כמה עולה לבנות אתר?

אתר אינטרנט הוא אחד הכלים הנפצים ביותר עבור בעלי עסקים ועובדים עצמאיים כדי להגדיל את החשיפה שלהם ואת קהל היעד, את המכירות שלהם ואת הדעה והפן האישי שלהם. נכון להיום, ישנן עלויות רבות ומגוונות בכל הנוגע לבניית אתר, החל מהעלות הבסיסית ועד לתחזוקה השוטפת שלו והוספה של פונקציות. בכתבה הקרובה נסקור בפניכם את התשובה לשאלה 'כמה עולה לבנות אתר', מהן ההוצאות הנלוות, איזה גורמים נכללים בהצעת המחיר ומה היתרונות שאתרים אלו מביאים.

סוגי אתרים שונים

כפי שניתן לראות בטבלה בהמשך, ישנם סוגים רבים של אתרים. כל אתר מותאם לסוג מסוים של שיווק, פרסום וענף עבודה. אתרי תדמית, נחיתה ודפי נחיתה יכולים להתאים בעיקר לבעל מלאכה או לעוסקים עצמאיים שעיקר עבודתם היא מול לקוחות. שאר האתרים בטבלה מולכם עולים לא מעט, אך עם סיבה מאוד ברורה: מספר העמודים שככל הנראה יהיו בהם הוא רב, מה שמכביד על תפעול האתר, מגדיל את התחזוקה שלו, מגדיל את כמות התוכן ומגדיל בהתאמה את נפח האחסון שלו, אתרים אלו דורשים תחזקה ותשומת לב גדולה יותר מאתרי תדמית, אך חשיבותו של אתר אינטרנט אינה משתנה בין סוגי העסקים והענפים.

כמה עולה לבנות אתר? להלן התוצאות:
אתר תדמית לעסק קטן 2,000 – 5,000 ₪
אתר תדמית לעסק גדול 5,000 – 10,000 ₪
חנות ווירטואלית החל מ- 8,000 ₪
אתר על פלטפורמת וורדפרס 4,000 – 9,000 ₪
אתר וורדפרס מורכבהחל מ- 10,000 ₪
אתרים מותאמים אישית החל מ- 15,000 ₪
אתר עסקי באפיון אישי ועיצוב מותאם 15,000 – 50,000 ₪
אתר קטלוג החל מ- 3,000 ₪
אתר לוח (יד שנייה, דרושים, נדל"ן) 5,000 – 190,000 ₪
אתרי אינדקס 5,000 – 120,000 ₪
אתר בלוג 1,200 – 20,000 ₪
אתר נחיתה 3,500 ₪
דף נחיתה החל מ- 900 ₪

תחזוקת אתר אינטרנט

אחרי שנבנה אתר אינטרנט המלאכה לא נגמרת. עכשיו שיש מוצר קיים, עלינו לתחזק אותו, לעדכן אותו, לשנות את העיצוב שלו לאורך זמן, לקדם אותו, לשווק אותו ... המלאכה לא נגמרת.

בחלק זה נרכז עבורכם את טבלת המחירים עבור עלויות האחזקה והתחזוקה השונות:

עלות דומיין (שם כתובת האתר) – עד 100 ₪ בשנה
שירותי אחסון ענן לאתר – 50 – 180 ₪ בחודש
עדכון פלאגאינים ותחזוקת אתר וורדפרס – 40 ₪ לחודש

אחרי עלויות אחזקה אלו, נסביר ונציג בפניכם את עלויות הפלטפורמות השונות לבניית אתרים:
וורדפרס – 30 – 1,000 ₪, בהתאם להתקנות של תוספים וגודל האתר
ג'ומלה – 160 – 700 ₪
דרופל – 70 – 400 ₪

עלות קידום אתר אינטרנט

בניית אתר אינטרנט אינה פעולה מספיקה בפני עצמה. במהלך בניית אתר האינטרנט, חובה לקחת בחשבון את ההיבט השיווקי וכיצד הופכים את האתר לכלי פונקציונלי ושיווקי כפי שהוא באמת יכול להיות. 

ישנם סוגים שונים של קידום באינטרנט ולהם עלויות שונות. קידום אורגני, שהוא קידום באמצעות כתבות שמועלות בבלוג האתר לפי מבנה והזנה של ביטויי חיפוש נפוצים, יעלה לכם עד 0.3 שקלים למילה כתובה. לרוב, כתבות בלוג העולות לאתר כאמצעי קידום אורגני יעלו עד 50 ₪ למאמר. בנוסף, על כך, ישנם את כלי הקידום של מודעות גוגל, שירותי המיקום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וגם לינקדאין. בכל הפלטפורמות האלו ישנן אפשרויות קידום שמחירן יכול להתחיל מכמה דולרים בודדים ויכול להגיע למאות דולרים בכל חודש. 

עיצוב האתר

עיצוב מותאם אישית משנה באופן משמעותי את התשובה לשאלה 'כמה עולה לבנות אתר'. כפי שניתן לראות בטבלת המחירים בראש הכתבה, אך יש לכך סיבה טובה מאוד: בתוךהצעת מחיר זו נכללת עבודתם של מעצבי חווית וממשק משתמש. לצבעים, צורות אייקונים, מיקום התמונות וכלל מבנה האתר מחזיקים משקל רב כשמדובר בשימור גולשים באתר והפיכתם ללקוחות. עובדים אלו אחראיים גם על התאמת קוד האתר ונגישותו המהירה באמצעים האלקטרוניים השונים שדרכם גולשים באינטרנט כמו פלאפונים סלולריים, סוגי דפדפן שונים, טאבלטים וכל היוצא בזאת.

אסטרטגיה ומיתוג

כיום קשה מאוד להפריד בין שני תהליכים אלו כשבונים אתר אינטרנט. ייעוץ אסטרטגי זה מונח שמאגד בתוכו את כל התהליך שקשור לבניית המותג ופיתוחו רגע לפני שהאתר מושק, ובפרטי הפרטים מדובר בתשתית של תהליך המיתוג. לאחר מכן, מה שנשאר הוא לקדם את האתר בכל האמצעים שעומדים לרשותכם, ובמסגרת תהליך מיתוג השיווקי; להנחיל את הסלנג סביב המותג, זיהוי קהל היעד שאיתו תרצו שהמותג יזדהה ולאחר מכן – למסד את המותג שלכם. כשמשכללים עלות בניית אתר, חובה לקחת את החלק האסטרטגי בחשבון. תהליך זהו אינו זול, והוא כולל בתוכו מחקר, רב, התאמה אישית ועבודה רבה מול הלקוח, אך הוא חיוני להצלחת האתר.  

התהליך שלנו בברנדוויז

השלב הראשון שאיתו נתחיל את בניית האתר שלכם הוא מחקר ואסטרטגיה, שמהווים תשתית לפוטנציאל האתר שלכם. לאחר מכן נאפיין את האתר ונמסד את חווית המשתמש שאתם רוצים לתת למשתמש, בעזרת ההכוונה שלנו. השלב השלישי הוא העיצוב הגרפי לאתר בהתאם לשתי השלבים הקודמים. השלב הרביעי הוא פיתוח ובקרה. עכשיו שיש שלד, בשר עוד וגידים, זה הזמן להתעסק במוח של האתר ולוודא את תקינות פעולתו. השלבים הבאים הם התאמת אתר לגלישה בפלאפונים סלולריים, ליווי שוטף שלנו בכל זמן שהאתר שלכם פועל, ולבסוף, אחרי שהאתר עולה – שיווק באינטרנט.

איך בוחרים חברה לבניית אתר

עלות בניית אתר יכולה להשתנות בין החברות השונות שמציעות שירותים דיגיטליים כמו בניית אתרים. לרוב, אם אתם מוצאים הצעה זולה במיוחד ביחס למחיר השוק, וזה בכל דבר, כנראה שיש לך סיבה טובה מאוד. מחיר בניית אתר לא אמור לסטות באופן משמעותי מטווחי המחירים השונים שהצגנו בכתבה זו, אלא אם כן מדובר בהצעות מחיר שכוללות מגוון של שירותים. כשאתם בוחרים חברה לבניית אתר שימו לב שהם מציעים זמינות גובהה, מענה מהיר על תקלות, שקיפות בתהליך , ביצוע מחקר מקיף על המוצר שלכם ופלח השוק, שירות קידום אתרים וכמובן – אחסון בשרת מהיר עבור האתר שלכם.

האם כדאי לבנות אתר לבד

בניית אתר אינטרנט בכוחות עצמכם יכולה ללא פק להוריד את עלות בניית האתר. עליכם לקחת בחשבון שהעבודה על פלטפורמות האתרים השונות יכולות להראות זרות ומורכבות מאוד לשימוש למי מכם שאינו בקיא בתחום הדיגיטלי הזה. יתרה מכך, אם אינכם בקיאים גם בהיבט השיווקי והניהולי של אתר אינטרנט, צפוי לכם תהליך מסורבל, מורכב ומורט עצבים במקום לימודי, יעיל ומשתלם. אל תחששו מהוצאה שנראית לכם גדולה בהקשר זה. מדובר בפיתוח של כלי שיווקי שהפוטנציאל שלו עבור הצמיחה האישית שלכם הוא אינו מוגבל בזמן ובכסף.

איך מתחילים

ברנדוויז חברת מיתוג עסקי מספקת שירותי בניית אתרים בהיקף של 360 מעלות: אנחנו פועלים בעת ובעונה אחת על כל ההיבטים של בניית אתר אינטרנט, באמצעות צוות קטן ומגובש ששם בראש מעייניו את צרכי הלקוח. את כבר במקום הנכון, בזמן הנכון ובאתר הנכון. כל מה שנותר לכם לעשות הוא לפנות אלינו במספר הוואטסאפ שמופיע בראש העמוד. נעים להכיר!