מה זה מיתוג חכם? מיתוג עסקי, מותג ומה שביניהם?

מה זה מיתוג חכם? מיתוג עסקי, מותג ומה שביניהם?

חדש! האזינו לכתבה
לא כל עסק או מוצר הוא בבחינת מותג ומה שהופך אחד לכזה הוא מיתוג חכם. בעידן המודרני, סביר להניח שהמוצר או השירות שהעסק שלך מוכר כבר קיים בקונסטלציה כזאת או אחרת וכמות המתחרים רק הולכת וגדלה בקצב מסחרר מיום ליום.

פה נכנס לתמונה הקשר בין מיתוג עסקי לעסקים ובידול בעולם שרווי בתחרותיות. בידול הינו ערך מוסף שיש לעסק להציע על פני המתחרים עבור הלקוח. ערך המוסף יכול להתבטא באיכות, במחיר, בהתמחות, בזמינות, בשירות, בקהל היעד, בצורך שהוא עונה וכו'. בידול מיתוגי צריך קודם לכן להיות מושתת על ביצוע מחקר מעמיק על השוק וייעוץ אסטרטגי קולע.

מה זה מותג ומיתוג חכם?

בבואנו להבין מהם מותג ומיתוג חכם, נדמה את התהליך למערכת יחסים שיש לנו עם המוצר. למשל, כשאנחנו מסתובבים בקניון או בסופר וחולפים על פני מגוון החנויות או המוצרים האחרים, האם אנחנו מזהים את אותו מוצר או חנות ומבדלים אותו מהשאר? האם שמענו, קראנו עליו או ראינו או התנסינו בו או טעמנו או הריחנו אותו כבר? אם כן, מדובר במותג. מותג הוא בעל נוכחות, נראות ושם שקיימת במוחנו דעה, רגש או תחושה כלשהי כלפיו. אנו יודעים להבחין בו בקלות והוא מחזיר אותנו לחוויה שהייתה לנו עם אותו מוצר.

איך יוצרים בידול לטובת מיתוג חכם?

על מנת שהבידול של המוצר או העסק שלך יבוא לכדי ביטוי, חברת מיתוג תיצור זהות עסקית וטביעת אצבע ייחודית שתתכתב עם השפה הוויזואלית של המותג בצורה אחידה והרמונית יחד עם ערכי המותג, מסריו השיווקיים וקהל היעד בכלל אפיקי השיווק והפרסום הרלוונטיים.
המיתוג ישולב במעטפת מלאה ובעיצוב גרפי בהתאמה אישית לפי צרכיו של כל לקוח ואופי החברה: עיצוב לוגו, עיצוב כרטיסי ביקור, חותמות, עיצוב ובניית אתרים, עיצוב באנרים וקאברים, עיצוב משרדים, עיצוב מכוניות, עיצוב חולצות, עיצוב קטלוג, עיצוב מוצר, עיצוב אריזות, עיצוב תערוכות, עיצוב ניוזלטר, עיצוב ובניית מצגות, עיצוב מודעות ושלטים, עיצוב ברושור ונייר מכתבים וכו'.
לאחר מימוש כל השלבים שהוזכרו, הסטודיו למיתוג ועיצוב יפעל למען קידום ושיווק באינטרנט, ברשתות החברתיות, בפייסבוק, קידום אורגני SEO וקידום ממומן PPC בגוגל וזאת במטרה להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים לסגירת לידים רבים.

האם יש צורך במשרד מיתוג ופרסום לטובת מיתוג חכם?

משרד מיתוג ופרסום יכול לחולל שינוי ניכר בתדמית ומוניטין של העסק וליצור מיתוג באינטרנט והד תקשורתי חיובי. בהתאם לקהל היעד ואופי המותג, העיצוב והמיתוג יכול להיות: צעיר, חצוף וצבעוני או להיות קלאסי, קפדני ואלגנטי ולשדר רצינות ואמינות או נועז, מושך והומוריסטי ויכול להיות יוקרתי ונקי וכו'.

לסיכום

זה לא סוד שהיום יותר ויותר עסקים מתקשים לשרוד וממשיכים להתקיים במצב של "חי - מת". מדובר בהתנהלות אוטומטית ולקויה המצריכה שינוי, הכרה וניטור אחר הקשיים וחסרונות של העסק או השירות שעוצרים את הלקוחות מלרכוש את המוצר. הגדרת קהל היעד כרוכה בבדק בית, בהגדרת ייעוד העסק, ערכיו והיתרונות המבדלים אותו ושאותם יש להציע ולהבליט ללקוח. בכדי להצעיד את העסק קדימה, יש להציב מטרות ויעדים ברורים ולנהל אותו בקפידה לפי תכנית מוגדרת וברת יישום.

הפתגם "מחשבה יוצרת מציאות" מדגימה היטב כיצד קבוצת אנשים עלולה לחלוף על מיתוג "מרובע ושטנצי" מבלי לשים לב או לזכור וכמובן מבלי לרכוש את המוצר. לעומת מיתוג ייחודי, מושך, קריאטיבי, כזה המשאיר חותם וזיכרון לטווח ארוך אצל האנשים ולבסוף גם מניע אותם להתנסות ולרכוש את אותו מותג. חברת מיתוג, שיווק וקידום בדיגיטל ועיצוב ובניית אתרים - BrandWiz ברנדוויז תיצור עבורך זהות עסקית חכמה המבדלת אותך ומעניקה עבורך מענה מקיף ואיכותי בכלל הערוצים.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו