חשיפה ראשונה! הקלות בנוגע לחוק הנגשת אתרים

חשיפה ראשונה! הקלות בנוגע לחוק הנגשת אתרים

חדש! האזינו לכתבה
לקוחות יקרים,

אנו יועצי נגישות מוסמכים מטעם עמותת נגישות ישראל ומביאים לכם לראשונה את העדכון האחרון בנוגע לחוק הנגישות באינטרנט.
כפי שאתם יודעים, בתאריך 25.10.16 יכנס לתוקפו חוק הנגישות באינטרנט המחייב את כל אתרי האינטרנט להיות נגישים לבעלי מוגבלויות.

בדיון האחרון שבו השתתפו נציגים מאיגוד האינטרנט, מהנציבות במשרד המשפטים, יועצים ומורשי נגישות הוחלט להציע מספר הקלות בתנאים מסוימים ובימים אלו הבקשה הופצה טיוטת תיקון לתקנות בעניין נגישות אינטרנט, להערות הציבור עד ה-24 לחודש ולאחר מכן תעבור לאישור תיקון החקיקה בכנסת.

ההקלה הראשונה והחשובה ביותר שהוסכמה על שני הצדדים, היא ההתייחסות לאתרים שעשו מאמץ סביר והחלו בתהליך ההנגשה לפני 26.10.16. אתרים אלו יקבלו הארכה של שנה במידה והם עומדים בקריטריונים. חלק מהסעיפים מתייחסים לאתר שהתחיל בתהליך ההנגשה, ביצע סקר נגישות (בדיקה ראשונית של האתר במטרה לזהות פערי נגישות בין דרישות החוק לאתר הקיים ומתן המלצות לתיקונים נדרשים), כתיבת הצהרת נגישות והצהרת כוונות.

הגישה שלנו ב BrandWiz היא קודם כל לעזור לציבור, אנחנו מברכים את היוזמה והחוק ולכן פיתחנו תוסף נגישות ייחודי: "SENSE FORCE". התוסף מאפשר להנגיש את האתר באמצעות שורת קוד אחת המוטמעת באתר וללא צורך בבניית האתר מחדש. לאחר התקנת הקוד מתווסף סרגל נגישות חכם המותאם לבעלי מוגבלויות, כך לדוגמא מסייע הסרגל לעיוורים וללקויי ראיה באמצעות טכנולוגיה הממירה תכני טקסט לקול אנושי והגדלה או הקטנת הפונטים על פי צרכי הגולש. לחולי אפילפסיה התוסף מאפשר לעצור הבהובים או אנימציות ולמשתמשי מקלדת בלבד התוסף מאפשר לנווט באתר ללא שימוש בעכבר. הכלי שפיתחנו מהיר מאוד, תומך בריבוי שפות ובהתאמה לסמארטפונים.

במידה והתיקון יעבור בכנסת, יינתנו הקלות נוספות לעסקים עם מחזור כספי קטן (פחות מ- 500,000 ₪ בשנה) שיקבלו פטור ל-3 שנים. יינתנו פטורים להנגשת איזורים סגורים (רק עד 100 גולשים מנויים), יינתן פטור לתוכן ארכיוני שעלה לפני 20.10.15 (למעט טפסים) ויינתנו הקלות למידע חזותי, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקס וקבצי קול שיונגשו ברמת נגישות A בלבד במקום AA (כלומר חלופה טקסטואלית במקום כתוביות והסברים).

בתהליך הנגשת אתר, בודקים פרמטרים רבים שלמעשה עוזרים בחוויית הגלישה וגם בקידום האתר "כשחושבים על זה, מנוע החיפוש של גוגל הוא עיוור. תהיו נגישים לבעלי מוגבלויות – תהיו נגישים גם לגוגל".

אנו ממליצים להיזהר מתוספים בפלטפורמות חינמיות שעושים רק "קוסמטיקה" (הגדלת והקטנת פונטים) הם לא נגישים לבעלי מוגבלויות ובכך אתם כבעלי האתר חשופים לתביעות. עשו בדיקה ראשונית לבד: האם תפריט הנגישות שבאתר שלכם נפתח גם במובייל? האם אתם יכולים לעצור תמונות שעוברות בסליידר או עדכונים ברול חדשות? האם אתם יכולים לנווט בין תפריטי האתר באמצעות מקש TAB בלבד? אם עניתם "לא" על אחת מהתשובות, כנראה שהאתר שלכם לא נגיש.

לחצו כאן ופנו אלינו עוד היום לביצוע סקר נגישות לאתר שלכם. תהיו בטוחים שכמו תמיד, אנחנו נעזור ונלווה אתכם לאורך כל הדרך.

צפו בהדגמה כיצד עיוורת גולשת ומשתמשת בסרגל הנגישות "SENSE FORCE" באתר של עזרה ובצרון, חברת בת של עיריית תל אביב.
עכשיו תדמיינו איך אותה עיוורת יכולה לגלוש באתר שלכם בלי תפריט נגישות... עצמו עיניים ונסו בעצמכם לגלוש באתר הנגיש של עזרה ובצרון: www.e-b.co.il


מקור: אתר איגוד האינטרנט

* חשוב: כל המידע לעיל מבוסס על טיוטא שפורסמה ע"י הנציבות לקבלת עמדות מהציבור. אין במידע זה כדי להוות המלצה או ייעוץ. מידע זה ייחשב כתקף, רק לאחר סיום תהליך החקיקה שלו בכנסת.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו