מיתוג, עיצוב ובניית אתר למסעדה

מיתוג, עיצוב ובניית אתר למסעדה

חדש! האזינו לכתבה
ברנדוויז מומחים בתכנון מותג מבודל המבטא את הערך המוסף שקיים במסעדה בצורה חווייתית ורגשית. מיתוג המסעדה כולל: אסטרטגיית מותג, עיצוב לוגו, ופיתוח שפה עיצובית, עיצוב דוכנים, עיצוב תפריטים, עיצוב מדים, עיצוב אריזות, צילום מנות, עיצוב אריזות Take Away, עיצוב ובניית אתר אינטרנט ושיווק באינטרנט.

מסעדה - הרבה מעבר לאוכל. זו תרבות

עולם צריכת המזון בישראל עבר רפורמה בשנים האחרונות. אם בעבר סיפק האוכל מענה לרעב ותו לא הרי שכיום הוא הפך לתרבות בילוי מועדפת ולסמל לסטטוס ומעמד.
סדנאות בישול ותוכניות בישול טלוויזיוניות הפכו להיות חלק מסדר היום הציבורי וכן עידן האינטרנט וזמינות הטיסות חשפו בפנינו תרבויות אכילה חדשות תוצרתן של עשרות ארצות מוצא ממזרח, מצפון, מדרום ומים. 
בהשראת ההתפתחות הגסטרונומית צצו להן בישראל מסעדות חדשות כפטריות אחר הגשם מאפשרות לציבור להיחשף לטעמים חדשים בסגנונות אוויר שונים.
שוק המסעדנות בישראל הינו ענף תחרותי קשוח. כדי  להתמקם היטב במפת המסעדות המובילות בארץ יש לחשוף את קהל היעד למותג בהתאם לתפיסה המערבית בנוגע לאוכל ולחבר את הלקוחות עם זהות המסעדה ומאפייניה באמצעות מיתוג ושיווק אינטרנטי חכם.

תחושת הבטן של הלקוח - תוצאה של מיתוג עסקי

כללי המשחק בשיווק מסעדה אינם שונים מבכל מותג אחר. בגדול, אנשים אוהבים לצרוך מוצרים ושירותים ממותגים המעניקים להם הבטחת לקוח אמינה, תחושת יוקרה וחשיבות, מקוריות וייחודויות.
מיתוג הינו תהליך המשפיע על הקשר בין הלקוח והמותג. הוא כולל את סך הרגשות, המחשבות והתחושות שקושרים את המותג ללקוחות.
מיתוג נכון יגרום ללקוח להתחבר אמוציונלית למותג כשבסופו של תהליך זהו הגורם להעדפת המסעדה שלכם על פני אחרת.

מה כולל מיתוג מסעדה?

מיתוג עסקי למסעדה הוא שם כולל של תהליך החשיפה וההטמעה של ערכי המותג במוחות הלקוחות.בראשית התהליך יש לבנות אסטרטגיית מיתוג מקיפה הכוללת היכרות מעמיקה עם חזון המסעדה ומטרותיה.
שלב זה יכלול מחקר מקיף על זהות המותג הקיימת, קהל היעד הקיים והפוטנציאלי וכן ניתוח ואפיון של העסק.כדי למתג מסעדה חשוב להבין איזה במגרש היא דורכת ומיהם המתחרים על לב (וקיבת) הלקוחות.

חשוב למצוא בשלב האסטרטגיה בידול עסקי בולט המהווה ערך מוסף אותו ניתן לחשוף בפני הלקוחות. בעידן ריבוי המסעדות, בתי הקפה וחנויות המזון המהיר חשוב למצוא תכונות ייחודיות בעסק שיהוו פרמטר להעדפת מסעדה זו על פני אחרות.

נניח ואתם בעלי מסעדת דגים. לו הייתם חיים על אי בודד סביר להניח שהייתם יחידים במערכת אולם כיום קיימות בארץ מאות מסעדות דגים נוספות המעוניינות בחיכם ובכיסיהם התפוחים של הלקוחות ממש כמוכם. בתהליך האסטרטגיה אנחנו נרצה לשכנע את הלקוח מדוע לפנות דווקא למסעדת הדגים שלכם.
המהלך האסטרטגי יכלול התחקות אחר תכונות מבדלות כמו: "המסעדה שלנו שוכנת על הגדה - דגים מהנהר לשולחן" או "בראש המגדל הגבוה בישראל שוכנת מסעדת דגים עם תצפית מרהיבה על כל אזור המרכז", בידול כמו טריות יוצאת דופן או מרפסת תצפית הם ערכים מוספים שמהווים אמצעי משיכת לקוחות המחפשים מלבד ארוחה טובה גם חווית בילוי אטרקטיבית.

כחלק מתהליך מיתוג נכון יש לדאוג לשפת עיצוב ולוגו.

לכל מסעדה יש שפה

כדי לגרום לחיבור אינטראקטיבי בין מותג המסעדה ללקוח חשוב לגרום למסעדה שלכם לדבר. איך עושים זאת? קודם כל יש להגדיר קונספט מדויק: האם זו מסעדת יוקרה? מסעדת פועלים? מסעדה המציעה מזון בטוויסט מעניין? מסעדה המציעה תרבות מזון זרה?

לאחר שהוחלט על קונספט ספציפי אנו ניצור שפת עיצוב ייחודית המספרת את סיפור המסעדה באמצעים ויזואליים מרשימים. לפי הסגנון ייבחרו הצבעים, הפונטים והאלמנטים השונים שיהוו את שפת העיצוב של המסעדה.
מעתה ואילך כל פעילות שיווקית לצרכי מיתוג תתכתב עם הקונספט ושפת העיצוב. חשוב מאוד לשמור על קוהרנטיות, מיזוג והשלמה של עיצוב המסעדה מבחינה חיצונית, עיצוב האלמנטים, הציוד והמדים, וכן צורת החשיפה השיווקית במדיות השונות. עקביות המיתוג מטמיעה את ערכי המתוג עמוק יותר במוחות הלקוחות וכן משדרת אמינות ועוצמה עסקית.

לוגו - תרגום שפת המותג לאלמנטים

מציעה חוויה רב-חושית. כדי להפגיש את הלקוח עם המותג באופן בלתי אמצעי חשוב לקשר את הלוגו באופן מקצועי עם הקונספט וסגנון המסעדה. עיצוב לוגו למסעדה הינו תהליך בפני עצמו הכולל ניתוח של אופי המותג ובחירת אלמנטים וויזואליים מדויקים להעברת מסרים קולינרים ומהותיים חזקים.בעיצוב הלוגו יילקחו בחשבון: נתונים דמוגרפיים של קהל היעד, נקודות החוזקה של המותג והתאמה לאופי המותג.
לוגו המסעדה יככב מעתה על השילוט, המפיות, מסמכי החברה, אריזות המזון, קטלוג, תפריט, באתר האינטרנט ובפרסום במדיות אונליין ואופליין שונות. 

אתר מסעדה אינטרנטי

כיום, חלק משמעותי ביותר מהחשיפה של צרכנים למותגים שונים נעשה באמצעות אתר האינטרנט של המותג. לקוח שמעוניין לצאת בערב למסעדה טובה יפנה לחיפוש מהיר בגוגל. נוכחות אינטרנטית חשובה ביותר בעידן בו המסכים הפכו להיות חלק אינטגרלי משגרת היומיום.
אתר אינטרנט מהווה השקעה נמוכה יחסית לתמורה שיווקית החושפת את המותג לקהל יעד ממוקד ללא הגבלות על כמות תוכן וזמן פרסום.

ויזואליות אתר מסעדה

אתר מסעדה אמור לפנות אל הלקוח: לדגדג את בלוטות הטעם שלו, לדבר אל האגו האישי ולהציע חוויה רגשית מענגת. הדרך החזקה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תוכן ויזואלי מרשים ומדויק.
אתר מסעדה חייב להיות חלק בלתי נפרד מהמיתוג העסקי של העסק. לכן עליו להיות מעוצב בשפת המותג ולדבר בשפתו.

צילומי מזון

כחלק משיווק אפקטיבי שמושך לקוחות חשוב לחשוף את הגולשים לתמונות מזון מצולם מעורר תיאבון. חשוב להיעזר בצלמי מזון מומחים למקסום ונראות מקסימלית של מנות המסעדה.
תמונה טובה מאפשרת ללקוח לדמיין את המרקם, הטעם והריח של המנה מה שיעורר בו תשוקה לטעום אותה בלייב. צילומי מזון צריכים להיעשות מזוויות צילום נכונות ובתאורה מקצועית כדי לשוות לתמונות מראה פוטוגני מפתה.

תוכן האתר

המטרה היא להפוך את המסעדה שלכם למותג ואת האתר שלכם למקום בו הלקוח ירצה לשהות זמן רב ככל האפשר. אתר אינטרנט איכותי של מסעדה יכיל תכנים רלוונטיים בעלי ערך מוסף ללקוח.
המלל יספר את העלילה של המסעדה כולל ההיסטוריה העסקית שלה, תרבות המזון אותה היא מייצגת והאנשים העומדים מאחורי סינרי השף. בנוסף, חשוב לצייד את האתר בתכנים שונים מתעדכנים על ערכם התזונתי של המנות במסעדה ותכנים קולינריים אקטואליים נוספים.
חשוב שהפניה ללקוח תיעשה באופן אישי להעצמת החוויה החיובית והחיבור של הלקוח עם המותג. באמצעות ניסוח נכון יחוש הגולש כי האתר מציע לו חוויה אנושית חברית מה שיגרום לו לחיבור רגשי רב ועמוק יותר.

אתר מסעדה מתקדם

בואו ונצא מנקודת הנחה שאף לקוח ברשת לא מצויד במחסנית סבלנות מלאה מדי כך שטעינה איטית וניווט מסובך באתר לא יתרמו לעליית המניות של המותג בקרב הלקוחות שלכם. חשוב ליצור אתר איכותי גם במעטפת הקוד ולהתאימו למובייל.
בנוסף, יש לאפשר יצירת קשר ולספק שירות לקוחות יעיל וידידותי. כל אלו מסייעים במיתוג נכון ואפקטיבי של המסעדה שלכם.

כך יוצרים מסעדה מובילה

קידום מסעדה באמצעות יחסי ציבור, מיתוג שיווק ופרסום אינם תהליך של זבנג וגמרנו הם כוללים שלבים מורכבים והשקעת חשיבה ומשאבים רבים אולם בסופו של יום הם אלו שמגדירים מסעדה כמובילה או בינונית.

חשוב לפנות לחברת מיתוג מקצועית ללווי ומתן מעטפת שירותים רחבה שתגרום למותג שלכם להיות הדבר הבא בעולם המסעדות.
מידע שימושי

מהם הדגשים לבניית אתר למסעדה?

מומלץ להציג מידע רחב ככל הניתן לגבי המסעדה: כתובת ודרכי ניווט, שעות פעילות, מידע על נגישות המסעדה, תפריט המסעדה צריך להיות זמין ומעודכן באתר. תמונות איכותיות של המקום והמנות יעשו את ההבדל בין אתרי המסעדות השונים.

מה כוללת חבילת מיתוג מסעדה?

אסטרטגיית מותג, עיצוב לוגו, ופיתוח שפה עיצובית, עיצוב דוכנים, עיצוב תפריטים, עיצוב מדים, עיצוב אריזות, צילום מנות, עיצוב אריזות Take Away, עיצוב ובניית אתר אינטרנט ושיווק באינטרנט.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו