מיתוג נכון ב-10 שלבים - המאמר שלא תרצה לפספס!

מיתוג נכון ב-10 שלבים - המאמר שלא תרצה לפספס!

חדש! האזינו לכתבה
בעולם של ימינו, אתה עלול לגלות כי כל תחום בו אתה עוסק הפך לתחרותי הרבה יותר מבעבר. העולם הפך למתעלם מגבולות גיאוגרפיים ומדיניים, כך שכיום, אתה לא רק מתחרה עם המתחרים הישראליים בתחומך, אלא גם עם מתחרים רבים נוספים שהגיחו דרך ערוצי השיווק המתקדמים, גם אם הם, במקורם, בכלל ממקומות אחרים בעולם.

מאחר והמותג שלך הוא אחד הנכסים החשובים ביותר לעסק שלך, מיתוג חייב להפוך לחלק אינטגראלי בחשיבה העסקית האסטרטגית שלך. כאשר פוטנציאל השיווק של העסק שלך הוא נגזרת ישירה מהערכים ומהשירות או מהמוצרים שאתה מציע ללקוח, עליך להכיר את הפוטנציאל השיווקי שלך, לגרום ללקוחותיך "לזכור" אותך ולבנות קשר בלתי אמצעי ונאמנות, כדי לגרום להם לחזור אליך שוב ושוב.


כיצד ממתגים עסק?

זהה, בודד והכר (לעומק) את האנשים מהם מורכב קהל היעד שלך

בחן מיהו הלקוח המובהק שלך, היכנס לראשו וצייר לעצמך את דמותו באופן מפורט דרך שאלות נקודתיות כמו על מה הוא חושב, מה מטריד אותו, מה מצב רוחו, היכן הוא חי, מהם השיקולים והדחפים המניעים אותו לקניה, וגם - איזה תפקיד ימלא עבורו המותג שלך. לאחר שאפיינת במדויק את כל קהלי היעד האפשריים שלך, חלק אותם לפרסונות והגדר לעצמך מיהו הלקוח האופטימלי עבורך. אם אתה מציע יותר ממוצר / שירות אחד, מפה את ההיצע שלך והתאם פרסונות לכל אחד מהמוצרים / שירותים שאתה מציע. 

זהה את המתחרים שלך ואסוף עליהם מידע

ככל שתטיב להכיר את מתחריך לעומק, כך יקל עליך לבדל את השירות או המוצר שלך. עשה זאת דרך התייחסות נקודתית למתחרים (דרך שאלות כמו מיהם המתחרים שלי, מה הם מבטיחים ללקוחות) וגם דרך השוואה בין המוצר / שירות שאתה מציע לזה שהם מציעים. החמר עם עצמך ואל תנסה לעגל פינות. 

הקשב ללקוחותיך

מאחר ולקוחות מחפשים דברים ממשיים שהם מעבר לקמפיין פרסום מבריק, הקשב להם וקבל מהם משוב. פתח ערוצי תקשורת עם הלקוחות באמצעות שאלונים, סקרים ובקשת הצעות לייעול, והשתמש לצורך כך באינטרנט וברשתות החברתיות בהן נמצא קהל היעד שלך. 

הקפד להתעדכן בטרנדים

בניית מיתוג עסקי מצריכה חשיבה לטווח הארוך ויכולת התבוננות מקדימה. לכן, הקפד להיחשף לטרנדים עולמיים בתחום, הפעל את דמיונך ונסה לשער כיצד ייראו המוצרים / השירותים שאתה מציע בעוד חמש או עשר שנים מהיום, על איזה צרכים הם יענו אז. בחן הרגלי צריכה ומגמות לטווח הארוך.

הגדר את ה-DNA של המותג

מאחר ועליך לגבש גרעין רעיוני אשר ילווה את המותג שלך, הגדר את ה-DNA ואת תכונות הליבה של המותג. אל תחשוש להמציא את עצמך מחדש. ערוך רשימת ערכים שאותם אתה יכול להתחייב לספק באופן עקבי, כאשר אתה מתחיל בערכים בסיסיים שמהווים את סף הכניסה בתחום העיסוק שלך. לאחר מכן, התמקד באותם הערכים המייצגים רק אותך ומבדלים אותך ממתחריך. ערכים אלה יהוו גרעין רעיוני למותג שלך. לאחר הכרת הלקוחות והגדרת סולם הערכים, בחן איזה אישיות תרצה שהמותג שלך ישדר - צעירה ושובבה, מבוגרת ושקולה, איכותית ואקסקלוסיבית וכן הלאה. 

פתח את השפה המיתוגית הייחודית שלך

תרגם את סולם הערכים, ערכי המותג, ואישיותו של המותג לשפה ויזואלית עקבית ואחידה שתלווה את הלקוח בכל נקודות המפגש בינו לבין המותג. למרות שגיבושה של שפת המותג צריך לשדר את ה- DNA של המותג, יש להתחשב בצורך ליצור חיבור רגשי עם הלקוח וליצור עבורו "חוויה". בסיומו של תהליך זה יתקבל ספר מותג, אשר יכיל את השפה ואת כל החוקים לצורך השמירה על העקביות. 

קריאטיב - התמקד בעיצוב גרפי, בכתיבה השיווקית ובהפקה

בשלב זה, תטמיע את השפה המיתוגית ותתרגם אותה לכלים השיווקיים של העסק. חשוב מאד להקפיד על איכות ולשמור על הרמה הגבוהה הן בעיצוב, הן בכתיבה והן בתמונות, מאחר שביצוע מרושל או בינוני באיכותו עלול לגרום לך לפספס את המטרה. אל תנסה לחסוך ואל תנסה לחפש קיצורי דרך - אין כאלה, לכן, עבוד רק מול אנשי מקצוע שלהם ניסיון מוכח. 

הקפד לאכוף את שפת המותג בעקביות

כבעלים של העסק, או כמנכ"ל שמוביל את התהליך, הקפד לאכוף בעקביות את שפת המותג שלך, החל במנהלים הבכירים ועד לאחרון העובדים. כל אחד מהם צריך להבין את המותג לעומקו, להכיר ולהזדהות עם ערכיו ולדבר באותה שפה. 

הבא את הבשורה לעולם

נתח את מאפייני החשיפה של קהל הלקוחות שלך - היכן הוא מבקר ומה הוא קורא. השתמש במגוון ערוצי הפרסום העומדים לרשותך כיום. תקשורת רב-ערוצית מעבירה את המסר הפרסומי שלך לאורך כל אותן נקודות המפגש בהן נמצא הלקוח שלך. חשיפה חוזרת, עקבית ומתמידה של המסר הפרסומי במספר ערוצים במקביל תחזק את האמון במוצר שלך. 

הקפד לשמור על גישה חיובית ואופטימיות

ידוע כי גישה חיובית מקרבת את ההצלחה, לכן, התמקד בחוזקות שלך, למד את כל מה שאתה יכול ללמוד, ועבור השאר - היעזר בבעלי המקצוע המנוסים. אחרי הכל, זה המותג שלך, ואף אחד אחר לא יעבוד כדי למתג אותו בנחישות, עקביות, התמדה ואהבה יותר ממך!
 
דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו