10 דרכים שיגרמו ללקוח שלך לרכוש דווקא ממך בעידן השיווק החברתי

10 דרכים שיגרמו ללקוח שלך לרכוש דווקא ממך בעידן השיווק החברתי

חדש! האזינו לכתבה
אדם ממוצע רוכש כ- 10 מכוניות בחייו, הוא בוודאי לא זוכר את השמות, הפרצופים או פרטים אחרים של האנשים שמכרו לו את הרכב. אבל, רבים מאתנו זוכרים כל מכונאי שטיפל לנו ברכב. אנו זוכרים אותם כי אנו בונים איתם יחסי אמון. אחרי הכול - הם לימדו אותנו ולא מכרו לנו. הם הראו לנו איך לתחזק את המכונית וייעצו לנו על מה להסתכל שקונים רכב חדש. הם היו היועצים המקצועיים שלנו, סמכנו עליהם ברור שיזכרו אותם.

לאור כל זאת, לא משנה אם אתם מוכרים מוצרי קוסמטיקה, פתרונות תוכנה או טיולים, אם תצליחו למצב את עצמכם כמדריכים ולא כמשווקים, תוכלו לקצור את הפירות ולזכות בתואר "משווקים בחסד עליון". 

10 דרכים שיגרמו ללקוח שלך לרכוש דווקא ממך בעידן השיווק החברתי

בדלו את עצמכם מ"כרישי המכירות הטיפוסיים" 

הדרך ההגיונית ביותר להצליח ולהשפיע היא להפוך ליועץ אסטרטגי אמין ולמורה עבור הלקוחות שלכם. באופן מעשי, זו הדרך היחידה בה תוכלו באמת להגיע אליהם. אל תיראו כמו אנשי מכירות טיפוסיים, בדלו את עצמכם מה "להקה" של כרישי המכירות ותוכלו להשיג הרבה יותר. 

מתגו את העסק שלכם

היום - מיתוג, מיצוב ובידול הם שם המשחק. יותר מזה, כל אחד מהמושגים הללו הוא עולם ומלואו של פעילויות עסקיות ושיווקיות הנגזרות ממנו ושיגדירו בסופו של דבר את הזהות העסקית שעליה תשען האסטרטגיה העסקית כולה. לפיכך, מתגו, מצבו ובדלו את העסק שלכם.

אל תהיו מוכוונים מכירות כל הזמן

בנו רשת חברתית גדולה המורכבת מאנשים בעלי אותם מאפיינים של הלקוחות שלכם ומאלה שמשפיעים עליהם. 75% מההחלטות של מקבלי ההחלטות בעסקי B2B מסתמכות על קשרים אישיים ורשתות חברתיות. לכן, כדאי שתתחברו ותצרו לעצמכם רשת חברתית גדולה. אין בכלל ספק שזה יעזור לכם לפרוץ את מכסת המכירות שלכם. 

העבירו הלאה מידע שימושי

אל תשמשו ברשת החברתית שלכם ובשאר ערוצי התקשורת שלכם עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם רק בשביל לקדם ולמכור את הפתרונות שלכם. השתמשו בהם כדי להעביר מידע בעל ערך ללקוחות שלכם ודברו על מכירות רק כשיגיע הרגע המתאים. כך תהיו ידועים ככאלה שחולקים ידע ולא רק ככאלה שמחלקים עלוני פרסום... 

קשרו את העסק שלכם עם מותגים נחשבים

קשר כזה יסייע לכם לבנות מוניטין לעסק ולמותג שלכם כאחד. 

חשבו מחוץ לקופסה

הפיצו ידע שוטף, על מנת שאנשים יפנו אליכם כשיגיע הזמן המתאים עבורם לרכוש את המוצר או את השירות שלכם. זכרו: 73% מהלקוחות רוצים להיות אתכם בקשר ולצרוך מכם ידע באמצעות המדיה החברתית, אז... כדאי לכם להיות שם! 

היו מורים, לא מוכרים

מכירה היא דבר שהכי טוב לעשות פנים אל פנים. למרות זאת, המגזין Social Media Today מדווח שהצרכנים של B2B מסתכלים ומשווים ב-10 מקורות אינטרנטיים בממוצע לפני שהם מבצעים רכישה. מכיוון שלקוחות צריכים ללמוד על המוצר או על השירות לפני שהם רוכשים אותו, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות הזאת שנקראת "מדיה חברתית" כדי לתקשר, להתחבר ולהסביר. הלקוחות שלכם הרי נמצאים שם. דברו איתם. 

למדו ותקשרו עם הטכנולוגיה של היום

צרו קשר עם הלקוחות שלכם ברשת. תעלו על הרדאר של הלקוחות שלכם ברשתות פוטנציאליות באמצעות ציוצים בטוויטר, שיתופים בפייסבוק, ומערכת קשרים בלינקדאין. הגיבו ופרגנו לתוכן שמפורסם על ידי אחרים. שימוש בכלים וברשתות החברתיות הם דרך מצוינת לבנות קשרים עם לקוחת פוטנציאליים, לאסוף מידע על מתחרים ולקוחות של מתחרים. לינקדאין מדווחת ש-85% ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT משתמשים ברשתות חברתיות למטרות עסקיות, והמשמעות היא, שהלקוחות העתידיים שלכם מחכים לכך שתצרו איתם קשר דרך הרשתות הללו. 

פתחו אסטרטגיה לשיווק באינטרנט

רגע לפני שאתם בונים מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, אתם צריכים להקשיב ללקוחות וללקוחות שלהם. הקשבה היא דרך מצוינת להתכונן לקשרים שתפתחו ולשיחות שתבצעו. 85% מנציגי המכירות בעסקי B2B אינם מוכנים לפגישות המכירה שלהם, בעידן האינטרנט הלקוחות משאירים טביעות אצבע דיגיטליות וניתן ללמוד הרבה על פרופיל הלקוח ולמנף את המידע להצלחת הפגישה. גישה זו תסייע לכם לפתח את מערך המכירות הטוב ביותר. 

השתמשו בערוצים הקיימים

יש קהילה חברתית שלמה בלינקדאין, בפייסבוק, בטוויטר ובבלוגספירה, מקומות שאותם אנשים מנצלים כדי ללמוד איך להיות חכמים יותר, אפקטיביים יותר ויעילים יותר, וכמובן, כדי ללמוד איך להרוויח יותר כסף. קבלו החלטה כיצד לנצל את הפוטנציאל הזה, מצבו את עצמכם כמורים; אין ספק שבדרך זאת תוכלו לפרוץ את מערך המכירות שהצבתם לעצמכם. 

הפכו למוציאים לאור

תבנו את הנכסים התוכניים שלכם ותפרסמו אותם באתר שלכם, פרסמו טיזר מהתוכן ברשתות החברתיות על מנת לגרום לקוראים להיכנס לאתר שלכם. מסתבר, כי שיווק באינטרנט באמצעות תוכן הוא הנשק הסודי של המכירה החברתית והשיווק באינטרנט. סקר חשוב של חברת Hubspot מדווח, כי חברות שדואגות לעצב ולבנות את האתר וערוצי השיווק שלהן בתדירות גבוהה מדווחות על פניות של לקוחות חדשים 

לסיכום
שיווק חברתי הוא הדרך היעילה ביותר היום להגדלת מעגל הלקוחות שלכם. עשו זאת נכון - ואין בכלל ספק שרק תרוויחו, מכל הבחינות. בהצלחה!
דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו