הדרך ליצירת מותג מוצלח
קטגוריה: בלוג מיתוג עסקי
דוגמאות עבודה
חדש! האזינו לכתבה
Your browser doesn’t support HTML5 audio
"מותג מוצלח הוא גוף חי – הוא צומח או קמל בתהליך מצטבר לאורך זמן, תהליך שהוא תוצר של אלפי מחוות קטנות"– Michael Eisner, CEO Disney
מותג עוצמתי עשוי להאריך חיים גם לאחר מותו של האדם שיצר אותו והופך לנצחי ללא קשר לאופנות משתנות ושינויים בכלכלה. למותג אין גיל, הוא מתפתח וחי לנצח.מותגים מוצלחים ממשיכים גם לאחר תקופות השיא שלהם. כמעט כל עסק יכול להחזיק מעמד בתקופות של כלכלה משגשגת או כאשר הוא מתמודד עם תחרות מועטה. אולם בזמנים קשים החברות שמצליחות להמשיך ולצמוח הן אלו שיש להן מותג יציב וחזק בעוד שעסקים שהמותג שלהם פחות איכותי נוטים להיכשל.
מותגים מבססים נאמנות ואמון. בני אדם נמשכים לאנשים שמפגינים חשיבה דומה ושמביעים תחושות וקווי אופי דומים. מנהלי מותגים מוצלחים ממנפים תכונה אנושית זו על ידי יצירת קשר וחיבור ללקוחות שלהם, מתן מענה לצרכים של הלקוחות וגיבוש אישיות למותג שלהם. פעמים רבות הם עושים זאת מבלי שהלקוחות יהיו מודעים ליחסים ההדדיים המתפתחים "ביניהם".
אולם, בניית מיתוג עסקי אינה עניין מקרי ולא ניתן לבנות מותג בן לילה או פשוט על ידי שימוש בטקטיקות מהירות.
מותגים, כמו בני האדם, דורשים טיפוח, הגנה וטיפול ויש ללוות אותם בזהירות לבשלות, ליווי מסור שתוכנן בקפידה מראש. בשוק הקיים כיום, מותג צריך להציע יותר ממוצר יעיל או תכונה מעניינת כדי לזכות בהעדפת הקונה כדי להפוך למוצלח.
על מנת לבסס קשר עם הלקוח המציע ערך מוסף למוצר יש לייצר ערכים שיווקיים כמו גם מהות ברורה ואישיות למותג. אם אינכם משתמשים בשיווק באופן יעיל ואפקטיבי, אתם יוצרים פער בינכם לבין המתחרים שלכם, פער המספק להם יתרון פוטנציאלי עצום.
למעשה, בימינו השיווק יכול להיות הגורם המבדיל אתכם מאחרים בעולם נטול הבדלים. חשבו למשל על בקבוקי מים מינרלים לשתייה: מדוע אנחנו ישר חושבים על Evian וזאת למרות שהמוצר של החברה אינו מציע שום יתרון בולט? הרי מדובר במם. התשובה קשורה לטוהר, גם של המים שהם מציעים, אך לא פחות מכך למיתוג הטהור שהם מייצרים! חשוב שתזהו כמה שיותר מהמאפיינים והכלים שבהם משתמשים המותגים הגדולים והמצליחים ותלמדו כיצד הם משתמשים בהם ביעילות – זה ישמש אתכם במאמצי השיווק שלכם.
מותג עוצמתי עשוי להאריך חיים גם לאחר מותו של האדם שיצר אותו והופך לנצחי ללא קשר לאופנות משתנות ושינויים בכלכלה. למותג אין גיל, הוא מתפתח וחי לנצח.מותגים מוצלחים ממשיכים גם לאחר תקופות השיא שלהם. כמעט כל עסק יכול להחזיק מעמד בתקופות של כלכלה משגשגת או כאשר הוא מתמודד עם תחרות מועטה. אולם בזמנים קשים החברות שמצליחות להמשיך ולצמוח הן אלו שיש להן מותג יציב וחזק בעוד שעסקים שהמותג שלהם פחות איכותי נוטים להיכשל.
מותגים מבססים נאמנות ואמון. בני אדם נמשכים לאנשים שמפגינים חשיבה דומה ושמביעים תחושות וקווי אופי דומים. מנהלי מותגים מוצלחים ממנפים תכונה אנושית זו על ידי יצירת קשר וחיבור ללקוחות שלהם, מתן מענה לצרכים של הלקוחות וגיבוש אישיות למותג שלהם. פעמים רבות הם עושים זאת מבלי שהלקוחות יהיו מודעים ליחסים ההדדיים המתפתחים "ביניהם".
אולם, בניית מיתוג עסקי אינה עניין מקרי ולא ניתן לבנות מותג בן לילה או פשוט על ידי שימוש בטקטיקות מהירות.
מותגים, כמו בני האדם, דורשים טיפוח, הגנה וטיפול ויש ללוות אותם בזהירות לבשלות, ליווי מסור שתוכנן בקפידה מראש. בשוק הקיים כיום, מותג צריך להציע יותר ממוצר יעיל או תכונה מעניינת כדי לזכות בהעדפת הקונה כדי להפוך למוצלח.
על מנת לבסס קשר עם הלקוח המציע ערך מוסף למוצר יש לייצר ערכים שיווקיים כמו גם מהות ברורה ואישיות למותג. אם אינכם משתמשים בשיווק באופן יעיל ואפקטיבי, אתם יוצרים פער בינכם לבין המתחרים שלכם, פער המספק להם יתרון פוטנציאלי עצום.
למעשה, בימינו השיווק יכול להיות הגורם המבדיל אתכם מאחרים בעולם נטול הבדלים. חשבו למשל על בקבוקי מים מינרלים לשתייה: מדוע אנחנו ישר חושבים על Evian וזאת למרות שהמוצר של החברה אינו מציע שום יתרון בולט? הרי מדובר במם. התשובה קשורה לטוהר, גם של המים שהם מציעים, אך לא פחות מכך למיתוג הטהור שהם מייצרים! חשוב שתזהו כמה שיותר מהמאפיינים והכלים שבהם משתמשים המותגים הגדולים והמצליחים ותלמדו כיצד הם משתמשים בהם ביעילות – זה ישמש אתכם במאמצי השיווק שלכם.