למה העסק שלך צריך מיתוג עסקי?

מאת: אדי כהן
למה העסק שלך צריך מיתוג עסקי?

מה זה מיתוג?

כשאנשים חושבים בדרך כלל על מיתוג, הם מיד נזכרים בלוגו מגניב שהם ראו בשם בלתי נשכח כמו "גוגל" או "פייסבוק". אבל מיתוג חורג הרבה מעבר לחוויה הוויזואלית עבור העסק שלך. מיתוג הינו מארג של שיטות שיווק ותקשורת שמסייע להבדיל חברה או מוצרים מהמתחרים, במטרה ליצור רושם מתמשך במוחם של הלקוחות. קרא עוד בויקיפדיה.

מיתוג עסקי מאפשר למוצר ולשירות שלך להתבלט מול המתחרים. מותג הוא ערובה לרמה של איכות.
המותג שלך הוא האופן שבו הלקוח שלך תופס אותך. ארגונים רבים וסטארט-אפים רבים לא משקיעים את הזמן הדרוש בחשיבה על המותג שלהם במובן הרחב הזה. הם אינם מודעים להשפעה שיש למיתוג על העסק שלהם.

ה- DNA של המותג שלך  צריך לחלחל לכל שכבות הארגון. ארגון חכם הינו ארגון שפועל יחד לספק את ההבטחה המותגית באופן עקבי, ונשען על נאמנות חזקה למותג בכדי לצמוח. צומח תוך בניית נאמנות חזקה למותג מול הלקוחות שלך.
לצורך ההבנה ניתן להחליף את המילה מיתוג במילה מוניטין, אכפת לך מהמוניטין שלך, נכון? 

יש חשיבות רבה לפנייה לרגש של הלקוח. זהו המקום שבו התמונה והאישיות של המותג משחקים תפקידים חיוניים, כיוון שהן נוצרות פחות או יותר בלב, ולא במוחו של הלקוח. לעתים קרובות אנו קונים מותגים אפילו בלי לדעת למה אנחנו קונים אותם. אנחנו יכולים, כמובן, לספק תשובה מנומקת ברורה כאשר נשאל, אבל ההסברים מגיעים מהמוח. הלב הוא מה שגורם לנו לקנות.

כל נקודות המפגש עם הצרכנים, הספקים והעובדים שלך משקפות דרכן את המיתוג שלך. זאת עובדה.
בדומה למערכת יחסים בין בני אדם, תהליך המיתוג נשען על שלב למידה ראשוני. אם יש בין הצרכן למותג ערכים משותפים, אזי נוצר קשר.

קיום הקשר עם המוצר שלך מבטיח שהצרכן שלך יפגוש את המוצר שלך, יטה לכיוונו ויעדיף אותו על פני מתחריך.
המיתוג מחבר את כל נקודת המפגש של העסק שלך, עם לקוחותיך. כל חוויה שחווים הצרכנים מול מוצרי ושירותי החברה משפיעים ומעצבים את תפיסת המיתוג שלך בעיני הצרכן. דרך הפרסום, המענה לטלפון, אתר האינטרנט שלך, אנשי השיווק והמכירות, המזכירה, עיצוב האריזות, המשרד, ערוצי השיווק שלך באינטרנט- כל אלו מעצבים את תפיסת המותג שלך בעיני הלקוח.

איך המותג יכול להוסיף לי ערך?

הניסיון מלמד שהלקוחות מצפים לשלם יותר עבור מוצר ממותג מאשר על מוצרים שאינם ממותגים.
אנשים נוטים לעשות עסקים עם חברות שהם מכירים.
אנשים לובשים מותגים, אוכלים מותגים, מקשיבים למותגים, והם כל הזמן מספרים לאחרים על המותגים שהם אוהבים. מצד שני, אתה לא יכול לספר למישהו על המותג שאתה לא זוכר.

יתרונות המיתוג

  • מותג חזק גורם ללקוחות להעריך, לחפש ולרכוש את המוצר והשירות באופן עקבי.
  • מיתוג נכון מפיק תוצאות של השפעה לטווח ארוך, כולל הגדלת המכירות ושורת הרווח.
  • מיתוג מלכד את השדרה הניהולית יחד עם עובדי החברה ומניע אותם למטרה משותפת, מעצימה ומגבשת.
  • תהליך מיתוג מעניק לעסק מארג כלים והנחיות לטווח רחוק שמאפשר לך לפעול בכל נקודות המגע עם הלקוח 360 מעלות.
  • מיתוג עקבי עוזר לצרכן להרגיש יותר בנוח לרכוש את המוצרים או השירותים שלך.
  • המותג שלך עוזר להגדיר אותך בנפרד מהמתחרים.
  • אסטרטגית מותג ברורה מסייעת לצוות שלך צריך להצליח. כיצד לפעול, איך לנצח, וכיצד לעמוד ביעדי הארגון.
  • המותג שלך מאפשר לך להרחיב את טווח המוצרים שלך. הדימוי שלך בעיני הצרכן יהיה מושפע מהמותג הקיים שלך. 
  • על ידי הטמעת תכונות המותג שלך באופן עקבי, יוכל העסק שלך לחדור למגזרים חדשים בשוק וזאת מבלי לשנות את הליבה המותגית.
  • אסטרטגיית מותג ברורה מסייעת לך להישאר ממוקדת במשימה שלך ובחזון שלך כארגון.
  • המותג שלך עוזר לך להתחבר ללקוחות שלך מבחינה רגשית באמצעות סיפור מקורי.
  • מותג חזק יספק ערך לארגון שלך הרבה מעבר לנכסים הפיזיים שלך.

מתי כדאי לי למתג את העסק שלי?

הנה כמה מהסיבות שהניעו עסקים למתג את עצמם:
  • מותג ותיק חייב לעבור מתיחת פנים, מיתוג מחדש אחת לכמה שנים. חשוב בעיקר בעת הצגת מוצר חדש או כניסה לשוק חדש
  • העסק שינה את שמו מכל סיבה שהיא
  • העסק הבין שהוא אינו מציג תמונה עקבית ללקוחות
  • העסק לא מושך לקוחות
  • העסק מושך את הלקוחות הלא נכונים
  • העסק אינו ממוצב גבוה ביחס למתחרים שלך
  • העסק גדל באופן מהיר ללא תוכנית כוללת
  • העסק הפך להיות לא רלוונטי או מיושן
  • כאשר יש שינוי משמעותי בניהול (פילוסופיה, מנהיגות, תפקוד ארגוני) או שותפות אסטרטגית חדשה
  • כאשר יש שינוי משמעותי בכיוון (חזון, התרחבות, מיזוג, גלובליזציה, סביבה המשתנה במהירות עם תחרות עזה)
  • העסק התקשה לגייס עובדים
  • העסק מצא עצמו מתחרה על המחיר בלבד
  • העסק נערך להציג תוכנית עסקית חדשה, לגייס הון, למכור או מיזוג או רכישה
  • העסק הגיע לאבן דרך חשובה כחברה או חגג תאריך ייסוד משמעותי
  • העסק זקוק ליצור תחושה משותפת של מטרה מחודשת,לחזק את הגאווה היחידה והמורל הקבוצתי


בניית מותג באמצעות חברת מיתוג

תהליך מיתוג עסקי הוא עניין למקצוענים בלבד. מומלץ לבחור בחברות מיתוג שמתמחות בתהליך זה.
תהליך המיתוג דורש מחקר מעמיק ושיתוף פעולה הדדי להבנת צרכי העסק, שאיפותיו וערכי המותג שהיה רוצה להנחיל ללקוח.

אנו יוצרים הבחנה ברורה בינך לבין המתחרים, מקשרים את המסרים שלך בצורה יעילה שמשיגה תוצאות ובונים עבורך כלים שיווקיים שמשיגים תוצאות.

בעזרת חברת מיתוג מובילה תחווה תהליך אסטרטגי שיווקי. אנחנו נלווה אותך צעד אחר צעד ונבנה לך שפה גרפית ואסטרטגיה שיווקית.
במקביל נצייד אותך בארגז כלים שיווקיים ונסייע לך להטמיע את המותג.

אז למה אתה מחכה? מתג והצלח!


דוגמאות עבודה