מדוע מיתוג הוא המפתח להצלחה -  17 אלמנטים של אסטרטגיית מותג חזקה

מדוע מיתוג הוא המפתח להצלחה - 17 אלמנטים של אסטרטגיית מותג חזקה

תוכן עניינים:
הבנת חשיבות המותג
גיבוש אסטרטגיה מתאימה
להבין מי הם קהלי היעד
להכיר את המתחרים
בידול- למצוא את הערך הייחודי
לפתח שפה מיתוגית
לפתח סיפור מותג
להכיר את כל הכלים אשר יכולים לסייע בשיווק המותג

אנחנו חיים בתקופה בה תחרות בין עסקים בכל התחומים והענפים הינה גדולה.
כך יוצא, שבכדי להתבלט על פני המתחרים ולעלות על ה"מסלול להצלחה", כל עסק זקוק לאסטרטגיית מותג חזקה.
מיתוג חזק יבדל את העסק מהמתחרים, יקנה לו ערך מוסף ויאפשר לו ליהנות משם ומוניטין.

לצערנו, נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר נאספו בשנים האחרונות אינם אופטימיים כלפי העסקים הקטנים והבינוניים – למעשה, על פי אותם הנתונים, 1 מכל 3 עסקים קטנים ובינוניים עתיד להיסגר.
מי שבוחר להסתכל דווקא על "חצי הכוס המלאה" יעדיף כנראה להתמקד בכך ש-2 מ-3 מאותם עסקים כן מצליחים לשרוד וחלקם לא רק "שורדים" אלא גם מצליחים.
מיתוג חכם מהווה ללא כל ספק כאמצעי רב ערך לעמוד בתחרות הקשה ובכל "חתחתי" הדרך אשר מהווה את נחלתם של עסקים בתחילת דרכם.
אז כאן יכולות לעלות שאלות כמו: איך בכלל ניגשים לעניין? או  איך מייצרים מיתוג חכם?
ננסה לענות על השאלה באמצעות 17 המרכיבים הללו של מותג חזק יעזרו לך לטפח תדמית מותג חזקה וחיובית כדי לספר לעולם את הסיפור הנכון:

לפני הכול: הבנת חשיבות המיתוג

לא משנה כמה פעמים אתם עתידים לשמוע משפטים כגון: "מיתוג הוא חשוב" או :"מיתוג מהווה כמפתח להצלחה של כל עסק..." עדיין, אם לא תבינו בצורה מעמיקה את חשיבותו של המיתוג, סביר להניח שאותם המשפטים ישמעו לכם כמו סיסמאות ריקות או רצף של מילים ללא משמעות עמוקה..
בכדי להבין את הכוח של המיתוג, ההמלצה היא להשקיע קצת מחשבה תחילה במותגים הגדולים והמצליחים כמו: "נייק" או "קוקה קולה"..
המותגים האלו לא הפכו בין לילה לשמות גדולים והם מבוססים על הליך מיתוג קפדני – מיתוג אותו הם מקפידים לתחזק לאורך כל השנים.
גם אם יצרתם מוצר מהפכני אשר לדעתם מדבר בזכות עצמו, בלי מיתוג נכון, קהלי היעד הרלוונטיים כלל לא יזכו להכיר אותו וגם אם הם ייחשפו אליו בדרך כזאת או אחרת, לא בטוח שהם יגלו בו עניין...
באמצעות מיתוג חכם תוכל לדאוג שקהלי הלקוחות הפוטנציאליים יכירו את העסק שלכם, שהמוצר או השירות המוצעים יעוררו בהם צורך להכיר ולהתעמק – ומכאן, הדרך להפוך ללקוחות בפועל הינה קצרה..

להשקיע בגיבוש אסטרטגיה מתאימה

דברים טובים וחכמים דורשים השקעה של זמן, מחשבה ולעיתים גם של משאבים כלכליים..
לכן, חשוב שתיקחו לעצמכם את אותו ה"זמן" ותשקיעו אותו בגיבוש של אסטרטגיה חכמה ומתאימה.
גיבוש אסטרטגיה שכזאת יכול להצריך סיעורי מוחות אשר ימשכו לתוך הלילה, השקעה של כסף לטובת ייעוץ ופעולות נוספות אשר מצריכות זמן..
אבל, ההשקעה תתגלה ללא ספק למשתלמת -  מכיוון ברגע שתהיה לכם אסטרטגיית מיתוג חכמה ונכונה, השלבים הבאים בתהליך יהיו הרבה יותר ברורים וקלים ליישום.
ואותם השלבים אמורים לסלול לכם את הדרך לצמיחה ולהצלחה.

להציב יעדים עסקיים

חשוב שלכל בעל עסק תהיה רשימת יעדים אותם הוא מבקש להשיג – ללא יעדים ברורים, הסיכויים להשגת צמיחה יהיו נמוכים.
ברגע שתהיה ברשותכם רשימת יעדים ניתן יהיה להתקדם לשלבים הבאים – אשר כוללים מציאת דרכים ופעולות באמצעותן ניתן יהיה להשיג את כל אותם היעדים.
רשימת היעדים עסקית יכולה לכלול בין היתר: לייצר אמינות מול הלקוחות, לבדל את העסק ולמצוא לו את הערך המוסף המייחד אותו ויעדים נוספים, חלקם כלליים יותר וחלק פרטניים.

להבין מי הם קהלי היעד

חשוב שכל בעל עסק יגדיר מראש את קהלי היעד שלו – כאשר בהמשך הדרך, הוא יוכל ללמוד להכיר בצורה מעמיקה את הלקוחות ולחפש אחר הדרכים הנכונות לפנות אליהם.
ניתן להגדיר את קהלי היעד בהתבסס על נתונים דמוגרפיים שונים כגון: גילאים, מין, סטטוס משפחתי ואפילו הכנסה.
מעבר לכך, בהליך הגדרת קהלי היעד מומלץ להתבסס גם על נתונים פסיכוגרפיים כמו: עיסוק, שלב בחיים ועוד..
ככל שתנתחו בצורה יותר מעמיקה את קהלי היעד, כך תוכלו לפתח כלים מדויקים ונכונים יותר באמצעותם תוכלו להגיע אליהם.

להעמיק את ההיכרות עם אותם הקהלים

אז אחרי שהגדרתם את קהלי היעד עליכם גם להבין איך ניתן להגיע אליהם ואיך אפשר לסקרן אותם ולמשוך את תשומת ליבם.
אם  מדובר במיתוג מחדש עבור עסק קיים, ניתן להשתמש בלקוחות קיימים ולהעביר להם שאלונים וסקרים על מנת ללמוד ולהכיר אותם בצורה מעמיקה יותר – ובצורה כזאת, להגיע ללקוחות נוספים כמוהם.
במידה ומדובר בתהליך מיתוג אשר מיועד עבור עסק חדש, הדרך להיכרות עם אותם הקהלים עוברת כמובן באינטרנט וברשתות החברתיות השונות – כידוע, כול הקהלים נמצאים כיום ברשת.

להכיר את המתחרים

בשביל לבדל את העסק שלכם על פני המתחרים, חשוב בשלב הראשון להבין מי הם אותם המתחרים ואף להשקיע את הזמן על מנת להכיר אותם.
ההמלצה היא להכיר גם את המתחרים הישירים וגם את אלו העקיפים.
יש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן לאסוף מידע לגבי המתחרים ובין היתר: דרך אתרי האינטרנט שלהם, באמצעות הרשתות החברתיות, דרך היכרות מעמיקה עם המוצר או השירות המוצע על ידם (ואף עריכת השוואות עם המוצר או השירות אשר מוצע על ידיכם).
פעולה נוספת בה תוכלו לנקוט על מנת להעמיק את ההיכרות, היא באמצעות מעקב אחרי הפעולות השיווקיות בהן הם נוקטים על מנת לגייס לקוחות.

בידול- למצוא את הערך הייחודי

בשביל למתג עסק, קיימת חשיבות גבוהה למצוא את הערך הייחודי שלו - את מה שמבדל אותו על פני המתחרים (אשר הוגדרו בשלב הקודם).
הערך יכול לבוא לידי ביטוי בפרמטרים שונים ומגוונים כמו: מחיר, זמינות, התמחות, איכות, הצורך עליו המוצר או השירות נותן מענה ועוד..
חשוב לציין, שלא תמיד פשוט למצוא את הערך הייחודי ובמקרים רבים יש להשיב על לא מעט שאלות בדרך לזיהוי אותו הערך המוסף – וכאן חשוב לשוב ולהדגיש שמדובר באחד מהשלבים החשובים ביותר בהליך המיתוג ולכן, יש להשקיע את כל הזמן והמאמץ על מנת למצוא את אותו הערך הברור.

לפתח שפה מיתוגית

שפת המותג שלך אמורה להיות מבוססת על ערכי מותג, על האישיות הייחודית שלו ועל הערכים שלו.
שפת המותג מהווה למעשה כדרך באמצעותה ניתן לקחת את אותה ה"אישיות" של המותג ולתקשר אותה החוצה.
השימוש בשפת המותג אמור להתבצע בכל הפלטפורמות בהן תבחרו לעשות שימוש על מנת לתקשר עם הלקוחות.

להשקיע בקריאטיב

פיתוח שפת מותג אמור לכלול גם את הדרך בה אותה השפה "תדובר".
בכדי שהשפה תהיה קולחת, נעימה ואטרקטיבית, חשוב להשקיע בכל מה שקשור לקריאטיב – אשר יכול לבוא לידי ביטוי הן בעיצוב, הן בכתיבה, הן בתמונות והן בכל אלמנט ויזואלי אחר בו אתם מעוניינים להשתמש.
הצעד המרכזי בו ניתן וחשוב לנקוט על מנת ליהנות בסופו של דבר מקריאטיב איכותי הוא לדאוג ולהכניס לתמונה אנשי מקצוע מנוסים ומוכשרים: מעצבים גרפיים, קופירייטרים ואחרים..

לפתח סיפור מותג

כאשר מדברים על "סיפור מותג" הכוונה היא לא בהכרח לרומן מרטיט או לסיפור מתח עוצר נשימה – למרות שסיפור מותג טוב כן ימצא דרך להעביר את השאיפות והתשוקה אשר עומדות מאחורי הקמת העסק.
הכוונה בסיפור מותג היא להגדרה של סיפור הליבה שלו – סיפור אשר יעביר את מה שעומד מאחורי ההחלטה להקים את העסק ויעביר בצורה טובה את המהות והייחודיות של העסק.
סיפור מותג יכול להוות את אחד מהמפתחות המרכזיים בדרך למיתוג איכותי.
חשוב להשקיע בסיפור ייחודי, אישי ואיכותי, אשר מתבסס על האסטרטגיה של המותג וכמובן, גם מדבר בשפה של קהלי היעד.
העברת ערכי המותג שלך בצורה משמעותית משפיעה ישירות על התנהגות הצרכנים. 55% מהאנשים שוקלים לקנות ממותג אם הם אוהבים את סיפור המותג שלהם.44%  ישתפו את הסיפור המסוים הזה, ו-15% יקנו את המוצר באופן מידי. ראה להלן קישור למחקר המלא.

לדאוג לייצר אמון

אמינות של עסק מהווה כאמצעי אשר בכוחו לבדל אותו מהמתחרים ולסייע לו בפיתוח שם ומוניטין – וכידוע, בשלב מסוים המוניטין של העסק אמור לצעוד לפניו.
את אותו האמון ניתן לבנות באמצעות שימש בכלים שונים כמו: שימוש בהמלצות וחוות דעת חיוביות של לקוחות קיימים, הקפדה על זמינות גבוהה ללקוחות, הפעלה של מערך שירות לקוחות איכותי ודאגה להעניק פתרונות איכותיים ומהירים לכל שאלה או טענה.
70% מהצרכנים מדווחים שהנאמנות שלהם לחברה מושפעת מהזדהות עם סיפור המותג, מהבנת החברה את הצרכים האישיים שלהם, ו-69% אמרו שאותו הדבר לגבי טיפול מותאם אישית בלקוחות.  

עקביות במיתוג

בניית המותג לא מפסיקה עם עיצוב הלוגו והסלוגן, על המותג להתקיים ולהיות עקבי בכל נקודות המגע עם הלקוחות שלך. המפתח למותג חזק הוא להיות עקבי ביישום שלו.

גמישות

למרות שעקביות היא אחד המפתחות לביסוס אסטרטגיית מותג מוצלחת, גם קצת גמישות אף פעם לא מזיקה. זהות מותג ניתנת להתאמה. ככל שהעדפות הצרכנים משתנות, המותג שלך חייב גם להתעדכן ולהתאים עצמו. אחרת, הוא מסתכן בלהפוך ללא רלוונטי.  

מיתוג 360

להכיר את כל הכלים אשר יכולים לסייע בשיווק המותג

בכדי לייצר מיתוג חכם חשוב להכיר בצורה מעמיקה את כל אותם הכלים אשר יכולים לסייע להעביר את המיתוג הלאה ולאפשר לקהלי הלקוחות הפוטנציאליים להכיר את העסק.
בין אותם הכלים:

אתר אינטרנט
– כיום, לרוב העסקים יש אתר אינטרנט, בין אם אתר תדמיתי ובין אם אתר אשר מהווה גם כחנות וירטואלית.
בכדי שאותו אתר אינטרנט לא ילך לאיבוד בתוך התחרות הגדולה קיימת חשיבות גבוהה להשקיע באתר איכותי, ייחודי, מרשים ואמין.
כאמור, בכדי להשיג את התוצאה חשוב להכניס לתמונה אנשי מקצוע מוכשרים ומנוסים המתמחים בבנייה ועיצוב אתרים.
 
תוכן שיווקי – כל בעל עסק אשר מעוניין לשווק ולפרסם את העסק שלו עושה שימוש לצורך כך בתכנים. התכנים יכולים להגיע בצורה  של פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרים באתר, ניוזלטרים, תיאורי מוצר ועוד..
בעידן האינטרנט כולנו חשופים ללא מעט תכנים שכאלו ולכן,  חשוב להשקיע בתוכן מושך ומשכנע, אשר יתכתב עם המיתוג של העסק ויעביר אותו בצורה חכמה ומדויקת.

רשתות חברתיות – הרשתות החברתיות מהוות כיום ככלים חשובים באמצעותם ניתן להגיע לקהלי היעד (הרוב המוחלט של קהלי היעד נמצא ברשתות החברתיות השונות).
כמובן, שבכדי למצות את הפוטנציאל של הרשתות החברתיות חשוב להכיר אותן תחילה, להבין מה מאפיין כל אחת מהן ולהשתמש בהן בצורה חכמה.

קידום אורגני – בכדי שקהלי היעד הפוטנציאליים של העסק ייחשפו לאתר האינטרנט שלכם חשוב לדאוג לקדם אותו בגוגל. בדרך הזאת, ניתן לוודא שהאתר יגיע למקומות גבוהים במילות המפתח הרלוונטיות.
כך שאם לדוגמא העסק שלכם הוא חנות ממתקים בראשון לציון, תוכלו לדאוג שכל מי שיחפש ברשת חנות ממתקים בראשון או הסביבה יכיר גם את העסק שלכם.

קידום ממומן – בעוד שבהליך קידום אורגני יכולים לחלוף חודשים ארוכים עד שתשיגו את המטרה ותתברגו למקומות הגבוהים בקידום ממומן, מיתן להשיג את המטרה בתוך רגע.
קידום ממומן מהווה למעשה כפלטפורמת פרסום של גוגל ובאמצעותו ניתן לקדם את האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.  

מועדוני לקוחות – מומלץ ליצור מועדון לקוחות, לארגן רשימת תפוצה ולשמור על הקשר עם החברים במועדון – ליידע אותם לגבי שינויים ועדכונים, להציע להם הטבות, לאחל להם מזל טוב ביום הולדת ולמעשה, לפתח איתם סוג של מערכת יחסים.

יש עוד לא מעט כלים חלקם חדשים יותר וחלקם נחשבים למעט יותר מיושנים אך לא בהכרח פחות אפקטיביים. כאשר, היכרות מעמיקה עם כל אותם כלים והבנה אלו מהם יכולים לשרת אתכם בצורה המיטבית, תהווה צעד חשוב ומשמעותי בהליך המיתוג.

לרתום את העובדים לתהליך

העובדים הם במידה רבה הפנים של העסק. עובדים שהינם שבעי רצון ממקום עבודה יהיו לויאליים יותר ונכונים לשתף פעולה בתהליכים השונים המהווים חלק מהליך מיתוג העסק.
מעבר לכך, מדובר במעגל, מכיוון שעסק הנהנה ממיתוג איכותי ימשוך אליו עובדים מוכשרים – אשר להם השפעה רבה על מיתוג העסק.

להסתייע בייעוץ מקצועי

בסופו של דבר בכדי לייצר אסטרטגיית מותג חזקה, יש צורך לשים דגש על לא מעט פרמטרים. בשביל לבצע הליך מיתוג, על כל שלביו בצורה נבונה, יש צורך בידע, בכלים, בזמן השקעה ובמחויבות למטרה..
מכיוון שלא בטוח שאתם מחזיקים ברשותכם את הידע הנדרש עבור המטרה ומעבר לכך, גם לא בטוח שיהיה לכם את הזמן או את הרצון ללמוד את התחום מאפס (בכל זאת, יש עוד לא מעט פעולות אותן צריך לבצע בהליך של הקמה או ניהול עסק) - ההמלצה היא להסתייע בחברת מיתוג מקצועית אשר בכוחה לסייע לכם לייצר מיתוג מדויק, מותאם אישית ואיכותי.
חשוב לזכור, שגם במקום הזה "הכוח בידיים שלכם" ובחירה מושכלת ונבונה באותו יועץ מהווה כצעד משמעותי בדרך למיתוג חכם וחזק עבור העסק שלכם.

לשמור על אופטימיות (וחשיבה חיובית)

אם נחזור רגע לנקודת בה התחלנו, אי אפשר באמת להתווכח עם סטטיסטיקה ויש לא מעט עסקים אשר נפתחים ונסגרים לאחר תקופת זמן קצרה.
יחד עם זאת, אם תקפידו על מיתוג חכם, אם תלמדו מניסיונם של אחרים ותקפידו להיעזר באנשי מקצוע מוכשרים ומנוסים, תוכלו כאמור לא רק להימנע מלהפוך לחלק מאותה הסטטיסטיקה העגומה, אלא גם לצמוח ולהוביל את העסק שלכם לעבר הצלחה.
לכן (ובכל מקרה), חשוב שתשמרו על אופטימיות ועל גישה חיובית.. כי אין ספק שמדובר בגישה אשר יכולה לסייע לכם במידה רבה למוטיבציה ולהשגת המטרה.

לסיכום

בתור בעלים של עסק, סביר להניח שהמטרה שלכם היא לא רק שהעסק ישרוד אלא גם יצליח. לכן, עליכם לעשות כל מה שביכולתכם על מנת להימנע ממצב בו כל הפעולות השיווקיות שאתם מבצעים הן פעולות "אינסטנט" לא מתוכננות, אשר ייעודן לאפשר לכם להשאיר את הראש מעל המים.
מה שאתם כן צריכים לשאוף אליו הוא השקעה בהליך ארוך, מעמיק ומסודר של מיתוג חכם – אשר כולל מציאת ערכים, יתרונות והצבת מטרות ויעדים.
ברגע שתהיה לכם עסק עם זהות ייחודית, מיתוג ברור ותוכנית פעולה תוכלו לא רק לשרוד אלא לשאת את פניכם לעבר צמיחה (ואין ספק כי מדובר במטרה המשותפת לכל בעל עסק). 

חושבים על מיתוג? פנה אלינו, נוכל לעזור לכם ליצור מותג שאנשים אוהבים. השאירו פרטים ותאמו פגישת אסטרטגיה ללא התחייבות.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו