פיתוח אתר תדמית

חדש! האזינו לכתבה
תדמית היא דבר שקשה מאוד לבנות, ועם זאת קל להרוס. כל אדם בונה את תדמיתו לאורך חייו, דרך הסביבה שלו, ההחלטות שהוא לוקח, המעשים שמבצע והערכים שחרט על דגלו. כמו שלכל אדם יש את התדמית שלו, כך גם לכל חברה או עסק. במציאות של היום, אין מנוס מבנייה ופיתוח של אתר תדמית המהווה כרטיס ביקור לכל הלקוח המבקש ליצור קשר עם העסק או החברה שבה הוא מתעניין. במאמר זה נבין את החשיבות הקריטית של פיתוח אתר תדמית. 

אתר טוב משקף את העסק

חשוב להבין שלכל עסק יש את הצרכים שלו ולכן יש חשיבות גדולה להתאמה אישית מדויקת ומורכבת של אופיו של אתר התדמית לכל חברה ועסק באשר הם. בטרם מגיעים לפגישה עם חברה מקצועית לבניית אתרים, יש להבין לעומק מה האפיון הנדרש מאתר התדמית, על ידי מתן תשובות למספר שאלות חשובות:
  • מה המטרות של העסק? היעדים שהוא מעוניין להשיג? האם מדובר בעסק המציע שירותים כלשהם, או שמא מדובר בעסק המוכר מוצרים מסוימים ללקוחותיו.
  • מה מטרות האתר? אתר תדמית לרוב יעניק מידע תמציתי על אופיו של העסק, יכיל מספר עמודי תוכן אודות פועלו של העסק ויאפשר יצירת קשר עם בית העסק. ישנם אתרים המבקשים להוות מקור מידע רחב יותר דרך מאמרים או יצירת בלוג, מה שהופך את האתר למורכב ועמוק יותר.
  • האם העסק מבקש להתפתח, או רק להגדיל נוכחות במרחב הדיגיטלי? באם אכן השאיפה היא להגדיל מכירות ובצורה משמעותית, או הגדלת יחס המרה באתר, יש לבנות אתר אטרקטיבי ולא שבלוני, שיצריך יותר זמן עבודה בבנייתו ובפיתוחו.
  • מי קהל היעד והאם יש שאיפה להגדיל אותו? ישנם עסקים שקהל היעד שלהם מאוד מצומצם וברור, ולכן ניתן לערוך את אתר התדמית לנוחיותו.
  • מי הם המתחרים שלכם? כדאי להבין מול מי מתמודדים ומה האלטרנטיבות של קהל הלקוחות שלכם, על מנת לדעת כיצד לייחד ולהבדיל את העסק משאר המתחרים.
  • מה התקציב של בניית האתר? מלבד ההשקעה הגדולה של בניית האתר, מדובר בתחזוקה שוטפת וקבועה, ולכן יש להבין מה התקציב החודשי לפיתוח אתר התדמית. 

מהו אתר תדמית?

אתר תדמית נחשב לאתר בסיסי באופן יחסי, כאשר הוא דורש עיצוב ובנייה עדינה למדי. אתר תדמיתי איכותי מצליח ליצור רושם חזק על הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, מבלי קשר לגודלו הממשי, דרך הצגת תוכן תמציתי ועיצוב מדויק ואטרקטיבי, כזה שישקף את חזון העסק והמותג בצורה הטובה ביותר, ויגרום לקהל הלקוחות לשאוף ליצור קשר עם העסק, מה שיוביל בהכרח להגדלת מכירות ובשיווק יעיל. הוא יכיל לרוב דף המכיל מידע אודות העסק, הסבר קצר על השירותים השונים שמוצעים על ידי העסק, דף ליצירת קשר ואולי תכני וידאו או תמונות. רוב אתרי התדמית המוכרים לנו כיום נוצרים על בסיס תבנית קבועה, ולכן לוקים בשבלוניות, מה שעלול לגרום לאתר התדמית להיראות כמו זה של המתחרים ולהיות עוד טיפה בים. 

הזדמנות לבניית מותג

כשאנחנו אומרים את המילה "מותג", עולות לראש כל מיני דוגמאות של תאגידי ענק כמו נייקי, מקדונלדס או קוקה קולה. כל אלו מהוות חברות ענק שמוצריהם מעוררים רגש מסוים בלקוח, המבוסס על אמון שנובע מחיבור רב שנים עם אותה חברה, כאשר חווית המשתמש ממותגים בדרך כלל מוצלחת כל כך, עד שהוא הופך ללקוח חוזר ונאמן. כאשר ניגשים לפיתוח אתר תדמית, נוצרת הזדמנות להפוך את העסק, את שירותיו או מוצריו, למותג אטרקטיבי שבעזרת האתר יניע את הלקוח לפעולה כמו יצירת קשר עם העסק, רכישת מוצריו או הצטרפות לחבר מועדון. מדובר בהשקעה משתלמת הכוללת עיצוב לוגו, עיצוב ייחודי של סגנון האתר לרבות צבעים, פונטים וגרפיקה שלקוחות העסק שלכם לא ימצאו בשום אתר תדמית של המתחרים שלכם. 

החוכמה- מקסימום תוכן על מינימום שטח

פיתוח אתר תדמית שמבוצע נכון ובמקצועיות על ידי חברה המתמחה בבניית אתרי תדמית לעסקים וחברות, ישמור מצד אחד על עיצוב ייחודי, גרפיקה חדשנית ושפה שיווקית מיוחדת, תוך התפרשות על מעט דפי תוכן יחסית. השאיפה היא להעביר ללקוח את כל החוויה הקשורה לעסק, מבלי להלאות אותו בעשרות דפי תוכן שונים. כוחו של אתר תדמית טוב טמון בתמציתיות וביעילות שלו, ולכן פיתוח מדויק יהפוך את אתר התדמית לכזה שיענה על צרכי הלקוח ויעניק לו חוויה נוחה וקלה לתפעול. 

מאפייני אתר התדמית

להלן המאפיינים הבולטים שניתן למצוא באתר תדמית סטנדרטי:
  • עמוד הבית- כנראה הדף המושקע ביותר, שכן עליו מוטלת האחריות לגרום ללקוחות הנכנסים אל האתר, להישאר בו. בדף זה ניתן יהיה למצוא לרוב את יתרונותיו הבולטים ביותר של העסק, מקור הייחודיות שלו ומידע אודות חלק מהשירותים שהוא מציע, כולל הנעה לביקור בשאר דפי האתר לפרטים נוספים.
  • עמוד "אודות"- שם ניתן יהיה למצוא את ה"אני מאמין" של העסק, יפרט אודות ההיסטוריה שלו, הסיבה להקמתו והחזון של החברה לטווח הקצר והארוך. בעיקר- למה לבחור דווקא בעסק הזה עבור השירות הרלוונטי ללקוח.
  • דפי שירותים- דף אחד לכל סוג שירות המוצע על ידי העסק ללקוח. על הדפים הללו להיות אטרקטיביים, נהירים ותמציתיים. המידע המוצג בהם יהיה מדויק וחשוב.
  • דף יצירת קשר- אחד הדפים החשובים ובו ניתן למצוא את כל דרכי ההתקשרות אל בית העסק, לרבות מספרי טלפון, כתובת, מייל ובאתרי תדמית איכותיים ניתן יהיה למצוא אפילו בוט הזמין 24/7 עבור הלקוחות ומציע אפיק התקשרות נגיש ונוח.
  • עמוד צוות- על מנת לקרב את הלקוחות אל אנשי הצוות בעסק ולאפשר יצירת חיבור הדדי, ניתן להתרשם מאנשי הצוות השונים וללמוד אודותיהם, על תחומי ההתמחות שלהם וכן כיצד ניתן ליצור איתם קשר. 

נוכחות בגוגל היא הכרחית

אחד הדברים החשובים שיש לשמור עליו בפיתוח אתר תדמית היא הגדלת הנוכחות במנועי החיפוש של גוגל. מושקע ככל שיהיה, אתר התדמית לא יזניק את העסק לגבהים הדרושים כל עוד לא יופיע בראש רשימות החיפושים כאשר הלקוחות הפוטנציאליים יקלידו מילות מפתח רלוונטיות עבורו. יש להשקיע בקידום ממומן בגוגל על מנת להבטיח להגדיל משמעותית את יחס ההמרה באתר, מה שיגדיל בהכרח את מאגר הלקוחות ואת הכניסות לאתר התדמית. 

לבחור נכון

בהתאם לצרכי העסק עליהם פירטנו בהרחבה לאורך המאמר, כאשר נכנסים לפגישה עם חברת בניית אתרים, חשוב להבין שטווח המחירים עבור פיתוח אתר תדמית ובנייתו, יכול לנוח בין 4,000-15,000 שקלים. מדובר כמובן בטווח מחירים גדול למדי, אולם חשוב לזכור שהדבר תלוי בדרישות העסק מהאתר, הבחירות העיצוביות והפיצ'רים הנוספים האפשריים שיופיעו בו. במידה ואכן הוחלט להשקיע סכום נכבד (פחות מ4,000 שקלים יובילו לתוצאה בסיסית וסבירה, לא יותר מכך), ניתן יהיה ליצור אתר תדמית בצלמו ובדמותו של העסק, תוך שמירה על עיצוב וסגנון ייחודי ואטרקטיבי, שילוב של תכני וידאו וגרפיקה מורכבת, כזה שיגרום למאגר הלקוחות לגדול, לסייע בצמיחת העסק וביסוסו כאחד הטובים בתחומו. פיתוח אתר תדמית הוא חיוני להצלחת העסק או החברה, ולכן אין להקל ראש בתהליך בניית האתר ויש להשקיע בו השקעה ניכרת, שלבטח תשתלם.