כיצד הפכנו את האתר של קמרה אובסקורה ליצרן לידים מצליח?

כיצד הפכנו את האתר של קמרה אובסקורה ליצרן לידים מצליח?

חדש! האזינו לכתבה
האינטרנט היא זירת מכירות עצבנית, שמעמידה אותנו בתחרות בלתי נתפסת עם המתחרים. האתר שלנו ממוקם יחד עם המתחרים שלנו, בצפיפות, מול קהל שעובר תוך שניות ממתחרה למתחרה. אין לנו אפשרות לארח את הגולש באופן האנושי, לגרות אותו להישאר. אז איך בכל זאת נוכל להפוך אותו לליד? 

הדבר החשוב ביותר, מציין אדי כהן, מנכ"ל חברת ברנדוויז למיתוג עסקי ותקשורת שיווקית,הוא ליצור אצל הגולש תחושה של אמון והזדהות עם המותג כבר בשניות הראשונות לכניסתו לאתר. "כאשר הלקוח הפוטנציאלי יאתר בקלות את מה שמעניין אותו, כבר בשניות הראשונות, שבהן ייחשף למוצר, ירגיש שהוא עונה לצרכיו, וכאשר התוכן הכתוב והויזואלי יתאימו למאפיינים של קהלי היעד ולתחום בו עוסק האתר, תיווצר אותה כימיה, שתתורגם לליד", מסכם אדי . 

הצרכן היום הוא ממוקד, ומתנהל בעולם, שבו זמן הוא מצרך יקר. הוא מוצף במידע ברשתות החברתיות, בגוגל, בתיבת האי-מייל והדרך ללכוד את תשומת ליבו היא האתגר הגדול של המעצבים, אנשי התוכן וכמובן יוצרי המוצר.

המוצר כישות דינאמית

העולם משתנה מדקה לדקה, וכך הרלוונטיות של המוצרים שפיתחנו. זה מחייב כל עסק להיות ערני לשינויים בהעדפות ובצרכים של קהלי היעד ולעדכן אותם בהקדם. 
בית הספר לאמנות קמרה אובסקורה, זיהה את מגמת השינוי בקרב הקהלים שלו. לאחר 4 עשורים בהם הוא הכשיר במסגרת מסלולי לימוד אקדמיים מאות בוגרים לתעשיית התקשורת והקולנוע בישראל, הוא שינה את מבנה מסלולי הלימוד.  

לדברי ינאי ספרני, מנכ"ל ביה"ס, הסטודנט הפוטנציאלי מוותר על לימודים במגמת קולנוע וטלוויזיה, ומעדיף ללמוד באופן ממוקד צילום, עריכה או בימוי. הוא מגיע לביה"ס, כשהוא כבר החליט אם להיות צלם קולנוע או טלוויזיה, או צלם סרטי תדמית, ויתכן שמעניין אותו תחום תיעוד האירועים. השינוי הזה חל גם בתחומי הלימוד האחרים של ביה"ס. 

כדי לתת מענה לצרכים המשתנים של קהלי היעד ערך ביה"ס שינוי עמוק, עד ליצירת החזון החדש: בי"ס לאמנות טכנולוגית. מסלולי הלימוד האקדמיים הפסיקו לפעול ותחתם קמו מסלולי לימוד מעשיים. הרפורמות שערך ביה"ס הקפידו לשמר את הגורמים שיצרו לקמרה אובסקורה  את המוניטין שלה:
  • סגל מורים עם רקורד עשיר בתעשייה שאוהב גם את המקצוע וגם ללמד.
  • הקפדה על אווירה טכנולוגית מתקדמת: לרשות התלמידים עומדים הציוד והאולפנים העדכניים ביותר בשוק.
  • המוניטין של ביה"ס פותח דלתות לתלמידים שמעוניינים להשתלב בתעשייה.

"שינוי החזון ומבנה הלימודים הצריך גם בניית אתר אינטרנט חדש, שיהווה ערוץ שיווקי באינטרנט", מספר ספרני. "הגענו לחברת מיתוג ופרסום ברנדוויז, עם בקשה אחת: להקים אתר שימחיש את השינוי. לא העלינו בדעתנו שהחברה תיקח את הפרויקט למקום המנצח, שבו הוא נמצא כיום.
חודש לאחר הזמנת העבודה, הציגה לנו ברנדוויז את הפרזנטציה שלה לאתר, שהדהימה את כולנו, במיוחד בחלוקה לתחומי לימוד, ובחלוקה הפנימית של הנושאים באתר. הפרזנטציה אמרה בדיוק, מה היא הדרך להפיכת קהל היעד לתלמידים בביה"ס", מסכם ינאי ספרני את תחילת הפרויקט.

הפרזנטציה, שהציגה ברנדוויז לקמרה אובסקורה נבנתה על-בסיס תוצאות של מחקר שוק, שהוא השלב הראשון בכל פרויקט מיתוג שעורכת החברה.

מחקר השוק

מטרת מחקר השוק הייתה להכיר את קהל היעד: מה הוא אוהב ופחות אוהב, מה משפיע עליו, ובמיוחד מה יגרום להם לבחור ללמוד בקמרה אובסקורה. 

התוצאות הראו, שקהלי היעד מחפשים אווירה תוססת, ורוצים ללמוד במקום, שיש בו ניחוח של אמנות. עוד עלה במחקר, שהתלמידים יודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד, וכמובן, חשוב להם המוניטין של ביה"ס. 

בניית האתר

תוצאות מחקר השוק, באו לידי ביטוי באסטרטגיה של הקמת האתר, והמיתוג החדש של בי"ס. "הלוגו עבר עדכון קל מאד בצבעים. בבניית האתר, ובחלוקה לקטגוריות שמנו דגש על יצירת אתר קל ונח לגלישה עבור חבר'ה צעירים שבוחרים באחד מתחומי האמנות טכנולוגית, ולאלה שרואים בזה תחביב". 

הצד הויזואלי כלל שימוש בצבעים, סרטוני וידאו ותמונות, שהם תיעוד של ההווי והמקצוענות של ביה"ס. מטרתם היא להעביר את המסר, של בי"ס שהוא בית מקצועי לכל מי שרוצה לעסוק באמנות טכנולוגית. 

את התוכן המילולי חילקנו ל- 3 תחומים, שמאפשרים לגולשים לאתר בקלות רבה את המידע הרלוונטי להם. בתוך החלוקה הזו יצרנו חלוקה נוספת. לדוגמה: תחת החלוקה המקצועית נעשתה בתוך התחומים, שלכאורה הולכים יחד. לדוגמה, בתחום הוידאו קיימת הפרדה בין צילום ועריכת וידאו לאירועים, לצילום ועריכת וידאו שיווקי (סרטי תדמית, פרסומות וניו מדיה) לבין צילום וידאו קולנועי.
הפרדה קיימת גם בתחום צילום הסטילס. הרעיון הוא לאפשר לכל גולש למצוא במהירות את מה שמעניין אותו.  

בניית אסטרטגיה של אתר

"על בסיס מחקר השוק של תחום האמנות הדיגיטלית גיבשנו את אסטרטגיית האתר החדש של ביה"ס, וכן את הפעילות ברשתות החברתיות ובגוגל" מתאר כהן את תהליך המיתוג של קמרה אובסקורה.
"נגענו מעט בלוגו ובצבעים, ועיקר החשיבה היתה ביצירת אתר נח וקל להתמצאות עבור צעירים, שרוצים לעסוק באחד מתחומי האמנות טכנולוגית, או לכאלה שחובבים את התחום". 

"בצד הויזואלי", "השתמשנו בצבעים, סרטוני וידאו ותמונות, שמספרים את הסיפור המיוחד של ביה"ס, ובעיקר מעבירים לקהלי היעד את המסר: 'הגעתם למקום הנכון'". 

ברמת התוכן בחרנו לחלק את האתר לשלושה תחומי עניין: מסלולים מקצועיים, קורסי חוץ וסדנאות חוויה. החלוקה מאפשרת לכל גולש להיכנס לתחום שמעניין אותו בלחיצה על כפתור.
החלוקה המקצועית נעשתה בתוך התחומים, שלכאורה הולכים יחד. לדוגמה, בתחום לדוגמה, האתר (וכמובן ביה"ס) מציע כמה סוגי קורסים של צילומי סטילס, ומפריד ביניהם: קורס צילום סטילס, צילום אופנה וצילום סטודיו. 

התוצאה הכפלת כמות הלידים

"רמת הדיוק בתוכן, עמוד הבית שמציע לגולשים כבר בכניסה לאתר לראות עבודות, שמספרות את הסיפור של קמרה אובסקורה, הכפילה את כמות הלידים שמייצר האתר" מספר ינאי ספרני.  

"ההפתעה הגדולה", מספר ינאי, היא ההתעניינות שיצר האתר בקרב גופים גדולים, כמו חברת I-DIGITAL קורסים מקמרה אובסקורה.

בימים אלה בונה ברנדוויז את אתר הסאונד של קמרה אובסקורה. ינאי ספרני מתייחס לכך ומציין את חווית העבודה עם החברה והשילוב המרשים בין יכולות מקצועיות וחשיבה מחוץ לקופסה לבין רמת שירות, שלא מוכרת בתחום.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו