הדרך ליצירת מותג מוצלח

הדרך ליצירת מותג מוצלח

חדש! האזינו לכתבה
"מותג מוצלח הוא גוף חי – הוא צומח או קמל בתהליך מצטבר לאורך זמן, תהליך שהוא תוצר של אלפי מחוות קטנות"– Michael Eisner, CEO Disney
מותג עוצמתי עשוי להאריך חיים גם לאחר מותו של האדם שיצר אותו והופך לנצחי ללא קשר לאופנות משתנות ושינויים בכלכלה. למותג אין גיל, הוא מתפתח וחי לנצח.מותגים מוצלחים ממשיכים גם לאחר תקופות השיא שלהם. כמעט כל עסק יכול להחזיק מעמד בתקופות של כלכלה משגשגת או כאשר הוא מתמודד עם תחרות מועטה. אולם בזמנים קשים החברות שמצליחות להמשיך ולצמוח הן אלו שיש להן מותג יציב וחזק בעוד שעסקים שהמותג שלהם פחות איכותי נוטים להיכשל.

מותגים מבססים נאמנות ואמון. בני אדם נמשכים לאנשים שמפגינים חשיבה דומה ושמביעים תחושות וקווי אופי דומים. מנהלי מותגים מוצלחים ממנפים תכונה אנושית זו על ידי יצירת קשר וחיבור ללקוחות שלהם, מתן מענה לצרכים של הלקוחות וגיבוש אישיות למותג שלהם. פעמים רבות הם עושים זאת מבלי שהלקוחות יהיו מודעים ליחסים ההדדיים המתפתחים "ביניהם".
אולם, בניית מיתוג עסקי אינה עניין מקרי ולא ניתן לבנות מותג בן לילה או פשוט על ידי שימוש בטקטיקות מהירות.

מותגים, כמו בני האדם, דורשים טיפוח, הגנה וטיפול ויש ללוות אותם בזהירות לבשלות, ליווי מסור שתוכנן בקפידה מראש. בשוק הקיים כיום, מותג צריך להציע יותר ממוצר יעיל או תכונה מעניינת כדי לזכות בהעדפת הקונה כדי להפוך למוצלח.
על מנת לבסס קשר עם הלקוח המציע ערך מוסף למוצר יש לייצר ערכים שיווקיים כמו גם מהות ברורה ואישיות למותג. אם אינכם משתמשים בשיווק באופן יעיל ואפקטיבי, אתם יוצרים פער בינכם לבין המתחרים שלכם, פער המספק להם יתרון פוטנציאלי עצום.
למעשה, בימינו השיווק יכול להיות הגורם המבדיל אתכם מאחרים בעולם נטול הבדלים. חשבו למשל על בקבוקי מים מינרלים לשתייה: מדוע אנחנו ישר חושבים על Evian וזאת למרות שהמוצר של החברה אינו מציע שום יתרון בולט? הרי מדובר במם. התשובה קשורה לטוהר, גם של המים שהם מציעים, אך לא פחות מכך למיתוג הטהור שהם מייצרים! חשוב שתזהו כמה שיותר מהמאפיינים והכלים שבהם משתמשים המותגים הגדולים והמצליחים ותלמדו כיצד הם משתמשים בהם ביעילות – זה ישמש אתכם במאמצי השיווק שלכם.

היתרונות שתפיקו מהשקעה במותג שלכם

ברור שהסיבה העיקרית שחברות משקיעות זמן וכסף בפיתוח המותג שלהן היא שהשקעה זו מניבה החזר.

מותג מוצלח מניב מכירות ותורם רבות לעסק

מותג מוצלח מגדיל מכירות אחת הדרכים העיקריות להגדיל את המכירות הוא על ידי יצירת לידים המופקים מהעברת מסר המשפיע על הלקוחות המתאימים ומבדיל אתכם מהמתחרים. מותג מוצלח מגדיל את המכירות גם באמצעות ביסוס יחסי נאמנות מצד הלקוחות, יצירת הבחנה ברורה ביניכם לבין המתחרים כאשר אלו מאפשרים גם תמחור פרמיום. מותג שומר על נאמנות הלקוחות. חשוב מכך, כפי שהניסיון מלמד, לקוחות נאמנים הופכים לכוח המכירות הטוב ביותר (והזול ביותר), שכן הם משמשים כדוברים המפיצים את היתרונות והמעלות שלכם בפני בני משפחה וחברים. מותג בעל ערך מחזיר את הלקוחות שוב ושוב, מפחית את מידת הלחץ שהם חלק ממאמצי השיווק, מפחית את עלות המכירה הכוללת ומגדיל את שולי הרווח שלכם.  

מותג מוצלח מאפשר לכם לחייב מחירי פרימיום

מותגים מוכרים וברורים מאפשרים חיוב מחירים גבוהים יותר עבור המוצר שכן הלקוחות תופסים במוצר יתרונות נוספים הנובעים מהמותג עליו הם סומכים. מותג מוצלח גם מאפשר שמירה על רמת המחירים המתקבלים בהבנה גם בתקופות קשות כאשר האחרים נאלצים לצאת במבצעים. מותג מבדל אתכם מהמתחרים. המוצר, הארגון או השירות שלכם יכולים להתבלט על פני המתחרים ולשדר מאפיינים ייחודיים הנתפסים כחלק מהמותג.  

מותג מוצלח משפר רווחים

וזאת על ידי המרת לידים רבים יותר וטובים יותר למכירות רבות יותר. מותג טוב יאפשר לצמצם בזבוז משאבים על ידי התמקדות ב"מסר הנכון" המועבר ל"לקוח הנכון" ולפלחי השוק המתאימים ואלו יבואו לידי ביטוי בשיפור היחס שבין מאמצי השיווק וכמות המכירות בפועל.  

מותג מוצלח מייצר ערך

הגדלת רווחים - כתוצאה מגידול במכירות ושיווק יעיל ואפקטיבי יותר – הערך יעלה. חשוב מכך, הערך של המותג שלכם יאפשר לכם לדרוש יותר כשתהיו מוכנים למכירה – כאשר משקיעים התאבים למותג מצליח יגישו הצעות לרכישת העסק שלכם. תתחילו לחשוב ולהתייחס למותג שלכם כאל נכס מוחשי. בניית המותג שלכם היא דרך חכמה ויעילה לגבש אסטרטגיית אקזיט מעולה לבעלי חברות עצמאיות. אך זכרו, מותג הוא כמו ילד, וכדי להוביל אותו להצלחה יש לטפח אותו ולנהוג בו בזהירות, להגן עליו ולנהל אותו באופן ממושמע כדי שיגיע לבשלות ויממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בו.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו