מה כולל תהליך מיתוג לעסק?

שאלת מיליון הדולר בעולם העסקים היא: מה יגרום ללקוח להעדיף עסק אחד על פני אחר? התחרות העסקית קשוחה וסביר להניח שגם אם תחליטו לנדוד לאנטרקטיקה למכור קרח לאסקימוסים - לא תהיו הראשונים.

מחקרים בנושאי שיווק ופסיכולוגית המונים מסבירים כי לקוח רוכש מוצר כשהמניע הרגשי חזק הרבה יותר מהמניע השכלי. אמרו מעתה: אנחנו אנשים ריאליים, האמוציות אינן שולטות בנו. אולם האימפקט הפסיכולוגי כל כך חזק שהוא משפיע עלינו באמצעות תת המודע. חיבור חווייתי למוצר יגרום לנו להעדפה ברורה כלפיו גם אם לוגית - אין לנו סיבה מהותית לכך.

תהליך המיתוג במהותו הוא יצירה של חוויה וחיבור אמוציונלי עם הלקוח. קראו על הדרך המובילה חברות מכל סוג לחשיפה חיובית מניעה לפעולה של לקוחות.

נעים להכיר: מיתוג עסקי - Branding

רוצים לפרוץ לשוק עם מוצר או שירות חדשניים? מעוניינים להגדיר מחדש את הזהות העסקית שלכם? סבורנו שיש באמתחתנו חומר שיעניין אתכם:

תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך של בניית אסטרטגיה בו בונים מאפס מותג חדש או מחדשים מותג קיים.

במסגרת תהליך המיתוג יוגדרו 'ערכי המותג' ויאופיינו סממנים מילוליים, ויזואליים וטקסטואליים שתפקידם לבטא את ערכים אלו בשפה שתדבר ללקוח. הסממנים יכללו: שם למותג, לוגו, טיפוגרפיה, צורות, צבעים וצלילים כשכולם יחד יוצרים תמהיל המהווה את "חוויית המותג" כפי שהיא נתפסת בעיני הלקוח.

כדי ליצור מהלך ממוקד שיכוון לקהל היעד במדויק וגם יתמודד עם תנאי השוק, תהליך המיתוג כולל מחקר מעמיק ומקיף של נתוני השוק, הגדרת פרופיל לקוח ולמידת המתחרים ודרכי פעולתם. באמצעות מחקר זה יוגדר הבידול העסקי של המותג, המיצוב שלו וערכו המוסף על פני מותגים דומים בשוק זאת כדי לייצר למותג ערך ייחודי שיהיה נתפס, זכיר, מבודל ומובחן.

כעת, לאחר שהמותג מוגדר היטב תהליך המיתוג יעסוק בחשיפת המותג ובהטמעת ערכיו בתודעת הציבור באמצעות מגוון ערוצי אונליין ואופליין.

האם תרבות באמת אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר?

אסטרטגית המיתוג הוכחה ככלי שבלעדיו מותג עתיד להישאר בצללים עד סוף ימיו. באסטרטגיית המיתוג העסקי עושה סוכנות דיגיטל שימוש במחקר על תרבות הצרכנים כדי לבנות אסטרטגיה טובה יותר כך שבמקרה זה האסטרטגיה ניזונה מתרבות ולא להפך.הכירו את שלבי התהליך המרכיבים זהות מותג איכותית וחשיפה חיובית מול קהל הצרכנים:

שלב המחקר

יועצי אסטרטגיית מיתוג לעולם יחלו את התהליך בביצוע מחקר מעמיק על אופי המותג הקיים. בשלב זה ייבחן חזון החברה כפי שהוגדר בעבר עם עדכונים לפי השלב בו מצויה החברה כעת.
בנוסף, יבצעו יועצי האסטרטגיה מחקר שוק בו ייבחנו שני מרכיבים: יוגדרו הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים וכמו גם יוכרו מתחרי החברה.
כאן יוגדר המצע העסקי המהווה את שטח הפעולה של המוצר.
אנשי המיתוג יבצעו ניתוח של המותג ותיבנה אסטרטגיה תקשורתית.

כמו כן בהתאם להכרת המותגים המתחרים ייבנה מיצוב מבדל שידגיש את הערך המוסף אותו מציעה החברה על פני חברות דומות בשוק. תהליך המיצוב הינו דרך בפני עצמה הכוללת הגדרת ערכים מבדלים שיעניקו ללקוח סיבה משמעותית לצרוך דווקא את המותג הזה (מחיר נמוך, יוקרה, נוחות, התאמה ועוד).

באופן זה תיבנה האסטרטגיה השיווקית ויופיין המותג במדויק. לאחר ביצוע שלב זה ניתן לעלות שלב:

פיתוח שפת המותג

כדי להטמיע את ערכי המותג בקרב הלקוחות נדרשת שפה ויזואלית ומילולית עקבית וקבועה שתתפוס את מוחו של הלקוח ותיזכר היטב. 
שפת העיצוב והתוכן צריכה להיות נבדלת וייחודית ומתוכה ייגזרו: שם העסק, עיצוב הלוגו, ניסוח סלוגן וניסוח של שפה שיווקית.
יש להקפיד על יצירת חומרים ויזואליים וטקסטואליים חווייתיים. יצירת ספר מותג אף היא שייכת לשלב זה.

שיווק והחדרת המותג לתודעה הציבורית

את ערכי המותג אותם ייצרנו עד כה נחבר כעת לקהלים שונים של המותג באמצעות ערוצים דיגיטליים ופיזיים כאשר חיבור למותג נדרש להיעשות גם בגזרה הפנים ארגונית וכמובן בסביבה החוץ ארגונים עם לקוחות וספקים.

לצורך כך יש ליצור תוכנית פרסום ותקשורת שיווקית, להקים אתר ולייצר הרבה באזז תקשורתי סביב השקת המותג.

למה חשוב להשקיע במיתוג העסקי?

  • חזון ארגוני ממוקד - כאשר האסטרטגיה בנויה וברורה העסק יוכל להתנהל בצורה נכונה ולהגשים את מטרותיו מבלי להתפזר לאספקת שלל מוצרים ושירותים שאינם עולים בקנה אחד עם החזון הארגוני. "טוב ציפור אחת ביד" כבר הזכרנו?
  • חוויה רגשית מנצחת - מיתוג עסקי מדויק ואפקטיבי ייצור חוויה רגשית חיובית אצל הלקוח ויגרום לו להעדיף את המותג שלכם על פני אחרים.
  • יצירת אמון - תהליך המיתוג העסקי עוסק בבניית מערכת של אמון באמצעות הבטחת מותג יציבה הניתנת ללקוח. לקוח החש ביטחון בצריכת המוצר או השירות יתמיד לצרוך אותם גם בהמשך.
  • מסעות שיווקיים חייבים להיות בנויים על יסודות מיתוגיים חזקים. באמצעות אסטרטגיית מיתוג חכמה ניתן לדייק את התוכן הפרסומי והשיווקי וכן לבחור את ערוצי החשיפה המתאימים לקהל היעד.
  • עושים כסף - באמצעות מיתוג עסקי מוצלח ערך החברה עולה – נתון השווה יותר מערכיהם של נכסי החברה הפיזיים. מיתוג עסקי נכון הינו דרך להשגת רווחי חברה גבוהים יותר בהמשך הדרך לאחר ביסוס המותג.

2 ערוצי שיווק מותג

כפי שהזכרנו כדי לקדם מותג ולהטמיעו בקרב הציבור יש לפעול בשתי חזיתות: השקת המותג בתוך הארגון בקרב העובדים וכן חשיפתו והטמעתו בקרב שאר הלקוחות.

משיקים מותג בחברה הפנים ארגונית

שגרירי מיתוג משמעותיים עבור המותג הם עובדי החברה. עובדים המבינים את מטרות החברה ומכירים את לקוחות היעד המועדפים ידייקו את סגנון העבודה ויעסקו בשיווק סמוי וגלוי בכל נקודות המפגש עם לקוחות החברה. לכן חשוב לעדכנם בפרטי התהליך ולהסביר להם את עקרונות האסטרטגיה.

משיקים מותג ללקוחת

כנון אסטרטגי יעיל יבחר בערוצי תקשורת אפקטיביים עם הלקוחות שיגרמו למותג להיטמע בהם ולהיזכר כקשור בחוויות רגשיות נעימות.המותג ייחשף בצורה אופטימלית במדיה בה עושה הצרכן שימוש מרבי.
במידה ומדובר בהשקת מותג לק לנשים לדוגמה, יהיה נכון לפרסמו באינסטגרם ובפייסבוק לעומת מותג של נעלי נוחות למבוגרים אותו נכון יהיה לחשוף במדיית שיווק פיזית, ברדיו או בטלוויזיה - שם מבלים את זמנם הצרכנים הפוטנציאליים.
התאמת ערוץ השיווק קריטית לחשיפה נכונה. יש לאפיין במדויק כל ערוץ ולבחור באפשרויות האופטימליות היוצרות מפגשים אינטראקטיביים עם קהל היעד.

הבטחת מותג

הבטחת המותג הינה הערכים אותם מציעה החברה ללקוח והיא כוללת את סך התחושות המרכיבות את חוויית המפגש של המותג עם הלקוח. הבטחת לקוח אותה מקיימת החברה על כל פרטיה יוצרת רגשות אמון שהופכות את המותג לרצוי על ידי הלקוחות.

ברנדוויז - מיתוג עסקי שעושה את העבודה

אנחנו בברנדוויז נשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם לכל אורך תהליך המיתוג העסקי, בניתוח, יצירה והטמעה של ערכי מותג יחודיים עבורכם. 
אנו עוסקים בחשיפה מיתוגית בכל הערוצים השיווקיים שיגדירו את המותג שלך כנחשק על פי כל פרמטר. מוזמנים ליצור קשר ולקבל ארגז כלים דיגיטלי לעסק בנוסף לתוכנית אסטרטגית שנתית.
כאן תקבלו מעטפת שירותים כוללת - ALL IN ONE ותיהנו משירות מושלם עד הסוף כחלק מאג'נדת העסק שלנו.
מוזמנים להתחיל עוד היום את המירוץ לצמרת.