בניית אתרי אינטרנט לעסקים - המדריך המלא

ברוכים הבאים לכתבה שתיקח אתכם שלב אחרי שלב בבניית אתר אינטרנט לעסק. כתבה זו היא המקום שלכם לבחון, להתעניין ולחקור האם אתם יכולים לקחת על עצמכם את המשימה רבת המשקל הזו או שאולי עדיף להשאיר זאת למומחים. לכאן או לכאן, ברנדוויז שמחים להציג בניכם את השלבים לבניית אתרי אינטרנט לעסקים. זה הזמן להדק חגורות, כי אנחנו ממריאים

מי צריך אתר אינטרנט 

בואו נתחיל מהבסיס. אתר אינטרנט לעסק הוא מוצר, כלי ואמצעי תקשור שכל עוסק עצמאי ובעל חזון צריך שיהיה ברשותו. דרך אתרים אלו ניתן לשווק ולקדם את המוצרים והמוצרים שלכם, לפרסם ולהאדיר את עצמכם כעובדים עצמאיים בתחומכם, ליצור אמצעים ליצירת קשר איתכם עבור לקוחות פוטנציאלים, לשתף באופי העבודה ולחשוף את ההיבט האישי של בעל העסק לעבודה שלו. בניית אתרי אינטרנט לעסקים מתאימה למי שיש לו את הזמן, המשאבים והסבלנות להתחייב לתהליך שבסופו יהיה לו כלי לחיים, פשוטו כמשמעו.

הכל מתחיל במחקר

כשמדברים על בניית אתרי אינטרנט לעסקים, הכל מתחיל ממחקר. מדובר על מחקר השוק, כמות הצרכנים לשירות או מוצר של אותו העסק בסביבה המיידית של בעל העסק, מה הם מאפייני קהל היעד, מהו נפח העבודה היעילה האפשרי לבעל העסק אחרי פרסום האתר.

חווית וממשק המשתמש

מונח זה נשמע הרבה בקהילת ההיי טק. מעצבי UX\UI הם האחראיים הבלעדיים בתהליך זה על עיצוב האתר, המבנה ההיררכי שלו; פלאטת הצבעים המתאימה ביותר לבעל העסק, המוצר והשירות המוצעים; עיצוב ואפיון האינטראקציה של הגולש עם האתר – והכל כדי לשמר את הגולש באתר ולהפוך אותו מאחד שמדפדף בחיפוש אחרי שירותים ללקוח פוטנציאלי ולקוח בפועל של העסק. 
לכל אשר מעוניין לעשות זאת בכוחות עצמו, צריך להכיר כלים לעיצוב גרפי ולהיות בעלי ידע קודם בבניית אתרים. בנוסף לכך, מעצבי ומומחי חווית משתמש מאפיינים את קוד האתר לפי נגישותו לקוד פתוח או סגור בחיפושים של גוגל ונגישותו לגלישה באמצעים אלקטרוניים שונים כמו פלאפונים סלולריים וטאבלטים. 

קביעת סוג האתר

אתרי אינטרנט לעסקים יכולים לבוא בכל הצבעים, צורות ומבנים שונים: ישנם אתרי תדמית שמכילים בתוכם עד עשרה עמודים, אתרי נחיתה ועמודי נחיתה שהם פשוטים במבנה שלהם, ועד לאתרי E – commerce, אתרי אינדקס, לוחות ואתרי בלוג. כל אחד מאתרים אלו מגיע עם צרכים שונים לצורך בנייתו, תפעולו ותחזוקתו:
  • שרת אחסון מהיר עבור האתר
  • עלות שם הדומיין לכל שנה
  • תחזוקת אתרים לפי פלטפורמות הבנייה השונות
  • שירותי אבטחת סייבר
  • תוספי אפשרויות רכישה, מכירה ותשלום מאובטח

עיצוב האתר

אחרי שנקבע קו עיצובי מסוים עבור העסק ומבנה ברור לאתר, הגענו לשלב שבניית אתרי אינטרנט לעסקים נהיית מעניינת ויצירתית. הגיע השלב הוויזואלי. בשלב זה לוקחים את כל השלבים הקודמים ומביאים אותם לידי ביטוי. מכניסים אייקונים ולשוניות בהתאם לצורכי האתר, מיישמים את פלאטת הצבעים שנבחרה, מאפיינים כל כפתור ולחצן, מוסיפים ועורכים תמונות ולמעשה – מעצבים את האתר תוך כדי הפיכתו לנגיש ונוח לשימוש עבור כל גולש ולקוח. 

המילה הכתובה

שלב זה מכיל בתוכו את כל מה שקשור לתוכן עבור האתר שלכם. זה הזמן להפיח חיים בכל עמודי האתר ולמלא אותם בתוכן בהתאם לעמוד. בשלב זה של בניית אתרי אינטרנט לעסקים, יש להזין טקסט שמותאם לקהל היעד אליו מכוון העסק, תוך כדי שמירה על חדות, אינפורמטיביות ועידוד הגולש לבצע פעולות מול האתר. 
בשלב זה משתמשים בכלים של כתיבה שיווקית והעלאת מאמרי קידום אורגני, שימוש בחוקי SEO וביטויי מפתח לפי חיפושי גוגל, כך שמהרגע שהאתר שלכם עולה לרשת, הוא מקדם את עצמו. 

ווידוא ביצוע

שלב זה מתייחס לכל מה שקשור לבקרה ווידוא תקינות העבודה של האתר. בשלב זה, מומחי QA שעובדים בצוות של ברנדוויז יבצעו התאמה של תוספים שונים לאתר שיסייעו לאתר לקדם את עצמו, יבחנו את מהירות ויעילות האתר, יוודאו את התאמתו לגלישה בפלאפונים ניידים ויאמתו את נוחות הגלישה בהתאם לתכנית. 

עלויות בניית אתרי אינטרנט לעסקים

לכל סוג של אתר יש את תג המחיר שלו. אתרי תדמית, נחיתה ועמודי נחיתה בודדים לא אמורים לעלות יותר מ -3,500 שקלים. מאחר ובאתרים אלו אין מספר רב של עמודי אינטרנט; עיצוב ואפיון האתר הם פשוטים יותר והדגש המרכזי באתרים אלו הוא התוכן הכתוב וקידום אורגני. לעומת זאת, אתרי מכירות יעלו לכם לכל הפחות 8,000 שקלים. באתרים אלו יש מספר רב של עמודי אינטרנט, פונקציות של תשלום, עבודה ומיקור חוץ של שירותים רבים כמו סליקת אשראי, עדכון תוכן, עדכון מוצרים; מה שהופך את כל התחזוקה ההיקפית שלו ללא זולה בכלל, ולא משנה אם זאת דרך חברה או בכוחות עצמכם. 
בהתאם לנאמר על אתרי מכירת, אתרי אינדקס ואתרי לוחות כמו דרושים, יד שנייה, לוחות דירות או לוחות רכב יכולים להגיע למחיר של מאות אלפי שקלים במידת הצורך. מדובר באתרים שיכולים להכיל ביום תנועה של עשרות ומאות אלפי גולשים. לצורך העניין, אתרים אלו מחייבים אחסון מהיר ואיכותי, גישה מהירה ונוחה לעמוד הבית, ניווט קל ואפשרויות חיפוש, בנייה של אזורים אישיים למשתמשים ועוד גורמים רבים.

צרכים נוספים

כאשר נבנה אתר לעסק, לא די בהקמה של אתר שרץ באופן תקין. כעת, כשיש אתר חי ונושם, צריך להעמיד לרשותו מענה טכני לגולשים, תמיכה טכנית בבעל העסק של האתר, עדכון תכנים, ווידוא פלאגאינים ודינמיות בעיצוב בהתאם להתפתחות העסק או שינויו. בניית אתרי אינטרנט לעסקים, כולם כאחד, רק מתחילים בהקמת והרצת אתר האינטרנט. החוכמה האמיתית היא לא ספק את מעטפת התמיכה המקיפה ככל האפשר לגולשי האתר, בעלי העסק המיוצג באתר ולגורמים החיצוניים שעובדים מול האתר.

בניית אתרים לעסקים בברנדוויז

אצלנו בחברה, כל תהליך של בניית אתר לעסק תתחיל ממחקר ובניית אסטרטגיית מיתוג ושיווק. חשוב לנו להתחיל מבניית שפה משותפת מול לכל לקוח שלנו; וביחד לבנות את השפה של העסק והמותג שלו. בין אם בעל העסק הוא מספק השירות, מה שהופך אותו למותג, או המוצרים שלו, אצלנו תהליך בניית האתר מתחיל כאשר המוצר הוא במרכז, והכל נבנה סביבו ולמענו. 
ברנדוויז מציעים שירותי ייעוץ אסטרטגי ושיווק לכל עסק שמעוניין לקחת את הביצועים שלו לשלב הבא, בשילוב עם בניית אתר ביחד עם הצוות הקטן והמשפחתי שלנו; שמתייחס להצלחת אתרי האינטרנט שאנו בונים כהצלחה אישית שלנו. תהליך הדדי זה מדרבן אותנו, מניע אותנו ודוחף אותנו להישגים ולפריצת גבולות בכל פרויקט, בכל פעם מחדש.

איך מתחילים

כפי שאתם רואים, בניית אתר לעסק הוא תהליך מורכב שכולל עבודה מול גורמים רבים מלבד העבודה העצמאית שניתן לבצע. אם אתם, הקוראים של מדריך, בעלי עסק וחושבים שאתם יכולים להתמודד עם מטלה זו בעצמכם, אנו מאחלים לכם הצלחה רבה. לאלו שחוששים מתהליך זה – פנו אלינו עוד היום. צ'אט הוואטסאפ שלנו זמין ממש בראש העמוד. בניית אתר אינטרנט לעסק זה תהליך שבסופו יש הרבה מעבר לאתר אינטרנט. מתקבל נכס דיגיטלי עם פוטנציאל לא מוגבל.