בניית אתר מכירות

אתרי קניות לבגדים, מוצרי מזון, רהיטים, חומרי גלם – הכל זמין באמצעות חיפוש מהיר, לחיצה על כפתור 'הוסף לעגלה', הזנת אמצעי תשלום אשראי ומה שנשאר לעשות זה לחכות. כמה מעט אנו יודעים, שהתהליך של בניית אתר מכירות הוא כה מורכב ומכיל בתוכו היבטים כה רבים; מנהל עסקים, תכנות, עיצוב, תוכן, שיווק ... בכתבה הקרובה נעמיק בתהליך הבנייה של אתר מכירות, ואיך אנו בברנדוויז תופסים את מוצר זה.

מהו אתר מכירות

בראש ובראשונה, בואו נעמיק ונבין מהי המשמעות של אתר זה. באתר מכירות ניתן למכור ולרכוש מוצרים שונים. אנו רואים זאת באתרים כמו k.s.p שמציעים הכל ממחשבים ועד לציוד לגינה ועד לאתרים למוצרים ייעודיים כמו טרמינל X שמוכרים אך ורק פרטי לבוש ואביזרים. אלו הם אתרי מכירות בסגנון 'כלבו', וישנם אתרי מכירות ל חברות ספציפיות, אתרי מכירות לחומרי גלם ואתרי מכירות של רשתות. למעשה, תהליך בניית אתר מכירות מתחיך מאפיון העסק ומוצריו וכיצד הוא תורם, נתרם ומשפיע על פלח השוק של מוצריו. 

מאפייני אתר מכירות

בניית אתר מכירות מצריכה התחשבות בגורמים רבים, ובפסקה זו נתייחס לאלמנטים הטכניים יותר של אתרים אלו:
  • מהירות טעינה של האתר – אתר מכירות צריך להיות מהיר בתגובתיות שלו ובמיוחד בזמן הטעינה של עמוד הבית. מאחר ואתר מכירות הוא כמו חנות בשוק, חוסר נגישות עם כניסתם לאתר או לחנות כנראה יגרמו לגולש והלקוח הפוטנציאלי לצאת מהאתר.
  • מותאמות גלישה – כיום רוב הגלישה באינטרנט מבוצעת במהלך היום בפלאפונים ניידים. במהלך תהליך הבנייה של אתר מכירות צריך לקחת בחשבון את קוד האתר; פתוח או סגור, ואת מותאמות הגלישה שלו לדפדפנים בסלולר.
  • היררכיה ברורה – אתר מכירות צריך להיות בנוי בצורה של עץ: הניווט בו אמור להיות פשוט ונוח לפי קטגוריות ותתי קטגוריות, בדומה לעץ משפחתי. מעמוד הבית הוא צריך להוביל לקטגוריות, ומשם לתתי קטגוריות, ומשם למוצרים ודפי מוצר.
  • מערכת רכישה – כל אתר מכירות צריך לכלול אפשרות נוחה לצבור מוצרים בסל הקנייה של כל גולש, ובמעמד שלב הרכישה וההזמנה חייבת להיות קיימת אופציית תשלום מאובטחת. ככל שתרבו באפשרויות התשלום (אשראי, פייפאל וכו' ...) כך תגדילו את נגישות האתר ונוחות השימוש בו. 

חווית משתמש

במאפייני האתר נגענו מאוד בקצרה על נוחות הגלישה, וכעת נעמיק את ההיבט הכה חשוב הזה בבניית אתר מכירות. נתחיל מהכותרת המוכרת UX\UI: חווית משתמש וממשק משתמש. כשבונים אתר המכיל בתוכו אפשרויות של רכישה ותשלום, בניגוד לאתרים אחרים, ממשק המשתמש וחווית הגלישה מקבלים משמעות אחרת. אם באתרי תדמית ודפי נחיתה מדובר על מספר קטן של עמודים באתר ומכלול עיצוב לכאורה לא מורכב מדי, בניית אתר מכירות מחייבת הסתכלות רחבה יותר. 
יש לקחת בחשבון ריבוי עמודי אינטרנט, קטגוריות ותתי קטגוריות, אזור אישי, צבעים, עיצוב הלחצנים הווירטואליים והיד עוד נטויה. כל אלו צריכים להיות מעוצבים באופן כזה שמשמר את הגולש באתר, גורם לו לחקור ולהתעניין, עד לרגע שבו הוא מחליט לבצע רכישה. 

ממשק ניהול הזמנות

כאשר עובדים על בנייה של אתר מכירות, אחד מעקרונות היסוד הוא להתאים את מערך המכירות ואישור ההזמנות ללקוח ולהטמיע מערך ניהול נוח. אצלנו בברנדוויז ברור מאוד שאתר מכירות נועד להגדיל את חשיפה העסק והמכירות שלו, תוך כדי שיווק נכון באמצעו תכלי ניהול נגישים. ניסיוננו כחברה מאפשר לנו לעבוד מול לקוחות שרוצים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא, באמצעות הכלים שאנו נותנים עם כל אתר; ניהול מערך מכירות והזמנות, תגובתיות מהירה של האתר, אישורי הזמנה, יצירת מערת מענה אוטומטי לכתובות מייל של לקוחות, בניית אזור אישי ועוד ...

קידום אורגני לאתר מכירות

בניית אתר מכירות כוללת בתוכה הטמעה של אפשרות קידום אורגני. מה הכוונה? בכל אתר אינטרנט, כולל אתרי מכירות, יש את העמוד שנקרא בלוג. בחלק זה של האתר ניתן להכניס מאמרים עם תוכן שרלוונטי למוצרי האתר, אופיו העסקי ולמעשה – כל מה שידו של האתר נוגעת בו. כתבות ומאמרים אלו צריכים להיכתב לפי פורמט הכתיבה השיווקית שמאפשר לגוגל לזהות מאמרים לפי מבנה של כותרת ראשית, פסקה ותתי כותרות. 
מאמרים אלו צריכים להכיל בתוכם ביטויים שמדורגים כנפוצים מאוד באפשרויות החיפוש של גוגל. על גבי ביטויים אלו ניתן להטמיע קישורים לעמודים שונים באתר המכירות שלכם, בהתאם לנושא כמובן. קידום לאתר, שנעשה באופן טבעי, בלי צורך בתשלום. כמובן, שאליכם לייבא לאתר תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומקצועי; כך שעליכם למצוא כותבי תוכן מצוינים.

קידום ממומן

קידום ממומן לאתר מכירות הוא חלק מתהליך הבנייה שלו, אך לא הכרחי בראש ובראשונה. לאחר בניית אתר מכירות, מהרגע שהאתר עומד יציב, צריך להפיץ אותו ולקדם אותו כדי שיישא פרי. אפשרות הקידום הממומן כוללת אפשרויות קידום במודעות גוגל, רשימת האתר כבית עסק בגוגל מפות; וכמובן אפשרויות הקידום הממומן של חברת מאטה: פייסבוק ואינסטגרם.

גורמים נוספים באתר מכירות

חשוב להבין, שבניית אתר מכירות אין די באתר מכירות עומד ויציב. עליכם לקחת בחשבון שיש הסתכלות עסקית שלמה על האתר ושהוא כלי להגדלת נפח המכירות החודשי ושיווק העסק. אתר מכירות לא יספק לכם מערך משלוחים, מענה ללקוחות ותמיכה טכנית לגולשים. בזמן שניתן לתכנת אפשרויות מענה ללקוחות באתר, עליכם לדאוג לכוח האדם שיספק את שירותי הלקוחות השונים.

ברנדוויז ובניית אתרים

בברנדוויז, אנחנו מציעים ללקוחות שלנו את תהליך בניית האתר המקיפה והיעילה ביותר שתוכלו למצוא. הלקוחות שלנו מקבלים תהליך מיתוג מהמקיפים ביותר שאפשר למצוא שכולל בניית שפה לאתר, עיצוב ייחודי, התאמה ארגונית לניהולו בהתאם לכוח העבודה שלו. לאחר מכן, נצלול לעומק התהליך עם עיצוב גרפי שיעשה על ידי המומחים שלנו. 
אצלנו ברור שזמן שווה לכסף, ואתר מכירות צריך להיות פעיל, נגיש וזמין 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע. בתום תהליך בניית האתר נבצע בקרת איכות על כל עמודי האתר ונבצע הרצה לאתר לבדוק את תקינותו. בנוסך על כך, נטמיע כלים שמאפשרים לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר וכלים לניתוח סטטיסטי.

למי מתאים אתר מכירות

אתר מכירות מתאים לכל עסק שיש לו מוצר שהוא רוצה למכור בקנה מידה שגדול יותר ממיקומו הפיזי של העסק, לבעלי חנות פיזית קיימת ולכל מי שמוכר שירותים. אתר מכירות לרוב מתייחס לאתר שמכיל דפי מוצר ולרוב יהיה מדובר באתר אינטרנט שמכיל בתוכו מספר רב של עמודים. 
יחד עם זאת, ברור שישנם גם אתרי מכירות שהם יותר שיווקיים ושניתן לבצע דרכם תשלומים מראש עבור שירות מסוים, כמו רכישת מנויים לבתי עסק שונים, הזמנה מראש של מוצרים ועוד. למעשה, כל אדם עם שירות שניתן לשלם עבורו דרך האינטרנט יוכל להנות מהיתרונות הרבים של אתר מכירות.

איך מתחילים

אתם כבר במקום הנכון. ברנדוויז מתמחים בכל הנוגע לבנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט, ובתוכם בניית אתר מכירות זה לא תהליך הזר לנו. כל מה שנשאר לכם לעשות היא ליצור עימנו קשר דרך מספר הוואטסאפ שנמצא בחלקו העליון של העמוד, ואתם כבר על המסלול הנכון.