בניית אתר תדמית לעסק

חדש! האזינו לכתבה
אתר תדמית מייצג את העסק מול לקוחות קיימים וחדשים, מניע לפעולה ומגדיל את הרווחים. בגלל היתרונות האלה, מאוד חשוב להשלים נכון את התהליך של בניית אתר תדמית לעסק ולהתייעץ עם בעלי מקצוע עוד בשלב האפיון הראשוני. באופן הזה, קל יותר להתאים את האתר לדרישות ולייצר בידול מול המתחרים.

תהליך בניית אתר תדמית לעסק נועד על מנת להשיג כמה מטרות שונות בעת ובעונה אחת: גם לשמש בתור כרטיס ביקור דיגיטלי על ידי מתן אינפורמציה ומידע, גם להניע לקוחות וגולשים לפעולה וגם לייצר בידול מול המתחרים. בשביל לעמוד בדרישות האלה, חשוב מאוד לבנות אתר תדמית אחרי אפיון מדויק ובלוח זמנים שמתאים לאופי הפעילות של העסק. אנחנו במשרד הבוטיק BrandWiz (ברנדוויז) נשמח לעשות זאת עבורך במחיר משתלם ולצרף אותך עוד היום אל משפחת הלקוחות המרוצים.

מהם השלבים של בניית אתר תדמית לעסק?

אתר תדמית חיוני לכל סוגי העסקים. לא משנה אם מדובר על עסק חדש או ותיק, השלבים שאותם צריך להשלים על מנת לבנות אותו הם פחות או יותר אותו דבר:
  1. אפיון – בשלב הראשון מנסחים טופס אפיון מסודר. מטרת האפיון היא להבין למי בדיוק הקהל פונה, איזה מסר הוא מנסה להעביר ומהי הסביבה העסקית שבה הוא פועל ומתחרה. כמו כן, האפיון כולל לוח זמנים ותקציב.
  2. עיצוב ופיתוח – בשלב השני בונים את האתר על גבי הפלטפורמה הנבחרת. באופן כללי, ההבדל העיקרי הוא בין פלטפורמות פתוחות וסגורות. בנוסף, יש להביא בחשבון עלויות נפרדות על שירותי עיצוב גרפי ויצירת תכנים. 
  3. בדיקות ועלייה לאוויר – בשלב האחרון מעלים את האתר לאוויר ומבצעים בדיקות כדי לוודא שהוא פועל בצורה תקינה. המטרה של הבדיקות היא לחשוף תקלות עוד לפני שהגולשים מגיעים אל האתר, כמו גם לבצע התאמות ושינויים במידה וקיימים פערים בין התוצאה לבין האקסל.

השלבים השונים של בניית אתר תדמית לעסק כפי שמוצגים כאן לא כוללים כמובן את ההיבט הטכני של התהליך: החל מרכישת דומיין ואחסון ועד להטמעת קוד ופרוטוקול אבטחה. אך מבחינת בעלי עסקים, השלבים לעיל הם האלמנטים המרכזיים שדרכם אפשר להבין גם את החשיבות של האתר.

כך תדעו שכדאי לכם לבנות אתר תדמית לעסק

בניית אתרי תדמית יכולה להתאים לכל סוגי העסקים. עם זאת, כן כדאי לעמוד על ההבדלים בין אתרים מן הסוג הזה לבין אתרים אחרים. בראש ובראשונה, צריך למשל להצביע על המאפיינים השונים של אתר תדמית לעומת חנות דיגיטלית. המטרה של חנות היא לאפשר את רכישת המוצרים והשירותים אונליין בתהליך מהיר ויעיל, בעוד האתר נועד כאמור לספק מידע אינפורמטיבי ולבסס את התדמית והמעמד של העסק מול המתחרים.

שנית, קיימים הבדלים בין אתרי תדמית לעסקים שונים. עצמאי או בעל עסק קטן יכולים להסתפק בעמוד נחיתה בלבד ולקדם אותו בגוגל וברשתות החברתיות, בעוד בעלי עסקים בינוניים או גדולים כבר יצטרכו אתר חוויתי שיש בו גם פורטל תוכן וגם תמונות, סרטוני וידאו, הפניות, עמודים ליצירת קשר וכן הלאה. ככל שהאתר גדול יותר ויש בו עמודים מגוונים, כך המחיר שלו עולה.

גורמים המשפיעים על המחיר של הבנייה

אחת הסוגיות שחוזרות על עצמן לגבי בניית אתרי תדמית לעסקים בכל התחומים היא כמה זה עולה. מצד אחד, המחיר הוא לא הפקטור היחיד שקובע כי חשוב יותר שהאתר יהיה מקיף ואיכותי מאשר זול. מצד שני, אף בעל עסק לא רוצה להרגיש שהוא שילם מחיר גבוה יותר לעומת המקובל בתחום ובענף.

כמו כן, קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים. אפשר להשיג אתר אינטרנט במחיר של כמה מאות שקלים בלבד, או להגדיל את התקציב ולהשקיע בו אלפי שקלים. פערי המחירים גבוהים, כי יש גורמים רבים שמשפיעים על העלות ובהם עלות הדומיין והאחסון, הצורך בתכונות מיוחדות לפי טופס האפיון, מספר העמודים שיש באתר, דרישות אבטחה מיוחדות וכן הלאה.

כמה זמן לוקח לבנות אתר תדמית לעסקים?

משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים לבנות את האתר ועד שהוא עולה לאוויר תלוי גם כן בהיקף שלו ובמספר העמודים. עמוד נחיתה פשוט אפשר לבנות בתוך כמה שעות או מקסימום 2-3 ימי עסקים, אבל אתרים גדולים יותר ידרשו השקעה של כמה שבועות לפחות. בכל מקרה, מעדכנים את הלקוחות מראש לגבי מידת ההתאמה של לוח הזמנים לדרישות או למאפיינים של הקמפיין השיווקי.

מסגרת הזמנים של הפרויקט חשובה כי אתרי תדמית בדרך כלל משתלבים במאמצי קידום קיימים. אם למשל מתחילים קידום ממומן בגוגל ורוצים להפנות את הגולשים לאתר ראוי, מבוסס ואמין, צריך לדאוג שתהליך הבנייה שלו יסתיים בזמן. במידה ומדובר בעסק חדש, יכול להיות שתהליך הבנייה גם יצטרך להשתלב עם השקת המוצרים או השירותים השונים.

המלצות וחוות דעת על אתרי תדמית

בעלי עסקים שמבינים את החשיבות של אתרי תדמית עבורם יכולים לקבל המלצות רלוונטיות. את ההמלצות ניתן לאסוף מקולגות, מתחרים או אפילו עובדים ואפשר גם לראות דוגמאות לאתרי אינטרנט דומים. מנגד, יש לזכור שהרלוונטיות של ההמלצות עלולה להיות מוגבלת: בחלק מהמקרים המלצה על אתר אינטרנט מסוים לא תתאים לאתר אינטרנט אחר, כי העסק עצמו מוכר מוצרים ושירותים שונים לגמרי.

הפתרון הוא לשלב את ההמלצות יחד עם מערכת שיקולים אובייקטיבית יותר. לא מספיק למשל לקבל המלצות על אתרי תדמית מסוימים, אלא צריך לברר איך בדיוק הם בנויים, כמה עמודים יש בהם ועד כמה הם נותנים מענה למסר שאותו בית העסק מבקש להעביר. כל זה יחד יוצר סוג של אסטרטגיה שיווקית מקיפה, שמלווה את העסק גם הרבה אחרי שאתר התדמית עולה לאוויר.

בניית אתר תדמית לעסק כחלק ממיתוג ואסטרטגיה רחבה

כל עסק צריך שיהיה לו אתר אינטרנט. האתר מייצג את העסק מול לקוחות חדשים, עוזר להניע לפעולה לקוחות חדשים ויכול לסייע לבידול מול המתחרים. אלו דברים מובנים מאליהם במאה ה-21, אבל מה שעוד יותר מייצג את הערך המוסף של האתר זו היכולת לשלב אותו כחלק ממערך מיתוג עסקי ואסטרטגיה.

הסתכלות מקיפה של 360 מעלות על העסק מאפשרת לתת מענה יצירתית לכל דרישה של העסק המודרני. בשביל לבנות אתר תדמית שמתכתב עם האסטרטגיה, המיתוג והמטרות של השיווק הדיגיטלי, חייבים להפיק תובנות מדויקות לגבי היתרונות והערך המבדל שלו. לאחר מכן, צריך למצוא דרך לשלב את התובנות הללו באופן שבו מעצבים את האתר ובונים אותו.

אחריות גם אחרי בניית אתרי תדמית לעסקים

עסקים שרוצים להוביל את התחום שלהם צריכים לבנות אתר שמשיג עבורם תוצאות. כל עסק יכול להגדיר תוצאות מעט אחרות לפי סדר עדיפויות שרלוונטי עבורו, אך בכל מקרה כדאי להשתמש בשירות שכולל אחריות מלאה.

שנים רבות של ניסיון הופכים אותנו לשותף שלך עוד מהשלבים המוקדמים של בניית אתר תדמית. BrandWiz (ברנדוויז) הוא לא רק משרד מוביל למיתוג, פרסום ותקשורת שיווקית אפקטיבית, אלא גם הגורם שכדאי לך לפנות אליו על מנת לבנות אסטרטגיה רחבה ואפקטיבית. נשמח לעמוד לרשותך בהשארת פרטים באתר.