הקמת אתר תדמית

חדש! האזינו לכתבה
אם נסתכל כמה עשרות שנים אחורה, לא יותר, ניזכר בחשיבות האדירה שהיו מייחסים לכרטיסי ביקור. הם היוו את לחיצת היד של כל עסק באשר הוא, כאשר ככל שכרטיס הביקור היה מרשים ואסתטי, כך הוגדר למעשה המוניטין של העסק ששמו מתנוסס עליו. אך הזמנים השתנו, וכרטיסי הביקור פינו את מקומם אל הטכנולוגיה, ותדמיתו של עסק מוכרעת פעמים רבות ובאופן גורף דרך אתר תדמית אינטרנטי. נעסוק במאמר זה אודות החשיבות של הקמת אתר כזה, ואת שלבי הקמתו. 

תדמית היא חזות הכול

כל אדם בונה לעצמו את תדמיתו, דרך בחירותיו, מעשיו, הסביבה המקיפה אותו ובעיקר- הערכים שהוא מייצג המתורגמים למהלך חייו. כך גם העסק. אתר תדמית לעסק הוא לאו דווקא האתר שמהווה חנות מקוונת, כי אם מבט פנורמי ואטרקטיבי על העסק עצמו, הכולל בדרך כלל תוכן רלוונטי, פירוט אודות השירותים הייחודיים שמציע העסק- כל אלה על מנת לחזק את הקשר שבין המותג ללקוח. אתר תדמית, כשמו כן הוא, אחראי במידה לא מבוטלת על יצירת תדמיתו של העסק בעיני הלקוח שאת ליבו הוא מבקש לכבוש, דרך שירות איכותי, מוצרים ברמה הגבוהה ביותר שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, ממשק תקשורת נוח שנותן יחס אישי והבלטת יתרונותיו של העסק על פני המתחרים. אך איך באמת עושים זאת? 

אין להקל ראש בחשיבות אתר תדמית

חשוב להבין לעומק עד כמה הקמת אתר תדמית איכותי ומקצועי משליכה באופן ישיר על הצלחתו של כל עסק באשר הוא. ניתן לנמק זאת דרך מספר סיבות
  • גם אם מדובר בעסק קטן ללא חנויות מקוונות, בוטיק ככל שיהיה, בניית אתר תדמית אטרקטיבי, כזה שמניע לפעולה וגורם ללקוח ליצור קשר ולהתעניין במוצר, ההבדל שבין מחזור המכירות ערב הקמת אתר התדמית ואחריו, עשוי להיות תהומי.
  • אתר תדמית טוב ויעיל, יכול לסייע באיסוף פרטים על קהל היעד המתגבש של העסק, על מנת ליצור תמונה מדויקת וביצוע חתך אוכלוסייה שמסייע למקד את שיווק העסק אל המקום הנכון, שיביא לצמיחת העסק דרך הגדלת מכירות.
  • דמיינו לכם שאתם מחפשים בעל מקצוע, ומתוך דפי אינטרנט אקראיים, דלים בתוכן ואסתטיקה, אתם מוצאים את עצמכם נשאבים אל אתר שמשקף את העולם הפנימי של העסק, תוך שמירה על סגנון ייחודי ואנרגטי. הבחירה הופכת להיות ברורה מאליה, לא? לכן, הקמת אתר תדמית לא צריכה להסתיים בבניית אתר גנרי או דף נחיתה מצומצם. אתר אינטרנט איכותי יעשה את ההבדל בין עסק תקוע ומדשדש לעסק רווחי ומתפקד. 

הכול מתחיל בגוגל

על מנת שאתר התדמית שלכם אכן יככב ויהווה שובר שוויון אל מול המתחרים, יש לוודא כי יש בו מערכת אופטימיזציה למנועי חיפוש. בסופו של היום, אתר תדמית, מושקע ככל שיהיה, לא יהיה אפקטיבי אם לא ימוקם גבוה בתוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם, אלה שהלקוח יקליד ברגע שיחפש אותו. גוגל, מעצם היותו מנוע החיפוש הגדול בעולם, הוא הכתובת שדרכה, באמצעות תשלום על מנת לקדם את אתר התדמית, יהיה ניתן למנף את אתר התדמית ולבלוט מעל המתחרים שלכם. מדובר בהשקעה קריטית להצלחת אתר התדמית והעסק בכלל. 

חוד החנית של המיתוג

בין אם מדובר בעסק מתחיל בחיתוליו שמבקש לפרוץ קדימה לראשונה, או שמא עסק ותיק שמבקש לבצע מתיחת פנים כדי להדביק פערים אל מול הקדמה והמתחרים, מיתוג עסקי הוא גורם מפתח להצלחתם של עסקים, במיוחד בארצנו הקטנטונת רוויית התחרות. חברות רבות מבקשות לפנות אל חברות מיתוג עסקי כדי להתניע תהליך ארוך לבניית תדמית המותג שלהן, שיחזק את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. בחוד החנית של כל מיתוג עסקי, עומדת הקמת אתר תדמית מרשים וייחודי. 

מה יכלול מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי מתחיל קודם כל בבניית תוכנית שיווקית הכוללת את אסטרטגיית השיווק של העסק, חלוקת המשאבים ותקציב השיווק בהתאם לאפיקי התקשורת הרלוונטיים- כאשר כל ההחלטות הללו מתבססות על אופיו של העסק, חזונם של מנהליו ובעליו, הגדרת היעדים השיווקיים לטווח הקצר והארוך, וחשוב מכל- הבלטת היתרונות של העסק אל מול המתחרים. מיתוג עסקי יכלול בדרך כלל את האלמנטים הבאים:
  • יצירת לוגו ייחודי ובלתי נשכח שיהפוך במרוצת הזמן לכזה המעורר חיבור רגשי אצל הלקוח, כמו המותגים הגדולים ביותר. ·      סלוגן מבריק ושנון שנשאר עם הלקוח גם זמן רב לאחר הפנייה לעסק, וכזה המלווה אותו בכל תוכן פרסומי שהעסק מפרסם.
  • יצירת שפה ויזואלית ייחודית, סגנון אטרקטיבי, סט צבעים מותאם לאופיו של העסק והאנרגיה שלו.
  • נוכחות בולטת ברשתות החברתיות, לרבות פייסבוק ואינסטגרם, הכוללת באנרים, פרסומים ומודעות שמסייעות לפנות ללקוח ישירות.
  • אתר תדמית יכלול את כל האלמנטים הללו ויאגד אותם אל תוך אתר אינטרנט המייצג את ערכי העסק, יפנה ישירות אל לב הלקוח ויציע לו להתרשם משירות איכותי, תכנים מנוסחים בחדות וביעילות, ובעיקר- ממשק תקשורת נגיש ונוח. 

חשיבותה של תקשורת

אם אתר תדמית מבקש להגיע ללב הלקוח, כדאי להבהיר לו הלכה למעשה שיש לו גם אוזן קשבת. לקוח שמוצא עצמו מתרשם מאתר התדמית אך מתקשה ליצור קשר עם העסק, בין אם בנוגע לרכישת מוצר ובין אם בנושאי הזמנה קיימת, תמיכה טכנית או שירות לקוחות, אך מתקשה לעשות זאת מפערים טכניים, יתייאש ויעבור הלאה, תוך שהוא נשאר עם חוויה מאכזבת. כל זה יכול לקרות גם אם מדובר באתר תדמית אטרקטיבי ומרשים. לכן, כשניגשים להקמת אתר תדמית, חשוב לשים דגש על אפיקי ההתקשרות השונים בהם אפשר להשיג את בית העסק, לרבות מספרי טלפון, כתובות מייל רלוונטיות לפי השלוחות השונות, וכמו שנהוג בעת האחרונה- אפשרות לשיחות צ'אט עם נציגים באופן מקוון או דרך בוט זמין 24 שעות ביממה. 

ויזואליה היא המפתח

חשוב לזכור שתוכן טקסטואלי, מושחז ככל שיהיה, לא יכול להוות אמצעי התקשורת היחיד באתר התדמית של העסק. כוחן של הרשתות החברתיות, לצד נוכחותו של אתר יוטיוב בחיינו, מצריך מכל אתר תדמית לשלב תכנים ויזואליים כמו תמונות וסרטוני וידאו, הן של בעל העסק והן של השירותים והמוצרים שהוא מציע. בעלי עסקים רבים נוטים שלא להיעתר להיות הפנים של העסק, אולם הדבר מסייע ביצירת החיבור עם הלקוחות, שיעדיפו כמעט בכל פעם, לצפות בסרטון המגולל את סיפורו של העסק, מאשר לגלול בין עמודים של טקסט ארוך. 

דינמיות שומרת על רלוונטיות

גם אם אכן הקמתם אתר תדמית לתפארת, אין זה אומר שיש לנוח על זרי הדפנה. הקמת אתר תדמית אינה עבודה חד פעמית בבחינת "שגר ושכח". מדובר בעבודה המצריכה תחזוקה שוטפת. הקפידו לרענן את התכנים באתר, להחליף תכנים ישנים ולגוון בסגנון ובצבע אחת לתקופת זמן. גם הלקוחות הנאמנים ביותר מבקשים תכנים אטרקטיביים מתחלפים, על מנת להרגיש שהמותג אינו עומד במקום. חלק אינטגרלי מחייו של העסקאתר תדמית הוא אינו בגדר בונוס לעסק. כשום שחנות צריכה קירות, קופה ושלט כניסה, היא גם צריכה אתר תדמית שישווק אותה. בעולם בו השיווק הדיגיטלי הוא רוב רובו של השיווק העולמי, אתר תדמית מתפקד ואטרקטיבי הוא חלק בלתי נפרד מחייו של כל עסק. אם אין לכם אתר תדמית איכותי, או שאתם מבקשים לשכלל ולשפר את הקיים, פנו עוד היום לחברת מיתוג מומלצת והניעו את העסק שלכם אל עבר ההצלחה.