מהו הצורך של חברות במיתוג מחדש? מדריך אסטרטגי לחשיבה מחדש על החברה שלך.

מהו הצורך של חברות במיתוג מחדש? מדריך אסטרטגי לחשיבה מחדש על החברה שלך.

צ'ארלס דרווין כתב בזמנו כי יכולת להשתנות ולהסתגל מגדירה את הישרדותו של הישות בטבע. מניסיון אנו יודעים כי הסביבה העסקית היא לא כל כך שונה מבחינת יריבותה מעולם החיי. נחיצות להסתגל ולהתחרות מטילה על המותגים דרישה להתפתח. ככל שחולף הזמן, והשוק מתפתח ומשתנה, וכך גם למותג מופיעה הצורך להשתנות. אכן, ישנן מספר סיבות מדוע חברה עשויה להחליט על מיתוג מחדש.

  1. כדי להתאים טוב יותר את תדמית החברה לערכיה, ציפיותיו של קהל היעד והמטרות העסקיות שלה. כך, מיתוג מחדש יכול לעזור לחברה לקשר טוב יותר את זהות מותגה לערכים שלה שאותם היא מקדמת אל מול קהל היעד, דבר שיכול לעזור להגביר את המעורבות והנאמנות של הלקוחות בעתיד.
  2. כדי להבדיל את החברה מהמתחרים שלה. אכן, מיתוג מחדש יכול לעזור לחברה להתבלט בשוק היריב על ידי יצירת תדמית ייחודית ועמדה שמבדילה אותה מהמתחרים שלה.
  3. לרענן את מוניטין החברה בעיניו של הלקוח: אם מותגה של החברה הפך למתקדם פחות או התיישן, מיתוג מחדש יכול לעזור לרענן את התדמית שלה ולהפוך אותה לרלוונטית יותר עבור קהל היעד שלה.
  4. למען מיצוב מחדש של החברה בשוק. מיתוג מחדש יכול לעזור לחברה למקם את עצמה מחדש בשוק ולפנות לקהל יעד אחר או להעביר את המיקוד שלה למוצר או שירות חדשים.
  5. כדי להדגיש את השינויים בתוך החברה. אם החברה עברה שינויים משמעותיים, כמו מיזוג או רכישה, מיתוג מחדש יכול לעזור לשקף את השינויים האלו ולהסביר את הכיוון החדש של החברה ללקוחותיה.

בסופו של דבר, ההחלטה על מיתוג מחדש צריכה להתבסס על הצרכים והיעדים ספציפיים של החברה. מיתוג מחדש שמתוכנן ומבוצע היטב, בין אם מדובר במיתוג מחדש שהוא מוחלט ובין אם מדובר במיתוג מחדש שמתבצע באופן חלקי, יכול להוות דרך עוצמתית לשדרוג, לריענון ולמיקוד מחדש של מוניטין החברה, ולמעשה להתאים אותו טוב יותר אל המטרות העסקיות שלה.

מהו מיתוג מחדש?

מיתוג מחדש לעומת מיתוג עסקי הוא תהליך של שינוי האופן שבו החברה מציגה את עצמה לציבור, כולל שמה, סמלה המסחרי (לוגו), הצבעים והגופנים המיתוגיים, אופן העברת ההודעות ומסרים לקהל, וזהות המותג הכללית. ברוב המקרים, מטרת המיתוג מחדש היא ליישר טוב יותר את תדמית החברה עם ערכיה, ציפיות קהל היעד והמטרות העסקיות שלה. כמו כן, מדובר בשאיפה לבדל את החברה מהמתחרים שלה.

מיתוג מחדש יכול לכלול מגוון רחב של פעילויות, החל מעדכון הלוגו של החברה וחידוש חומרי המיתוג ועד לשינוי אסטרטגיית העברת המסרים וגישה כללית לשיווק. לפיכך, מיתוג מחדש עשוי להיות כרוך גם בשינוי שם החברה או ביצוע שינויים משמעותיים אחרים בזהות המותג. מיתוג מחדש מתבצע לעתים קרובות כאשר חברה רוצה לרענן את המוניטין שלה או למקם את עצמה מחדש בשוק. זה יכול להיות תהליך מורכב וגוזל זמן, אבל זאת גם יכולה להיות, כאמור, הדרך היעילה למיצוב מחדש של החברה וליישור אפקטיבי יותר של תדמיתה עם המטרות העסקיות שלה וציפיותיו של קהל היעד.

איך לדעת אם העסק שלך דורש מיתוג מחדש?

ישנם כמה סימנים מרכזיים לכך שהעסק שלך עשוי לדרוש מיתוג מחדש:
  1. העסק שלך השתנה: אם העסק שלך עבר שינויים משמעותיים, כגון שינוי במיקוד או בקהל היעד, ייתכן שיהיה צורך במיתוג מחדש כדי ליישר טוב יותר את המוניטין שלך עם המטרות והערכים העסקיים החדשים.
  2. המותג שלך התיישן: אם המותג שלך כבר לא משקף במדויק את העסק שלך או לא תואם את הציפיות של קהל היעד שלך, אולי הגיע הזמן לשקול את אופציית המיתוג מחדש? לדוגמה, אם המותג שלך עוצב בשנות ה-90 ולא עודכן מאז, ייתכן שהגיע הזמן להתחדש.
  3. המותג שלך לא מהדהד לקהל היעד שלך: אם אתה לא רואה את התוצאות שאתה רוצה במונחים של מעורבות הלקוחות או גודל המכירות, ייתכן שזה בגלל שהמותג שלך לא מהדהד לקהל היעד שלך. במקרה הזה, מיתוג מחדש יכול לעזור לך להתחבר טוב יותר לקהל לקוחותיך ולהשיג את היעדים העסקיים שלך.
  4. אתה רוצה לבדל את עצמך מהמתחרים שלך: אם אתה בשוק צפוף ויריב, מיתוג מחדש יכול לעזור לך לבדל את עצמך מהמתחרים שלך ולהתבלט בעיני קהל היעד.

אם אתם שוקלים לבצע מיתוג מחדש, חשוב לגשת לתהליך זה בצורה אסטרטגית ולוודא שהוא מתיישב עם היעדים העסקיים שלכם וציפיות קהל לקוחותיכם. ביצוע מחקרי שוק ופיתוח אסטרטגיית מיתוג ברורה יכולים להבטיח שהמיתוג מחדש יצליח בפועל.

מיתוג מחדש - צעדים עיקריים

מיתוג מחדש יכול להוות משימה מרכזית עבור החברה, שכן הוא כרוך בבחינה מחודשת של נכסיה ושינוי פוטנציאלי של היבטים רבים במוניטין שלה, כולל שמה, סמלה המסחרי (לוגו), צבעי המותג וגופנו, הודעות ומסרים, וזהות המותג הכללית כפי שהיא מקודמת בשוק. מטרת המיתוג מחדש היא ליישר טוב יותר את מוניטין החברה עם ערכיה, ציפיות של קהל היעד ומטרותיה העסקיות של החברה הזו. ישנם מספר שלבים הנכללים בכל תהליכי המיתוג מחדש, וחשוב להתייחס לתהליכים הללו באופן אסטרטגי. להלן סיכום של הצעדים המרכזיים במיתוג מחדש של החברה:
הגדירו את מטרת המיתוג מחדש: חשוב שיהיה לכם מושג ברור למה אתם ממתגים מחדש ומה אתם מקווים להשיג דרך המותג החדש. זה יעזור להנחות את המשך התהליך ולהבטיח שהנכם מבצעים שינויים המתאימים ליעדים העסקיים שלכם.
ערכו מחקרי שוק: לפני ביצוע של שינויים כלשהם במותג שלכם, חשוב להבין כיצד המותג הנוכחי נתפס על ידי קהל היעד והמתחרים שלכם. ערכו מחקר שוק כדי לאסוף מידע זה ולהשתמש בו בכדי לייעד את החלטות המיתוג מחדש. המישורים העיקריים שבהם כדאי "לחפור" הם: שם המותג, סמלו (לוגו), סיסמתו, פלטת צבעיו, טיפוגרפיה של המותג, שותפויות שלו, קולו, עיצוב אתרו, חנותו ותמונותיו. העריכו את האלמנטים הללו והחליטו היכן נחוצים השינויים.
פתחו אסטרטגיית המיתוג ותכננו ערכי הליבה של המותג החדש: בהתבסס על התובנות שאספתם ממחקר השוק שלכם, פתחו אסטרטגיית מותג חדשה שמתווה את המרכיבים המרכזיים של המותג החדש, כולל מיצובו בשוק, אינטראקציה עם קהל היעד, אישיות המותג, נקודת בידולו ומסריו מרכזיים.
עצבו זהות חזותית חדשה: ברגע שיש לכם אסטרטגיית מותג ברורה, הגיע הזמן להתחיל לעצב את הזהות החזותית החדשה של המותג. זאת כולל יצירת לוגו חדש, בחירת צבעי המותג וגופניו החדשים, ופיתוח כל אלמנט חזותי אחר שיהווה חלק מהמותג החדש שלכם.
הפעילו את המותג החדש: ברגע שיש לכם את כל המרכיבים של המותג החדש, הגיע הזמן להפיץ אותו לציבור. תהליך זה עשוי להיות כרוך בעדכון האתר שלכם, שינוי הפרופילים ברשתות חברתיות, עדכון תכנים וחומרים שיווקיים ושינוי בכל נקודת מגע אחרת עם קהל היעד שלכם.
מעקב אחרי התוצאות: לאחר השקת המותג החדש שלכם, חשוב לעקוב  אחרי התקדמותו ולמדוד את תוצאות המיתוג כדי לראות כיצד המותג המחודש מתקבל על ידי קהל היעד והאם הוא עוזר לכם להשיג את היעדים העסקיים. צעד זה יעזור לכם להבין מה עובד ומה לא, וכיצד לייעל את המיתוג בעתיד.

כאמור, יש לזכור כי מיתוג מחדש יכול להיות תהליך מורכב וגוזל זמן, אבל הוא גם יכול להיות דרך רבת עוצמה לריענון ולמיקוד מחדש של מוניטין החברה והתאמתו ליעדיך העסקיים ולציפיותיו של קהל היעד שלך. על ידי ביצוע הצעדים הנזכרים לעיל, ותוך יישום הגישה האסטרטגית לתהליך המיתוג מחדש, באפשרותך ליצור מותג חדש ומוצלח עבור החברה שלך. אומנם, כל עוד שמדובר בתהליך רב שלבי שכרוך בהוצאות על יצירת שם ולוגו המותג, בחירה בפלטת הצבעים חדשה, יצירת תוכן ומסרים מתוחכמים ועבודה דינמית עם רשתות חברתיות, סביר להניח כי תצטרך עזרה מקצועית מחברת מיתוג .אנו תמיד עומדים לרשותך, על תפסיד הזדמנות נדירה לקדם את המותג שלך ולזכות במוניטין ייחודי ומוכר לקהל הרחב. 
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו