מאחר והם המהווים את קהל היעד הממוקד שלו. אם קשה לך להגדיר במדויק מיהו קהל היעד שלך, השתמש בלקוחותיך הקיימים על מנת לאפיין ולהגדיר מספר פרמטרים ייחודיים שמאפיינים אותו, והסתמך עליהם על מנת ליצור הגדרה רחבה של קהל היעד.

טיפ: הסתמך על מאפייניהם של כ-10% מלקוחותיך הקיימים. שאל אותם לדעתם, מאחר והם אלה אשר מכירים כבר היטב את המותג ומאמינים בהבטחה שלו.

היה אותנטי והוגן

המותג חייב להיות כל העת בקדמת הבמה ולהציג, באופן עקבי, את אותה הבטחה זהה. זאת, משום שהצגה שאינה עקבית של המותג, תמתג את עסקך כלא החלטי וכלא יציב, תפגע באמינותו ותבלבל את קהל היעד. אם תגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד ואת התכונות המבדלות את עסקך מהמתחרים האחרים, האותנטיות עשויה להגיע באופן טבעי. אל תנסה לשדר מסרים טרנדיים אם הם אינם מה שאתה, או אם ההגדרות הללו אינן משתלבות כהלכה עם מה שאתה מציע. הדבר משדר חוסר אמינות ויגרום ללקוחותיך לפנות למתחרים אחרים אשר מציגים מסר אמין יותר.

טיפ: בכל הנוגע למותג שלך, הקפד לשמור על טבעיות, עקביות והגינות. כך, יהיה קל יותר לבסס אמון אצל לקוחותיך, לתקשר איתם בגובה העיניים ולהגיע למצב בו הם שבים אליך לצורך ביצוע רכישות נוספות.

הקפד לבדל עצמך מהמתחרים

חשוב מאד כי תהיה מודע בצורה מדויקת לחוזקותיך ולחולשותיך האובייקטיביות והיחסיות. היה מודע לדברים בהם אתה הטוב ביותר, כך תצליח לחדד את המסר ולהעבירו כשהוא ברור יותר לקהל היעד שלך. לשם כך, למד כיצד להדגיש את החוזקות שלך ולהצניע את החולשות, או, אפילו, טוב יותר - כיצד לנתב את החולשות ולהפוך אותן ליתרונות. למשל, אם בית העסק שלך ממוקם הרחק מהרחוב הראשי, תוכל למתג אותו כעסק אקסקלוסיבי הפונה לקהל שיודע להעריך ייחודיות, וגם, ככזה שקל בהרבה יותר למצוא חניה לידו.

טיפ: המותג שלך חייב להכיל אף ניצוץ כלשהו מאישיותך ולשקף בצורה ברורה את אותו "משהו" שמבדל אותך, שאתה עושה אותו טוב יותר מהאחרים. 

גבש זהות גראפית והצג אותה ואת המסרים באופן מקצועי ועקבי

כל אותם מסרים שיווקיים היוצאים מבית העסק שלך (החל בכרטיס הביקור ועיצוב לוגו מקצועי, דרך ניוזלטר הנשלח במייל וכלה בשילוט החוצות שלך) - צריכים לשדר אחידות ולהיראות, להרגיש ולהישמע כבאים מאותו מקור בדיוק. אם נתייחס לכך במונחים של העברת המסרים לקהל היעד של בית העסק שלך - חשוב מאד להשתמש באותם ביטויי המפתח בכל נקודות המפגש שלך עם הלקוח, בין אם זה הברושור, כבר בתחילת התהליך של בניית אתר לעסק או הפרסום במדיות השונות. הצג את הסלוגן בכל מקום אפשרי, אחרי הכל, המדובר בהבטחת המותג שלך, והדבר יסייע לך להפוך אותה לזכירה ולקליטה.

ההופעה הוויזואלית ומסרי המותג שלך צריכים:·

  • לשקף את אישיותן של המותג ואת ה"קול" שלו
  • לבדל את בית העסק שלך ממתחריו
  • לפנות ישירות אל קהל היעד
  • להשיג את תשומת ליבו של הלקוח ולהניע אותו לפעולה

טיפ: כדאי, בשלב זה, לשקול העסקתה של חברת מיתוג עסקי מקצועית, שתסייע לך לגבש ולהציג את המסרים השיווקיים הנכונים. במידה ותציג תמונה לא מקצועית מאספקט זה, הדבר עלול להרתיע לקוחות פוטנציאליים מכניסה לקשר עימך.

ייצר דיאלוג זמין ושוטף עם לקוחותיך

קל מאד לדבר עם ואל לקוחות כשהם מגיעים פיזית אל בית העסק, כשהם מתקשרים או שולחים אליו מייל. כל אלה, הן, לרוב, פניות היזומות על ידי הלקוח. אבל, בנוסף לכך, חשוב מאד לייצר עם הלקוח דיאלוג מתמשך היזום מצד בית העסק, על מנת לשמור על הקשר.

כיצד מייצרים דיאלוג עם הלקוחות, גם כשהם אינם עושים איתך עסקים?

ישנן אינספור דרכים ליצור אינטראקציה או דיאלוג בין בית העסק ללקוחות. הנה כמה מהן, לדוגמה:·
  • צור סרטונים המדגימים את אופן השימוש במוצר או את איכותו של השירות של בית העסק ופרסם אותם באתר אינטרנט של העסק, בדף הפייסבוק העסקי ובערוץ היוטיוב שלו.
  • עורר עניין. העלה סקר או שאל שאלה בדף העסקי בפייסבוק או בלינקדאין
  • שתף את הגולשים בהתלבטויות, התייעץ לגבי מוצר או שירות מסוים שאתה מציע וקבל רעיונות
  • שלב מסרים בנימה אישית (מה אתם מתכננים לעשות בסופ"ש? זה מייצר דיאלוג, יוצר עניין ומקנה רושם של תקשורת אישית בגובה העיניים.
  • בקש מלקוחותיך להעלות פידבק על השירותים / המוצרים שלך, בין אם זה באתר האינטרנט, בדפים העסקיים ברשתות החברתיות או באתרים בהם השירותים / המוצרים מוצעים ללקוחות פוטנציאליים.
  • הגב לתגובות ואל תתעלם מביקורת, בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית - זה חשוב ביותר.
  • ככל שהיא לא נעימה, אם הועלתה ביקורת שלילית - אל תמחק אותה, הדבר יוצר רושם ממושטר ולא אמין.
  • צור אירועי השקת מוצרים ושירותים חדשים והזמן אליהם את לקוחותיך - אנשים אוהבים לחוש חשובים ונחשבים.
  • שלח ניוזלטר דרך המייל, כשאתה מוודא שהוא מפולח על פי תחומי העניין של הלקוח או על פי היסטוריית הרכישות שלו.
  • אל תעסוק בשיווק באינטרנט, אלא חלוק עם לקוחותיך מידע שימושי שיכול לתת להם ערך מוסף, גם אם הוא אינו משווק את המוצרים / השירותים שלך באופן ישיר.
  • שתף המלצותיהם של לקוחות מרוצים, המלצות כאלה יכולות להביא לבית העסק הרבה לקוחות חדשים.
  • הקפד לבצע סקרי שביעות רצון, שאותם תנתח לצורך הפקת מסקנות והנהלות עתידית.

טיפ: יישומן של ההצעות שהבאנו עשוי לחסוך לך זמן יקר בו העסק שלך נמצא מחוץ לתודעתם של לקוחותיך, ולמעשה - בלתי נראה עבורם. 

ייצר עבור לקוחותיך חוויית לקוח אמיתית בכל נקודת מפגש

דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו