עוצמת השפעה של המיתוג על ההצלחה העסקית

עוצמת השפעה של המיתוג על ההצלחה העסקית

חדש! האזינו לכתבה
בשונה מיזמים או עסקים של איש אחד שמשווקים מוצרים או שירותים, קיימים יזמים שמשווקים את עצמם בלבד. אלה הם מרצים, מאמנים, פוליטיקאים וכל מי שאישיותו והערך שהוא יעניק לקהלי היעד שלו, יגרמו להצלחתו השיווקית.

לעיתים היזם יכול להיחשב למותג על בתחומו, אולם כאשר ירצה לכוון את עצמו לתחום פעילות כלשהו הוא יגלה, שהמיתוג האישי אינו מספיק ועליו לעשות מיתוג מחדש, שיכוון לפעילות החדשה שלו. 

גיא שלמון, דיאטן קליני ותזונאי ספורט, הגיע לברנדוויז, כשהוא כבר אושיה מוכרת בעולם הספורט והדיאטה. שלמון החליט למקד את פעילותו בהדרכות, הרצאות, וימי פעילות לוועדי עובדים. העסק מבוסס על היכולות האישיות שלו לעמוד מול קהל, להדריך ולהפעיל ימי פעילות, שיגרמו למשתתפים חוויה מהנה ומעניינת. 

בהסתמך על המוניטין שצבר, הוא החל לשווק את עצמו מפה לאוזן, אבל כבר בשלב מוקדם הבין, שכדי ליצור הצלחה עסקית הוא צריך לעשות משהו נוסף.
שלמון הגיע לברנדוויז וביקש לבנות אתר אינטרנט. אנחנו סברנו שעלינו לעשות גם מיתוג, שיכוון לפעילות העסקית, שאותה רצה לפתח. 

התוצאה היתה מהירה מהצפוי. כמה ימים לאחר שהאתר שלו עלה לאוויר הוא התקשר כדי לספר לנו, שהוא מקבל פניות, עוד לפני שהחל לקדם אותו. ברור לכולנו, שהמוניטין שלו גרם לחשיפה. אנשים מחפשים את שמו באופן תדיר בגוגל, וכך האתר עולה. העובדה שהאתר ייצר פניות היא, כנראה התרומה שלנו. גיא הבין את זה ולכן התקשר להודות לנו. 

וכך מתאר גיא את מה שחווה אצלנו: "הפניה שלי לברנדוויז נועדה לצורך הקמת אתר אינטרנט, שבו מופיע כל המידע עלי, והדברים שיש לי להציע.  החברה הפתיעה אותי, כאשר ערכה תחקיר עומק, אפיון , ויצרה ביחד איתי את החזון שלי. קיבלתי מברנדוויז תעודת זהות מדויקת לעסק שלי, שמשווקת אותי באופן יוצא מהכלל". 

מה ששלמון מגדיר כ'תעודת זהות מדויקת לעסק' הוא למעשה תהליך מיתוג, שמספר את האיכות של העסק תוך הדגשת הבידול שלו. בהתאם לכך בנינו את האתר, שהביא, כפי שגיא שלמון מעיד, להצלחה עסקית. 

תהליך המיתוג חייב להיות קודם ליצירת הכלים השיווקיים. המיתוג העסקי, או האישי, צריך לכלול בתוכו את כל מה שיש לנו להציע לקהלי היעד שלנו, תוך יצירת הבידול והיתרונות הייחודיים שלנו לעומת המתחרים. זה לא מקרי, שעסקים משנים מדי כמה שנים את המיתוג שלהם ועושים מיתוג מחדש. הם עושים זאת כאשר דרישות השוק משתנות, או כאשר הם רוצים לפנות לשווקים חדשים.  

המיתוג יקבע את הלוגו שלנו, עיצוב האתר, מפת האתר ואת התכנים שיופיעו בו. הוא ינחה אותנו בגיבוש אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, ובקבלת ההחלטה לגבי כלי השיווק הנוספים. תהליך מיתוג נכון כולל את אפיון העסק וחקר שוק, שעל-פיהם נוצרת אסטרטגיית המיתוג.  
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו