שלוש האסטרטגיות שאף מותג לא יהפוך למותג בלעדיהן!

שלוש האסטרטגיות שאף מותג לא יהפוך למותג בלעדיהן!

חדש! האזינו לכתבה
אם אתה נמצא בעסקים אי-אלו שנים, בוודאי תחשוב שיהיה לך קל לענות על השאלה הבאה: 

מהו הנכס היקר ביותר של העסק שלך?

  1. הרכוש החומרי שלו
  2. כוח האדם שלו
  3. הטכנולוגיה שבה אתם עושים שימוש  
  4. המותג שלו 

כמובן שהתשובה הפוליטיקלי-קורקטית היא 2, ואין גם ספק ששומעים לאחרונה די הרבה מנכ"לים שאומרים את זה מידי פעם. רק ש"נכס", בהגדרתו, הוא משהו שיש לך בעלות עליו, ולכן, עובדים לא יכולים להיות "נכס" עבור עסק, לכל היותר, מבלי להמעיט בחשיבותם, הם יכולים להיות ערך מוסף פרודוקטיבי ומקדם.
למעשה, אם בחרתם כל תשובה אחרת, פרט לתשובה 4, קרוב לוודאי שיש לכם בעיה חמורה, שיתכן שאפילו עדיין אינכם מודעים לה.

נכסים פיזיים זוכים לעיתים קרובות לפוקוס הראשוני, כאשר בעלים של עסק או חברה מתבקשים לחשוב על הנכסים של הגוף העסקי שלהם, וזאת, לרוב, רק מכיוון שהוא מוחשי להם הרבה יותר. אולם, המציאות מלמדת, כי כאשר הדבר מגיע להערכת שוויה של חברה (לצורך מכירתה, לגיוס מימון או להנפקה ראשונית בבורסה), ערך המותג (או, במילים אחרות -המוניטין) של העסק מהווה הנכס המשמעותי יותר משאר הנכסים. וככל שבית העסק, הארגון או החברה צעירים יותר - לערכו של המותג נודעת חשיבות רבה יותר.

דוגמה קטנה לחשיבותו של מותג - למרות שחברת קוקה קולה מייצרת מוצרים רבים, 80%(!) משוויה מגיעים מהמותג המפורסם ביותר שלה, אותה קולה ידועה. אז נכון, אולי אינך יכול להגיע לקנה המידה של חברת קוקה קולה, אבל בהחלט תוכל להיות ה"קולה" של תחום העיסוק שלך! כיצד? פשוט מאד, על ידי הגדלת ערכו של המותג שלך!

כיצד מגדילים את ערכו ושוויו של מותג?

ריכזנו עבורך שלוש אסטרטגיות פעולה, שבמידה ותיישם אותן בדרך הנכונה, הן תבאנה אותך לשם, ובענק! אתר את נקודות הבידול האוטנטיות והמשמעותיות של המותג שלך יסודו של ערך המותג שלך הוא הבידול שלו, אשר נוגע לקהל היעד הספציפי שלך. המיתוג העסקי והבידול חייב להיות בעל ערך, מהותי משמעותי, ולא פרמטר שכיח, שבו משתמשים כל המתחרים שלך. קיצור, תשכח מהדגשת העובדים, איכות המוצרים או השירות שהעסק מעניק ללקוחות כערך מבדל, זה כבר חרוש לגמרי, ואף אחד מהלקוחות המתלבטים לא יגיע אליך רק בגלל זה.  

מספר קווים מנחים למציאת הבידול הייחודי לעסק שלך

הצגה פשוטה של נקודות הבידול

מותג טוב ניחן בנקודות בידול ייחודיות מעטות, אבל הן נדרשות להיות נקודות אותן ניתן להציג בפשטות רבה ללקוחות. חשוב למצוא 2-3 נקודות בידול כאלה, כשהדרך הנכונה ביותר לעשות זאת, היא על ידי פניה לגורם חיצוני מקצועי ובלתי משוחד. אם לא, העסק שלך עלול למצוא את עצמו מבודל בצורה כל כך "ייחודית", שעוד 200 מתחריו מבודלים וממותגים בדיוק באותה הצורה.

התמקד במטרה גדולה יותר מתועלותיו ומרכיביו של המוצר

תהליך איתור נק' הבידול של העסק שלך מהווה הזדמנות טובה לחפור לעומק על מנת לגלות מטרה אמיתית יותר של המותג שלך מזו הנראית מייד לעין. מותגים טובים באמת משרתים מטרות שהן גדולות בהרבה ממה שהם עושים. חשוב לאתר מטרה זו, כי זהו המקום שבו עשוי להיווצר החיבור הרגשי של הלקוח למותג. הרגשות, כידוע, משחקים תפקיד משמעותי באסטרטגיה של המותג, מאחר והם עשויים להוות את הקלף המנצח בהחלטות הקניה שמבצעים הלקוחות. ישנן דרכים רבות להשגת מטרה זו, למשל, הפגנת מעורבות חברתית בקהילה או בתעשייה. הסוד מאחורי מהלך כזה, הוא הפגנת התמיכה והמעורבות במטרה הקשורה למותג בדרך ישירה או עקיפה, אבל מטרה שהיא גדולה ונאצלת יותר מהמותג-עצמו. מטרה כזו תהפוך, עד מהרה, למנוע המפעיל את צמיחת המותג.

חשוף את המותג שלך לעולם

כאשר אתה כבר מודע לבידול של המותג שלך והידיעה הזו מבוססת על הכרות מעמיקה עם הלקוח שלך, כל אחת מנקודת המפגש עם לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי משמשת כהזדמנות מצוינת להבעת אסטרטגיית המותג שלך. נקודות מפגש כאלה יכולות להיות וירטואליות (כמו דף הפייסבוק העסקי או אתר האינטרנט) או להתרחש במציאות דרך נציגי שירות הלקוחות של העסק שלך, למשל. מאמצי הפיתוח של מוצרי העסק, אף הם, חייבים להיות מונחים ומשתלבים באסטרטגיית המותג המודעת שלכם. כך, לדוגמה, אם אחת מנק' הבידול שגיבשת למותג היא פשטות, מאמצי פיתוח העסק צריכים להיות ממוקדים בהבאת אותה פשטות לכל נקודות המפגש בו הלקוח פוגש את המותג. אסטרטגיה זו תקדם את מיצוב העסק שלך ותוסיף למותג ערך חשוב. כל נקודה מפגש אפשרית, קטנה ככל שתהיה, מהווה הזדמנות פז להניע קדימה את המותג ולבנות ערך מוסף למותג ולעסק.

כל שלוש האסטרטגיות הללו כרוכות זו בזו ויוצרות את המסגרת הנחוצה ליצירת הערך המוסף המשמעותי החיוני להפיכה מ"סתם" עוד מוצר, שירות או עסק למותג של ממש. מאמצים ומשאבים שיושקעו בכך כיום, עתידים להשתלם לך לאורך שנים רבות.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו