באיזה צבע אתה רוצה את המיתוג שלך?

באיזה צבע אתה רוצה את המיתוג שלך?

חדש! האזינו לכתבה
בזיכרונם של לקוחות וצרכנים, מותגים רבים מזוהים בשל צבעם, יותר מאשר בשל כל אלמנט אחר שלהם - למשל, האדום הלוהט של קוקה קולה, הכחול של IBM, הסגול של סלקום וכן הלאה.לבחירת הצבע שמייצג את המותג שלכם בעת שיווקו קיימת חשיבות רבה, מאחר ובמוחו של האדם, נתפש הצבע כחוד החנית, ורק אחריו יגיעו כל יתר המאפיינים כמו ריח, צורה, צליל, שם וכד'. 

מדוע המוח שלנו קולט צבע, לפני כל אלמנט אחר?

צבע הוא אוניברסאלי - הוא אינו תלוי-שפה, ולכן, הוא זכיר וקליט. האסוציאציות שהוא מעורר בנו, אינה תלויה במילים ובשמות, והוא גם הדבר הראשון בו אנחנו מבחינים כאשר אנחנו מביטים בכל דבר, רק מאוחר יותר מגיעה הירידה לפרטים הקטנים יותר. צבעים מקושרים במוחנו לתכונות, לרגשות ולמצבי רוח ונוגעים היישר בליבנו, זאת, כבר משחר ילדותנו. מבין שלל התכונות והתועלות שמביא איתו צבע, אין ספק שהבולטת מביניהן היא המשמעות הרגשית, זאת, מאחר וצבע נוטה לעורר בנו תגובה רגשית, אוטומטית ובלתי נשלטת. כאשר משתמשים בצבע במיתוג, סביר מאד להניח כי המותג יקושר במוחו של הצופה לצבע ולמשמעויותיו וילווה את המותג לאורך כל חייו. החיבור בין המותג לצבע הנכון, לא רק שימשוך את תשומת ליבו של הצופה, אלא גם יגרום לו לתגובה אמוציונאלית למותג או למוצר. יחד עם זאת, מאחר וצבעים הם תלויי-תרבות, יש להשתמש בהם במהלך תהליך מיתוג עסקי מתוך המודעות לפוטנציאל העצום שיש להם כאמצעי למיתוג, אבל גם לסיכונים.

מה משמעות הצבע בתהליך מיתוג עסקי?

בעקרון, בתהליך מיתוג עסקי לחברות כל הצבעים והגוונים ניתנים לסיווג לשתי קטגוריות בסיס - צבעים חמים וצבעים קרים. הצבעים החמים (כמו האדום או הצהוב) נחשבים למשדרים אנרגיה, בעוד הצבעים הקרים (כמו הכחול וגווניו) משדרים יציבות ורוגע.ממחקרים שנעשו בארה"ב (נזכיר שוב - צבע הוא תלוי תרבות) עולה כי: 

מה מסמל הצבע הכחול במיתוג העסק?

הכחול נתפש כצבע מעורר אמון, יציבות וביטחון. הוא מרגיע, משקיט את הנפש ומתקשר לשמיים ולים. השימוש בו נפוץ במיתוג של מוסדות פיננסיים.  

מה מסמל הצבע האדום במיתוג העסק?

הצבע האדום בולט מאד, והוא נתפש כצבע מתריס ופרובוקטיבי, משדר אנרגטיות ומסמל תשוקה ואהבה.  

מה מסמל הצבע הירוק במיתוג העסק?

הצבע הירוק משדר חיבור עם הטבע (אקולוגיה לרוב) ורעננות, אם כי, לגוונים שונים של ירוק, ישנן קונוטציות שונות. למשל, הירוק הבהיר משדר רגיעה, בעוד גווני הירוק הכהים יותר משדרים יוקרתיות.

  

מה מסמל הצבע הצהוב במיתוג העסק?

הצבע הצהוב מזוהה עם אורה של שמש. בשל כך, הוא מסמל חמימות, חשיבה חיובית ומרץ. למרות שהעיניים שלנו מבחינות בגווני הצהוב הבהיר לפני שהן מבחינות בכל צבע אחר, שימוש מופרז בו עלול לעורר עצבנות, כך שיש למתג איתו בזהירות.

מה מסמל הצבע הסגול במיתוג העסק?

הצבע הסגול נתפש בעינינו כצבע חושני, מרגש ויצירתי. גוונים מסוימים בו משדרים מסתוריות ואצילות, בעוד גוון הלבנדר משדר חיבה נוסטלגית לעבר ועדינות. ככלל, הצבע משדר יצירתיות.

מה מסמלים גווני הוורוד במיתוג העסק?

הצבע הוורוד הבהיר נתפש כצבע רומנטי ועדין, מתוק וילדותי. לעומתו, גווני הורוד הכהים יותר משדרים קלילות אנרגטית ושובבות. ככלל, הוורוד מומלץ למיתוג מוצרים נשיים טרנדיים, אולם לא יוקרתיים מידי.

מה מסמל הצבע הכתום במיתוג העסק?

הצבע הכתום משלב בתוכו גם את האנרגטיות של הצבע האדום וגם את השמחה של הצהוב. הוא מזוהה עם שפע, ועסיסיות ונחשב לצבע מעורר וייחודי. ככזה, הוא משתלב טוב במיתוג של מסעדות, בתי עסק המתעסקים בבריאות ושל מכוני יופי.

מה מסמלים גווני החום במיתוג העסק?

גוון החום-בז', למשל, משדר יציבות ופשטות, בעוד גוון החום-טרקוטה האדמדם מסמל ארציות, חום וכפריות.

מה מסמל הצבע השחור במיתוג העסק?

השחור נתפש כצבע רב גוני, כשהתפישה שלו משתנה בהתאם לשימוש בו ועשויה לנוע על מתפישתו כקסום ומסתורי ועד לתפישתו כעוצמתי ואלגנטי. הוא ממתג היטב מוצרים יוקרתיים, אולם עלול גם ליצור רושם לא רצוי של מוצר כבד.

מה מסמלים גווני האפור במיתוג העסק?

בעוד גוון האפור הכהה נתפש כעוצמתי ומקצועי, גוון הכסף משלים את הרושם ומשויך (איך לא?) לכסף (ממון).

מה מסמל הצבע הלבן במיתוג העסק?

הצבע הלבן משדר פשטות וטוהר ומקושר לתמימות ולבתוליות. השימוש העיקרי בו במיתוג, הוא במוצרי תינוקות ובמוצרי בריאות.

לפני בחירת הצבעים שימתגו את העסק שלך

לפני הבחירה, קיימות מספר שאלות אותן תצטרך לשאול את עצמך:

האם הצבע שמוצא חן בעיני מתאים גם לקהל היעד?

לאחר ההיכרות עם קהל היעד שלך, תצטרך לבחון האם הצבע שמוצא חן בעיניך מתאים לו מבחינת מינו, גילו ונתונים דמוגראפיים נוספים. אם אתה פונה לקהלים צעירים יותר, תצטרך לבדוק את רמת הטרנדיות של הצבע, בעוד שפניה לקהל מבוגר, שמרני יותר (אבל אמיד יותר), לרוב, תגיע דרך הצבעים הקלאסיים.

האם הצבע עולה בקנה אחד עם המסר המיתוגי שלי ועם ייחודיותו?

כשהמטרה  היא בידול, בחירת הצבע העיקרי שלך צריכה להיות ייחודית מול המתחרים. אופציה נוספת, היא לרכב על גל המיתוג של מותג גדול ומבוסס יותר על ידי שימוש בצבע דומה / זהה.

האם הצבע הנבחר מאפשר שימור האחידות במדיות הפרסום השונות?

מאחר ואנחנו מדברים על המשכיות ועל פרישה של הפרסום במדיות השונות, יש להתחשב במגבלותיהן, על מנת להפיק את אפקט המיתוג המקסימלי.

כיצד ישתלב הצבע הנבחר באתר האינטרנט שלי?

הגולשים ברשת חשופים לגירויים חזותיים רבים, הסבלנות שלהם התקצרה במידה ניכרת, ותמיד קיימות בפניהם אופציות נוספות. שימוש בצבעים הנכונים יצליח להחזיק אותם באתר, בעוד שאתר אנמי מידי, או, ההפך - עמוס מידי מבחינת צבעיו, יבריח אותם משם במהירות.

איך משלבים בין צבעים שונים?

שילוב צבעים צריך להיעשות בשיא הזהירות, מכיוון שכמו שכתבנו, התחרות קשה מאד. לצורך יצירת שילוב מושכל, החליטו על שימוש בצבע עיקרי מוביל והעשירו אותו בגוונים שהם בני אותה משפחה ויצרו הרמוניה מוצלחת. תוכלו להיעזר חברת ADOBE שיצרה את המעבדה הווירטואלית ADOBE COLOR . נסו לשחק איתה מעט, לפני שתחליטו על הצבע שימתג את העסק שלכם!  
דוגמאות עבודה
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו