עיצוב אתר תדמית

חדש! האזינו לכתבה
אתר תדמית הוא ללא ספק הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם. כיום אין כמעט חברה או עסק שלא ניתן למצוא במנועי החיפוש השונים, זאת הודות לכוחו ההולך ומתעצם של השיווק הדיגיטלי וחשיבותו הקריטית להישרדותו של כל עסק באשר הוא. אך אתר תדמית טוב ואפקטיבי הוא כזה המזמין את הלקוח לחוות את העסק בשפתו הייחודית, ולכן עיצוב אתר תדמית משחק תפקיד קריטי בהצלחת האתר. 

עיצוב האתר

כל אתר תדמית באשר הוא חייב עיצוב משלו. ככל שהעיצוב יהיה מושקע יותר, כך סביר להניח שהעסק יוכל למשוך אליו לקוחות חדשים, ישמר את הלקוחות החוזרים ובכך יגדיל את יחס ההמרה באתר שלו ולפיכך- גם את המכירות. עיצוב אתר תדמית כרוך בעבודה אינטנסיבית, מדויקת ומורכבת, הכוללת לעיתים מספר אנשי מקצוע שעובדים במקביל על מגוון מרכיבים בעיצוב האתר. העובדה תכלול עיצוב לוגו, סלוגן, ממשק ההתקשרות של הלקוח מול בית העסק, ובכלל- ככל שהפרטים יהיו מוקפדים יותר באתר, כך יצטייר העסק בעיני הלקוח ככזה בעל תדמית חזקה, יציבה ומרשימה. עלות בניית אתר תדמית סטנדרטי נאמדת בין 4,000-15,000 באם מדובר בחברה המתמחה בבניית אתרים. על פי נתונים ממגוון סקרים שנערכו בארצות הברית, עיצוב אתר התדמית הוא פרמטר קריטי על פי דעתם של 50% מהצרכנים. אין סיבה להתווכח עם חוכמת ההמונים, נכון? 

מהו אתר תדמית?

אתר תדמית הוא אמנם בבסיסו אתר שפשוט יחסית לבנות ולפתח, שכן הוא מהוה כרטיס ביקור של עסק ומכיל מספר דפים מצומצם יחסית. הוא מורכב מדף בית מושקע ובו שם החברה, הלוגו, הסלוגן שלה ויתרונותיה הבולטים, דפי שירות המפרטים אודות מגוון השירותים שהחברה מספקת, דף ליצירת קשר לנוחיותו של הלקוח ודף אודות, המספר על החברה, החזון שלה, ערכיה ופועלה. רוב אתרי התדמית בהם אנו נתקלים ברחבי האינטרנט, נשענים בדרך כלל על אותה תבנית, מה שהופך אותם לדומים מדי אחד לשני. אתר תדמית טוב הוא כזה הבולט מעל המתחרים ומצליח ליצור שפה ייחודית עם הלקוח, בדרך כלל דרך שפה עיצובית השמורה לחברה והופכת אותה למותג מבטיח בעיני הלקוח. 

מאיפה מתחילים?

כאשר נדרשים להבין מה מצריכים בניית ועיצוב אתר תדמית עבור העסק או החברה שלנו, עלינו לענות על שאלות דומות לאלו שנשאלו כאשר החברה הוקמה בראשיתה. לכל חברה יש תוכנית שיווקית שמאגדת בתוכה את האסטרטגיות השונות, לטווח הקצר והארוך גם יחד, חלוקת המשאבים לפי פלטפורמות השיווק השונות (פייסבוק, גוגל, אתר תדמית, פרסומות וכן הלאה). כך גם כאשר נדרשת בניית אתר תדמית ברמה גבוהה, יש לשאול את השאלות הבאות:
  • מהן מטרות האתר? מהן שאיפותיו של העסק להשיג מקיומו של האתר?
  • מיהו קהל היעד והאם יש רצון להגדיל אותו? לאפיון קהל היעד יש קשר ישיר לבחירות העיצוביות של כל אתר תדמית, שכן יש לקלוע לטעמו בצורה הטובה ביותר.
  • מי הם המתחרים ומה הם מחזיקים באמתחתם? חשוב להבין שכל לקוח פוטנציאלי שמגדיר עצמו כצרכן ותיק, יבצע סקר שוק לפני שיבחר בעסק או החברה שבשירותיהם הוא מעוניין. לכן, יש להבין מול מה מתמודדים ובאיזה אתר תדמית מחזיקים המתחרים על מנת להבין את התוצאה הרצויה מבחינת עיצוב אתר התדמית של החברה.
  • מה התקציב המשוער לבניית האתר? אתר תדמית עשוי במידת מה להיות שובר שוויון של ממש בתהליך צמיחת העסק והזנקתו לגבהים חדשים. אך לעיתים יש צורך רק בפלטפורמה בסיסית שתאפשר ללקוח ליצור קשר. כל אחד מהפרמטרים שצוינו כאן ישליכו באופן ישיר על גובה התקציב שיוקצב לצורך עיצוב אתר התדמית. 

לחשוב מנקודת המבט של הקהל

בעלי עסק רבים מבינים את הצורך של הקמת אתר תדמית, אך בדרך כלל יחשבו, באופן טבעי, מנקודת מבטם שלהם ולא מזו של לקוחותיהם. יש לצאת מנקודת הנחה שאתר התדמית לא מיועד עבור בעלי העסק, שמכירים אותו היטב ומבינים את הפוטנציאל שלו, אלא לחשוב כמו אדם המעוניין בשירותיו של העסק, ובעיקר לחשוב מה הוא היה רוצה להשיג ולקבל בביקורו באתר התדמית. הדגש על חוויית המשתמש באתר התדמית עשוי להיות גורם מפתח ליעילותו של האתר, ולהשפיע במידה ניכרת על עיצוב האתר. 

חשיבותה של אסתטיקה

בעידן בו אנו חיים, נראה שהוויזואליה הפכה לחזות הכול. השתלטותן של הרשתות החברתיות על סדר היום, לצד חוסר הסבלנות והפרעות הקשב המובנות שהפכו לתופעות שכיחות יותר הודות לתרבות המסכים- כל אלו מצביעים על מסקנה ברורה: האסתטיקה של אתר התדמית חייבת להיות מותאמת לאופיו של העסק, השירותים והמוצר שהוא מציג, ולא להישען על עיצוב גנרי, צפוי ומשעמם. הטקסטים צריכים להיות קריאים, הצבעים שנבחרו לעיצוב צריכים להיות מזמינים ונעימים לעין, וממשק האפשרויות השונות חייב להיות נוח ואטרקטיבי. 

בידול הוא המתכון להצלחה

כאמור, אתר תדמית יעיל לא יכול להכיל עיצוב שבלוני, רנדומלי וכזה החוזר על עצמו בעשרות גרסאות שונות. אם הלקוח לא ירגיש שמדובר בעסק מיוחד, הוא יעבור הלאה מבלי ליצור שום אינטראקציה. אתר בהתאמה אישית, כולל התאמת צבעים המתאימים לאופיו של העסק, סלוגן מבריק ולוגו בלתי נשכח- הופכים את האתר לייחודי, ובכך תדמיתו של העסק מתחזקת והופכת לעובדה מוגמרת בשטח. 
אתר אטרקטיבי ככל שיהיה, אם אין התאמה למנועי חיפוש גדולים כמו זה של גוגל למשל, האתר שלכם לא יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש של קהל היעד ועלול ליפול בין הכיסאות. כחלק מעיצוב אתר תדמית, ניתן להתקין תוספים שונים וביצוע אופטימיזציה על מנת להתאים לממשקים של גוגל, ובכך להבטיח תנועה איכותית וממוקדת אל אתר התדמית שלכם. 

לא רק מלל

חשוב להבין שאתר תדמית שמעוצב נכון יידע, כאמור לעיל, למשוך את עיניו של הגולשים ולהשאיר אותם באתר, להניע אותם לבצע פעולות. לכן לא צריך להסתמך רק על העלאת תכנים טקסטואליים, אלא להוסיף פיצ'רים שונים של גרפיקה ייחודית, תכני וידאו ותמונות, על מנת ליצור תדמית מוצקה ומקצועית יותר של האתר. כל עסק יכול להתחבא מאחורי מילים גדולות, אך חשוב לפנות גם לקהלים אחרים והעלאת תכני וידאו מאפשרת פרסומות, מודעות ותכנים רלוונטיים לשירותים השונים, שיבדילו אתכם מהמתחרים. 

התנעה מחדש או לידת מותג

עיצוב אתר תדמית הוא חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג עסקי שמהווה מתיחת פנים עבור כל עסק. בין אם מדובר בחברה בחיתוליה המבקשת להגדיר את אופייה לראשונה, או שמדובר בעסק עם אתר תדמית ישן ומעט מקרטע שמבקש לנער מעליו אבק, חברת בניית ועיצוב אתרי תדמית היא הכתובת עבורכם. מדובר בשירות קריטי לעסק שלכם שיחווה השפעה מיידית של כניסת גולשים ועלייה משמעותית בפניות לעסק ובמכירות. 


הדבר הנכון לעשות

על אף שהשאיפה הכללית היא שלא לחרוג מתקציבים שנקבעו מראש, חשוב להבין במהלך פגישת העבודה עם חברת בניית האתרים שבחרתם, עשויים לעלות צרכים של העסק שלא חשבתם לשים עליהם דגש. השקעה בעיצוב אתר תדמית היא זו שתעשה את ההבדל בין אתר אקראי לייחודי. עיצוב אתר תדמית כרוך בעבודה שלא נגמרת, בתחזוקה שוטפת גם לאחר שהאתר כבר באוויר, כולל שינויים עיצוביים וריענון תכנים. השקעה בעיצוב אתר תדמית תשתלם בוודאות.