איך להכין תכנית שיווקית בעידן השיווק הדיגיטלי?

איך להכין תכנית שיווקית בעידן השיווק הדיגיטלי?

חדש! האזינו לכתבה

מהי תוכנית שיווקית מוצלחת?

תכנית שיווקית איננה תוכנית עסקית. תוכנית שיווקית היא נגזרת של התוכנית האסטרטגית והייעוץ האסטרטגי. ומהווה מפת דרכים להשגת מטרות שיווקיות ספציפיות וטקטיקות שיווקיות.
התכנית השיווקית כוללת תקציב שיווק, תכנון מהלכי מכירה וקידום, תכנון מהלכי חשיפה ופרסום. התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו.

ב-2022 נחזק את השיווק הרב ערוצי תוך דגש על השיווק באינטרנט ובניית שיווק דיגיטלי 360 מעלות. תכנית עסקית היא מסמך מפורט שכולל היבטים רבים הקשורים בניהול העסק ותפעולו השוטף וכוללת מודל עסקי, חזון, הביטי תפעול וביצוע, תכנית פיננסית. ההצלחה של העסק שלך בשנת 2022 תלויה בהכנת תכנית שיווק אפקטיבית ומדויקת (מפת דרכים וערוצי פעילות, שתענה על שאלות כמו איך, מתי, היכן) - מעין תכנית עבודה מבוססת יעדים (נתחי שוק והכנסה, רווחיות וחשיפה), לוחות זמנים, מוצרים, קהלים ומבצעים, ומלווה בתקציב מתאים.

חברת ברנדוויז פתחה שיטה ייחודית וארגז כלים דיגיטלי לעסק שלך הכוללת תוכנית אסטרטגית שיווקית שנתית, המשלבת את כל ערוצי הדיגיטל. אל תשאיר את הזירה למתחרים שלך, קח אחריות ותן למותג שלך לעבוד 24/7 צלצל עוד היום ונראה לך איך!

מה כוללת תוכנית שיווקית בעידן השיווק הדיגיטלי?

איסוף אינפורמציה וניתוח המצב בשוק היעד
קביעת יעדי השיווק - איפה אנחנו רוצים להיות
קביעת האסטרטגיה השיווקית - מה עלינו לעשות כדי להשיג את היעדים שנקבעו.
  • איסוף מידע וניתוח המצב בשוק היעד: מיתוג עסקימיתוג באינטרנט -בחינת הנכסים הדיגיטליים הקיימים לעסק ( לדוגמא: בניית אתר, דף עסקי בפיסבוק, דף עסקי בלינקדאין, ערוץ יוטיוב, דפי נחיתה ייעודים, רשימות תפוצה, כלי ניטור סטטיסטיים, מערכת לניהול לידים וכו׳
  • הגדרת יעדים שיווקיים מדויקים של העסק, איפה אנחנו רוצים להיות? (נגזרת של התוכנית העסקית)
  • אפיון והגדרת קהלי יעד: מי הלקוח בו תתמקד התוכנית?
  • סדר הפעולות הנדרש כדי להשיג לקוחות חדשים בשיטת ה- lead generation והגדרת המשפך השיווקי
  • סדר הפעולות הנדרש כדי להגדיל מכירות ללקוחות קיימים
  • ה-value proposition  ברמת החברה וברמת המוצר הספציפי (במלים אחרות, מדוע שיבחרו בכם ולא במתחרה?)
  • הגדרת הכלים וערוצי הפרסום והשיווק אשר ישמשו לשיווק העסק (לדוגמא: פרסום בגוגל, פרסום באנרים, דיוור ישיר, תערוכות וכנסים, פרסום כתבות ותוכן באתרי מפתח ובאמצעות outbrain)
  • הגדרת תקציב שנתי
  • הגדרת פעילות השיווק המתוכננת לפי ציר זמן
  • הגדרת כוח אדם ומשאבי אנוש. מי עושה מה?

 

תוכנית שיווקית תהייה אפקטיבית אם תכינו אותה בהתבסס על העקרונות הבאים:

  • תוכנית שיווקית חייבת להיכתב ממקום של רצון לחולל שינוי, רצון להתפתח ולצמוח
  • קשר ישיר בין תקציב השיווק המבוקש ובין שורת הרווח בדו”ח הרווח והפסד (ROI)
  • כיצד ההחלטות  בתוכנית השיווקית תתרומנה באופן ישיר לתהליך יצירת ההכנסות של החברה?
  • שיתוף פעולה בין מחלקות השיווק והמכירות וגיבוי מצד המנכ״ל
  • תוכנית שיווקית טובה חייבת להיות מאוד ספציפית ומדויקת
  • מדידה של הצלחה- מה הם המדדים השיווקיים שצריך למדוד?

 

הנה כמה צעדים כדי ליצור תוכנית שיווק שתניב תוצאות:

נתח את המצב

בחן את אסטרטגיה העסקית שלך, עבור על ניתוח ה- swot , נקודות הכאב של הלקוחות, כוחות השוק המשפיעים על העסק. התבוננות מחודשת על האסטרטגיה שלך תסייע ללקוחות להבין את היתרונות והמיצוב שלך בשוק.בחן את תמהיל המוצרים שלך וההחזר על ההשקעה. למד את הנתונים של התחזית העסקית של השנה החולפת, בדוק מה לא עבד, האם יש דברים שאני עושה כרגע וארצה להפסיק? האם יש דברים שאולי ארצה לחזק ולעשות יותר בשנה הבאה.

 

בחן את הבידול שלך

מיצוב חזק לבדל אותך מול המתחרים וימשוך את הלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך.איך אני נתפס כרגע בשוק?
 
ענה על השאלות הבאות:
מה אנחנו עוזרים לפתור?
לאן אנחנו הולכים?
איך אנחנו מגיעים לשם?

 

נתח את המתחרים

מפה את המתחרים, בחן למי הם מכוונים?  במה הם שונים? מהם מסרי המפתח שלהם? האם יש שחקנים חדשים בשוק?

 

הגדר קהלי יעד

קבע אלו קהלים עליך למקד אליהם, זיהוי קהלי היעד יסייע לך לפתח טקטיקות שיווקיות ולבנות את משפך המכירות.
בדוק האם הצרכים של הקונים שלך השתנו? האם אנחנו רלוונטיים?
ראיין לקוחות קיימים, קבל משוב.
בחן את ההתנגדויות השכיכות של קהל המטרה.

 

בחן את תהליך הרכישה

מה הדרך שהקונה הפוטנציאלי עובר עד לביצוע הרכישה והגדר את משפך המכירות.

 

קבע אסטרטגיות וטקטיקות

האסטרטגיה צריכה לענות על ״איך״ בתכנית השיווק. לדוגמא: איך לגרום למוצר שלי להתבלט בשוק? איך לבדל את העסק שלי מול המתחרים.
שאלות אלו קושרות את המטרות האסטרטגיות של העסק.
 
הטקטיקה היא סה״כ הפעולות שיש לנקוט בתכנית השיווק על מנת להגיע ליעדים והמטרות.לדוגמא: שיווק דיגיטלי, שיווק במדיה חברתית, יחסי ציבור וכו׳.

 

קבע מטרות חכמות (Smart Goals)

על מנת ליישם תוכנית שיווקית שתניב תוצאות, חשוב להגדיר מטרות ברורות.
קבע מטרות ספציפיות ולא מטרות כלליות מידי כגון: ״יותר תנועה לאתר״.
 
ודא שהמטרות שלך מותאמות למודל S.M.A.R.T
S - קבע מטרות ספציפיות
M -קבע מטרות מדידות
A -קבע מטרות ברות השגה
R -קבע מטרות ראליסטיות
T -קבע מטרות מוגדרות בזמן

 

קבע תוכנית שיווקית ותקציב שנתי

צור מפת דרכים שיווקית לשנה החדשה, מנוע לצמיחת העסק שלך.תכנן מהלך שיווקי מפורט הכולל פירוט הערוצים השיווקיים ותזמון הפרסום בהתאם לעונתיות.

 
לסיכום
למילה הכתובה יש כוח – כאשר הנתונים פרושים לפנינו אנחנו יכולים לבחון את עצמנו טוב יותר, לראות איפה ה'חורים' בתכנית שלנו, להבין מה דורש השלמה – וגם לרתום את הצוות שלנו לביצוע ולמחויבות למשימה.
 
תכנית היא (כמובן) בסיס לשינויים ולהתאמות לאורך השנה, אבל תכנית שיווקית שנתית היא בהחלט כלי עבודה חשוב והכרחי בניהול מושכל של משאבי הארגון.
שתהיה שנה טובה ומתוכננת!
דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו