עלות אתר תדמית

חדש! האזינו לכתבה
אין חולק על כך שכל היבט בחיינו עובר ונבחן דרך האינטרנט. המרחב הווירטואלי הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכך גם מחייו של כמעט כל עסק באשר הוא. כל עסק חייב לתחזק אתר תדמית איכותי ואטרקטיבי על מנת לבלוט מעל למתחרים ולהבטיח יצירת חיבור יציב וארוך טווח עם קהל היעד שלו. העובדות בשטח מצביעות פה אחד על הקשר הישיר בין אתר תדמית מקצועי להגדלת מכירות וחיזוק המותג העסקי. אך מדובר בעלות לא מבוטלת, שברוב המוחלט של המקרים שווה את ההשקעה. 

בחירה אסטרטגית

ראשית, יש להבהיר כי שכירת שירותיהם של אדם יחיד, חברה קטנה או חברה מקצועית ומוכרת לבניית אתרים, היא בחירה משמעותית שתשליך בהכרח על איכותו של אתר התדמית, ומשם תשפיע ישירות על מצבו של העסק. על כל בעל עסק לגבש החלטה מושכלת מראש ולהבין מבעוד מועד מהם הצרכים שהוא מבקש שאתר התדמית יענה עליהם, שכן עלות אתר תדמית אמנם משתלמת, אך יש להשקיע את התקציב המיועד לה בחוכמה ולבחור בחברה מקצועית ואמינה, שתספק תוצאות ייחודיות. כל הבירורים אודות אפיונו של אתר התדמית יתבצעו במסגרת תוכנית שיווקית. 

מהי תוכנית שיווקית?

תוכנית שיווקית נועדה לרכז בתוכה את כל הנושאים הרלוונטיים למחלקת השיווק, שכן שיווק מחולק לפלטפורמות ומדיות שונות, וכן היא מאגדת בתוכה את חלוקת המשאבים כפי שראשי החברה רואים לנכון. במסגרת התוכנית השיווקית, יתבצע אפיון האתר שיש לבנות, כחלק ממיתוג עסקי נכון ומחושב. על ידי הבנה מעמיקה של צרכי האתר, אם מדובר באתר תדמית פשוט המהווה כרטיס ביקור אינטרנטי, או שמא מדובר באתר עמוס תכנים הכולל תכני וידאו שדורשים ממשק מהיר וחזק. עלות אתר התדמית תיגזר באופן ישיר מהאפיון המתבקש ממנו. 

הערכה ראשונית

לצד ההבנה המעמיקה של צרכי אתר התדמית שמבקש בעל העסק לבנות, יש להבין מה התקציב המוערך המוקצב לבניית אתר תדמית. עלות אתר תדמית יכולה להשתנות בהתאם לחברה המקבלת על עצמה את העבודה, המוניטין שלה והיקף העבודה הנדרש עבור בניית אתר התדמית. בעלי עסק שמגיעים לפגישות ייעוץ עם אותן חברות, עשויים להיכנס בדלת עם תקציב מסוים ולצאת ממנה עם תקציב גבוה משמעותית מהסכום שתוכנן מראש. זה מצב שמומלץ להימנע ממנו, שכן החברות הלוקחות על עצמן את העבודה בקיאות בחומר שבעל העסק לאו דווקא מבין, כולל מונחים מקצועיים ותהליכי עבודה בתחום בניית האתרים. לכן, חשוב שבעלי העסקים יגיעו מצוידים בכל המידע הדרוש להם על מנת להימנע ממשא ומתן מייגע ובהשקעה מוגזמת שאינה תואמת לטווח המחירים בשוק. 

מהו אתר תדמית?

אתר תדמית הוא לרוב אתר פשוט יחסית לתפעול, כאשר הוא מהווה כרטיס ביקור וירטואלי המכיל מספר עמודים המספרים בקצרה על העסק, השירותים שהוא מציע, מידע קצר על המוצרים המוצעים ללקוח באם יש כאלה, עמוד ליצירת קשר ולעיתים גם בלוג המרכז מאמרים קצרים בנושאים הרלוונטיים לעסק. מדובר באתר שאין צורך לקדם באינטנסיביות דרך גוגל, אלא הפגנת נוכחות של העסק במרחב הדיגיטלי על מנת להקל על הלקוחות ליצור קשר וללמוד עוד על החברה או העסק. 

טווח המחירים- יצירת אתר על ידי עצמאי או עסק קטן

עלות אתר תדמית תשתנה כאמור בהתאם לחברות המציעות את שירותיהם. במידה ובעל העסק בחר לשכור את שירותיו של אדם אחד הפועל כעצמאי או עומד בראש חברה של אדם אחד, עלות בניית אתר תדמית סטנדרטי כמתואר לעיל, תנוע בין 1,500- 3,000 שקלים. חשוב לקחת בחשבון שככל שהמחיר יהיה קרוב לטווח המינימלי, העבודה תהיה בהתאם. לרוב מדובר בעצמאים המציעים בניית אתר בתבנית קבועה, מה שיוביל לכך שאתר התדמית המבוקש יזכיר אתרים רבים בנראותו, מה שיבטל כאמור, את האפשרות ליצור אתר תדמית ייחודי לעסק שיבדיל אותו ממתחריו. 

חברה גדולה- סטנדרטים שונים

כמו כל שירות בחיים, אנו נשלם יותר עבור שירות המגיע מחברה מוכרת, איכותית וגדולה, בעלת מוניטין בתחומה. כך גם בנושא בניית האתרים. טווח המחירים של בניית אתר תדמית על ידי חברה לבניית אתרים נעה בין 4,000-15,000 שקלים. מדובר כמובן בטווח מחירים די גס, אך כזה המכסה את מחירי שירות בניית האתרים בכל השוק. גם מחירים אלו תלויים בגורמים ומשתנים רבים, למשל:
  • צרכי העסק- האם האתר מבוסס על תבנית מוכנה, או שהאתר מבוסס על עיצוב בהתאמה אישית? בחירה בתבנית, כמובן, תוזיל משמעותית את עלות האתר.
  • עיצוב לוגו- אם נדרש עיצוב מחדש של לוגו לעסק קיים או עיצוב מאפס של לוגו לעסק חדש, הדבר מתבצע בדרך כלל כחלק מחבילת מיתוג עסקי ועשוי לייקר את עלות בניית אתר התדמית.
  • מספר עמודי התוכן באתר- ככל שצרכי האתר מבקשים עמודי תכנים רבים יותר, כך תגדל עלות הבנייה.
  • הוספת פיצ'רים מיוחדים- בעיקר בתחום הגרפיקה, ובהנחה ולא נעשתה התפשרות על עיצוב וסגנון סטנדרטי ובסיסי.
  • הזנת תכנים- האם מדובר בהזנת תכנים בסיסית או שנדרשת מחברת בניית האתר גם בניית תכנים מקורית. גם פרמטר זה עשוי להשפיע על עלות האתר. 

המחיר ה"שפוי"

בתוך טווח מחירים די גבוה, עסקים רבים מנסים למקם את עצמם על הסקאלה של עלות בניית אתר תדמית. אם אכן מדובר בחברה המתמחה בבניית אתרים, עלות של 5,000 שקלים לעבודה ומטה תהיה ברמה נמוכה יחסית, בסיסית מאוד ולא תכלול עיצוב בהתאמה אישית או כל מאפיין ייחודי, כאשר העבודה סביר להניח תתבצע בתבנית, ובאיכות סבירה. רוב אתרי התדמית המצויים כיום ברשת נבנו בעלות משוערת של 6,000 שקלים לאתר, וזה הסטנדרט כיום בכל הנוגע לעלות אתר תדמית. 

כגודל ההשקעה, כגודל ההצלחה

כאשר בעל העסק מבקש להשקיע באתר תדמית, מדובר לעיתים בפרדוקס של ממש. בעלי עסקים רבים מבקשים להשקיע סכומים ממוצעים בכל הקשור לבניית אתר תדמית, אולם ככל שישקיעו סכום גדול יותר בבניית האתר, התוצאות יהיו איכותיות יותר, ויובילו בסבירות גבוהה להגדלת הרווחים של העסק. לכל בעל חברה או עסק יש את השיקולים שלו, אולם ההמלצה הרווחת היא להשקיע לכל הפחות 1,500-2,000 שקלים, ולא פחות מזה. יש לזכור שעסק שאתר התדמית שלו נראה בינוני, בסיסי וחובבני, עשוי לקבל יחס דומה מהלקוחות הפוטנציאליים המבקרים באתר שלו, יהיה השירות של העסק איכותי ככל שיהיה. 

עיצוב חוויית המשתמש

בסופו של היום, הדבר החשוב ביותר שצריך לשבת בראשו של בעל העסק המבקש לבנות אתר תדמית, הוא חוויית המשתמש. ככל שהלקוח ירגיש שאתר התדמית מהווה ממשק תקשורת נוח להכיר את העסק, ללמוד אודותיו, להתרשם ממנו ולא פחות חשוב- להרגיש שהעסק נגיש ושניתן ליצור אתו קשר, כך יגדל מאגר הלקוחות והעסק יראה שיחס ההמרה, המתבסס על היחס בין כמות הכניסות לאתר על ידי לקוחות והפעולות שהם ביצעו באתר, יגדל בצורה משמעותית. בניית אתר תדמית איכותי ואטרקטיבי דורשת זמן, כולל עיצוב בהתאמה אישית, הטמעה בקוד של האתר ובניית תכנים איכותיים שיעשירו את הלקוח וייתנו לו את המידע שהוא צריך. אתר תדמית מהווה מראה לתדמיתו של העסק, ולכן לא כדאי לחסוך על בנייתו, ועם זאת לשמור על צרכיו של העסק ולא להתפזר יתר על המידה.