מיתוג עסקים קטנים - לא מה שחשבתם

בעלי עסקים קטנים עלולים לחשוב שהמילה "מיתוג" מצוחצחת מדי מכדי להוות מושג שיש בו משמעות עבור קידום מטרותיהם ומייעדים את אסטרטגיות השיווק השונות עבור חברות הענק במשק.
טעות. מיתוג עסקי נכון לא חייב להישאר נחלתם של מותגי על עולמיים אם אתה כעסק קטנן יכול לעשות באמצעותו הרבה כסף.

ברנדוויז, חברת הדיגיטל המובילה לאסטרטגיה, מיתוג ושיווק משתפת בסודות המקצוע ומבהירה אחת ולתמיד: מיתוג הינו אחד התהליכים החשובים במינוף עסקים. כן, גם קטנים.

מדוע מיתוג כה חשוב עבור העסק הקטן שלך?

בהנחה שאינך אילון מאסק או הבעלים קוקה קולה והעסק שבבעלותך בעל מימדים צנועים, אף מבלי להכיר אותך נוכל להעריך כי לאחר מיתוג מקצועי מקיף יוכל העסק שלך להגדיל את הכנסותיו בעשרות אחוזים.
איך אנחנו יודעים זאת? זה פשוט. לפני שניתן הסבר מפורט יש לנו שאלה קטנה עבורך: אתה מאמין במוניטין?
כעת הראש שלך נע מעלה מטה - שכן הרושם אותו יוצר העסק בעיני הלקוחות והמוניטין אותו צבר ידועים בתור הנכס היקר ביותר בכל חברה ומנוע החיים שלה. אם כך אתה מסכים איתנו שמוניטין הוא כלי לשימור וגיוס לקוחות חדשים וממילא לגידול ההכנסות בחברה.

כעת נחליף את המילה "מוניטין" במילה "מיתוג" שהן שתי צורות ניסוח לאותה משמעות ונבין שהמיתוג חשוב בעצם לכל עסק בכל קנה מידה.
עכשיו אתה אומר לעצמך: ובכן, אני חושב שאני עושה רושם טוב בכלליות והעסק שלי אפילו די מצליח.

נכון, עסקים רבים מסוגלים לעשות רושם די טוב ולהצליח במידה זו או אחרת גם ללא מיתוג. אולם אסטרטגיית מיתוג נכונה משנה את הגדרת ה"די טוב" והופכת אותה למעולה ואתכם: לראשונים בתחומכם. 
וכפי שכבר הזכרנו: לשינוי הלכאורה מינורי בניסוח עשויה להיות השפעה רבת משמעות על ההצלחה הכלכלית של העסק שלכם.

אין לנו מושג אם אתה עורך דין, נגר או מוסכניק

ולמען האמת, אין לכל משמעות בנוגע לצורך במיתוג שכן רוב סוגי העסקים במשק נדרשים לעבודת שיווק חכמה כדי למנף את יכולותיהם.

מהו למעשה תהליך המיתוג?

מיתוג נכון למעשה יוצר את התדמית הרצויה בעיני קהל היעד של השירות או המוצר אותו אתה מציע. כיצד אתה נתפס? מה הרושם אותו אתה עושה ואיך הלקוחות מסתכלים על פעילותך? תהליך המיתוג נועד כדי לענות על תשובות אלו תוך מיקסום המסע השיווקי שלך.

המיתוג כולל את האינטראקציה הראשונית והמתמשכת של הלקוח עם העסק. הוא מכיל את סיכום חווית המותג שלך וכולל עיצוב תוכן, שירות לקוחות, טון דיבור, שפת עיצוב וכן נוכחות מקוונת בעולם הדיגיטל. 
ביצירת חווית מותג חיובית יש להתייחס להיבטים שונים במפגש של לקוח-מותג בכל המישורים: צבעים, לוגו כסמל מייצג, תחושות, אסוציאציות ועוד. 
המותג מאפשר הצצה ומבט של הצרכנים לתוככי המותג מבלי שיצטרכו להשקיע מאמץ.
כמו שפתחנו את הכתבה עסקים קטנים עשויים לטעות ולשייך את תהליך המיתוג לתאגידים גדולים עם בסיס צרכנים בינלאומי אולם באמצעות עבודה איכותית עסקים קטנים יוכלו לנצל את אינספור ההזדמנויות אותן מציע מותג חזק לבעלי עסקים בתחומים שונים.

כחלק מתהליך מיתוג אפקטיבי יש להחליט מהן הצעות המכר של העסק שלך (USP), מה אתה מייצג, אילו ערכים אתה מציע ללקוחות ומה מבדל אותך מאינספור המתחרים הגודשים את השוק לעייפה.
לאחר מחקר וניתוח מעמיקים של נתוני השוק והמתחרים וכן בדק בית פנימי של מטרות העסק יש לוודא שאכן החזון והמטרות מיושמים בהיבטים השונים של העסק.

איזו עבודה עושה המיתוג העסקי עבורכם?


מיתוג יוצר הכרה

בבסיסו המיתוג הוא כלי לחשיפת המותג שלך בפני קהלי יעד שונים. ההיגיון הפשוט סובר שככל יותר אנשים יכירו את המותג שלך אחוז המכירות יעלה. 
כדי לייצר תהליך הטמעה של המותג בצורה איכותית יש להקפיד על שפת עיצוב עקבית לאורך כל מסעי הפרסום באופליין ובאונליין כך שכשלקוח לדוגמה יפגוש בלוגו שלך על מארז מוצרים של החברה יפול לו מייד האסימון "אה, זה מוכר לי!" והוא יקשר את המותג שלך עם חוויות היכרות מוקדמות בהן נוצרה אינטראקציה חיובית עם המותג.

מיתוג יוצר אמון

היה כנה: נניח ואתה מחפש שירות גינון לטיפוח חלקת צמחייה שהוזנחה בחצר (מחילה אם המדשאה שלכם דווקא גזומה להפליא ונראית תמיד כאילו חזרה זה עתה מהמספרה…) ואתה מזין בשאילתת החיפוש של גוגל את המילים: גנן בבאר שבע. 
כשאתה נכנס לאתר הגינון הראשון הוא נראה כאילו עבר משבר גיאופוליטי קשה - כל פוסט מעוצב בסגנון שונה, האתר אינו מאורגן וחסר כל סימן זיהוי או לוגו ונראה שהתוכן כולו נערך בידי אסופת אנשים אקראית. 
לעומת זאת אתר הגינון הבא מעוצב היטב, שפת התוכן מנוסחת בצורה בהירה והוא מציג ויזואליות מרשימה. עם איזה אחד מהגננים הייתם יוצרים קשר?

השורה התחתונה של הסימולציה הזו היא שמותג חזק מעורר אמון מצד הצרכנים וגורם לעסק הקטן שלך להפוך ללגיטימי ומבוקש.

יש לדעת כי אף שכאמור יצירת מותג כוללת מגוון טקטיקות שיווקיות הרי ששמירה על עקביות בשפת הגרפיקה והתוכן בכל מדיות השיווק היא מרכיב חיוני שביכולתו ליצור או לשבור את אמינות המותג. אחת הדרכים המומלצות לשמור על עקביות ביצירה ואצירת תמונות המותג שלך היא להחזיק באפליקציית עיצוב הכל באחד כמו Instasize.
Instasize מאפשר עריכה מהירה של תמונות, הוספת טיפוגרפיה ויצירת קולאז'ים תוך כדי תנועה בתבנית אותה יצרתם

מיתוג שיוצר לקוחות חדשים

מותג חזק מאפשר הפצת מסרים ופרסום העסק גם ללא השקעה מצדך באמצעות הלקוחות עצמם המהווים שגרירי שיווק ומעבירים מידע על החברה מפה לאוזן.

מיתוג ליצירת חיבור רגשי

"לאנשים אין קשרים עם מוצרים, הם נאמנים למותגים" (גודסון, 2012). מותג איכותי יחבר את הלקוח לערכים ולהנחיות העסק ברמה העמוקה ביותר. כאשר לקוח מרגיש חיבור ושייכות למותג אין ספק כי הוא ירצה להתמיד ולרכוש מוצרים ושירותים של המותג.

מיתוג שיוצר מקוריות

מחפש בעל מקצוע בגוגל? עשרות אלפי תוצאות מציגות את הפנים התחרותיות של הושק העסקי. מה תעשה כדי לשכנע את הלקוח שלך לפנות דווקא אליך? כחלק מתהליך של בניית אסטרטגיית מיתוג יוגדר מיצוב מקורי שיבדל אותך משפע המתחרים המעוניינים בפנייתו של הלקוח ממש כמוך. המיתוג פועל להבליט את התכונות הייחודיות שלך בקרב קהל היעד של המותג.

מיתוג שיוצר השראה בקרב העובדים

מיתוג נכון מהווה גם מנוע מוטיבציה ומושא גאווה עבור עובדי העסק. באמצעות אסטרטגיית המיתוג צוות העובדים הופך מודע למטרות העסק ופועל ליישמן, מה גם שעובדים הפועלים במסגרת בעלת רושם טוב חשים חשיבות עצמית רבה יותר וממילא מפיקים מעצמם יותר.

ברנדוויז - זה הקטן גדול יהיה

חברת ברנוויז הינה חברה מובילה למיתוג ומינוף עסקים וניהול פרויקטים לשיווק חברות במגוון תחומי עיסוק. החברה מתמחה ביצירת תהליכי מיתוג מקצועיים למיקסום הפעילות העסקית בחברה ולהגדלת מעגל הלקוחות. ברנוויז כאן כדי לבנות לכם מותג שיעבוד עבורכם כל יום כל היום. צרו עוד היום קשר לקראת מסע מיתוג איכותי שיחשוף אתכם ויגייס עבורכם קהלים והזדמנויות חדשות.