מה זה אתר תדמית?

חדש! האזינו לכתבה
השאלה מה זה אתר תדמית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות, אך יותר מכל היא בעיקר מעידה על החשיבות של נכס מקוון ודיגיטלי מן הסוג הזה. באמצעות האתר ניתן לקבוע את התדמית של העסק, להניע לקוחות לפעולה ולבדל אותו מול המתחרים. כמו כן, בנייה נכונה של האתר תסייע להגדיל את רווחי העסק ולהרחיב את החשיפה שלו לעוד אנשים מתוך קהל היעד הרלוונטי.

כדי לבנות את האתר המתאים, מבצעים אפיון מדויק של המוצר, השירות או העסק ובודקים מי קהל היעד שלו. לאחר מכן, קובעים את הקונספט הכללי של האתר ובוחרים עבורו תוכן ועיצוב גרפי. בשביל להשלים את כל התהליך הזה, צריך לדעת לא רק מה זה אתר תדמית אלא גם מדוע להשתמש בשירותי BrandWiz (ברנדוויז) כמשרד בוטיק מוביל למיתוג, פרסום ותקשורת שיווקית אפקטיבית. עם זמינות מסביב לשעון ומחירים נוחים שמתחילים בכמה אלפי שקלים בודדים לאתר איכותי, אין מה לחפש במקום אחר.

אתר תדמית הוא אחד המוצרים המבוקשים בעידן הדיגיטלי. בעלי עסקים מבינים כיום שהם לא קיימים אם אין להם נוכחות מקוונת, לכן הם מקפידים לבנות אתר אינטרנט איכותי שמסוגל לייצג אותם נאמנה ולבדל אותם מול המתחרים. עם זאת, חשוב שבעלי העסקים יכירו את ההבדלים בין האתרים וישתמשו בהם נכון.

היתרונות של אתר תדמית

אתר תדמית הוא כרטיס הביקור של העסק. היתרון של האתר הוא שניתן לבנות אותו בהתאמה ספציפית לפי המאפיינים של העסק, מה שמניע לפעולה את קהל היעד שלו ומה שמתכתב עם הלוגו, התרבות העסקית והמוצר או השירות. לכל עסק יש אתר תדמית אחר, אך המטרה זהה: להשיג עוד ערוץ תקשורת עם הלקוחות ולהגדיל את הרווחים.

אתר תדמית ברמה גבוהה מייצר הכנסות עבור בית העסק. זה לא משנה אם הגולשים יכולים רק להשאיר פרטים באתר או לבצע אונליין את הרכישה של המוצר או השירות, כל עוד האתר תורם לשורת ההכנסות של בית העסק גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. מנגד, צריך להביא בחשבון את ההבדלים בין אתרי תדמית לבין אתרים אחרים.

מה זה אתר תדמית לעומת סוגים אחרים של אתרים?

השוואה בין סוגים שונים של אתרי אינטרנט מאפשרת לכל בעלי עסקים להחליט על הנוכחות המקוונת הרלוונטית עבורם. אם רוצים לדעת למשל מה זה אתר תדמית לעומת אתרים אחרים, צריך להתייחס ישירות לכמה נושאים מרכזיים:
  • מספר וסוג הדפים שיש באתר – אתר תדמית כולל בדרך כלל מספר דפים מרכזיים. יש בו עמוד אודות, עמוד שירותים, עמוד צוות, דף יצירת קשר ודפי נחיתה לבחירה עם או בלי גלריות, המלצות, שאלות ותשובות וכן הלאה. לעומת זאת, אתרי מסחר כוללים מאות דפים שונים כי יש דף לכל מוצר ודף נחיתה לקידום הוא כמובן עמוד אחד בלבד.
  • פלטפורמה שבה משתמשים כדי להקים את האתר – אפשר להקים את כל סוגי האתרים על גבי כל סוגי הפלטפורמות, אבל אתר תדמית בנוי בדרך כלל על מערכת פתוחה כגון וורדפרס. באמצעות המערכת ניתן לשלב תוספים שונים באתר ואף לעצב אותו באופן ייחודי לעומת המתחרים.
  • עלויות – הקמת אתר תדמית היא השקעה משתלמת. בהשקעה יחסית נמוכה ניתן להשיג אתר אינטרנט מהיר, יעיל ואיכותי שמקודם אורגנית במנועי החיפוש ומבליט את היתרונות של החברה או העסק גם במרחב המקוון והצפוף. לשם השוואה, העלות של הקמת אתר מסחר או חנות אונליין היא בדרך כלל גבוהה יותר.

כך בונים את התדמית של העסק – באמצעות האתר

אחרי שמבינים מהו אתר תדמית לעומת אתר רגיל, דף נחיתה או חנות מסחר, אפשר לעבור לשלב שבו בונים אותו. כדי שהאתר אכן יהיה תדמיתי ועל מנת שהגולשים או הלקוחות הפוטנציאליים ירגישו שהם הגיעו למקום הנכון, כדאי להקפיד על מספר כללי מפתח:

  • עיצוב גרפי שמושך את העין - לבעלי אתרי אינטרנט אין הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי. אם רוצים שהגולשים שמגיעים לאתר גם יישארו בו, העיצוב הגרפי חייב למשוך את העין. מצד שני, צריך להימנע מעיצוב מצועצע מדי שעלול להקשות על הניווט באתר וכך גם לפספס לגמרי את המטרה שלו.
  • מבנה חכם שקל לניווט - אתר תדמית נמדד ביכולת של הגולשים שמגיעים אליו להבין מה הם אמורים לעשות ואיך להגיע לדף הרלוונטי עבורם. כאשר בונים אתר תדמית מסתכלים לא רק על פני השטח, אלא גם על מה שקורה מאחורי הקלעים. כך בונים את האתר במבנה חכם שקל לנווט בתוכו ולעבור בין הדפים מהר וביעילות.
  • שימושיות ומהירות - אתר תדמית מלווה את בית העסק שנים רבות. כדי שהאתר יקודם אורגנית על ידי האלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש, חווית הגלישה בו צריכה להיות אולטימטיבית ונוחה. בין היתר, האלגוריתם משער מה חווית הגלישה לפי מהירות הטעינה של הדפים. אז אם רוצים לבנות אתר תדמית שישיג את המטרות שלו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, חייבים לבסס אותו על מבנה רזה ומתוחכם.

ניהול אתר תדמית אחרי שהוא עולה לאוויר

האמת היא שכל התשובות לשאלה מה זה אתר תדמית הן רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. בשביל ליהנות מאתר תדמית וכדי לשפר את המותג או לחזק אותו, חייבים לבצע תחזוקה שוטפת. את התחזוקה מבצעים באמצעות הזנת תכנים מעודכנים אל תוך האתר, שיפור הביצועים שלו ביחס לאתרים מתחרים אחרים, שילוב אלמנטים נוחים של תפעול ועיצוב גרפי וכמובן שיקולי אבטחה.

האופן שבו מנהלים את אתר התדמית מאוד משפיע על היכולת של בית העסק לשמור על הלקוחות שלו מרוצים. אבל אם רוצים שגולשים שמגיעים אל האתר גם ימליצו עליו לעוד חברים, קרובים ובני משפחה, חייבים להישאר עם אצבע על הדופק ולבצע כל הזמן עדכונים ושיפורים.

אף פעם לא מאוחר להקים אתר תדמית

אתר תדמית הוא חלק מסל שירותים שניתן על ידי בעלי מקצוע שמכירים את החשיבות של מיתוג עסקי. בגלל שהמותג הוא ממש לא רק לוגו אלא כולל את כל הרושם שנוצר אצל הלקוחות כלפי המוצר או השירות, חשוב לבנות את האתר אחרי ייעוץ אסטרטגי ועל בסיס טופס אפיון מסודר. לאחר מכן, משלבים כלים טכניים של עיצוב גרפי ומשתמשים בתוכן איכותי על מנת לבדל את האתר ולמתג אותו.

הייחודיות של אתר תדמית באה לידי ביטוי בשילוב בין היבטים של מיתוג לבין מענה על צרכים פונקציונאליים. בזכות האתר, גולשים ולקוחות פוטנציאליים יכולים ללמוד מהר וביעילות על העסק, המוצר או השירות: מה מייחד אותו, כמה זה עולה ומה טוב בו לעומת המתחרים.

אבל חוץ מזה, קיים גם היבט של חווית גלישה. כאשר הגולשים מרגישים בנוח באתר, הם מזהים את זה עם תדמית יוקרתית של העסק. כך עולה הסיכוי שהגולשים יחזרו אל האתר ויבחרו בבית העסק גם כאשר הם יתלבטו בין עוד מוצרים ושירותים באתר. כל אלו הם יתרונות חיוניים של אתר תדמית וסיבה מספיק טובה ליצור איתנו קשר כדי לבנות אותו הכי טוב שאפשר.