אתר תדמית לעסק

חדש! האזינו לכתבה
היכרות עם מאפיינים של אתר תדמית לעסק עוזרת להפנים את החשיבות שלו במערכת היחסים המודרנית מול גולשים ולקוחות. עם זאת, לא מספיק להחליט לבנות אתר כזה – כי חייבים לדעת איך עושים את זה נכון, איזה תכנים לשלב בתוך הדפים השונים ומה לעשות על מנת לייחד אותו לעומת המתחרים.

אתר תדמית נועד על מנת לשמש בתור כרטיס ביקור של בית העסק. עם זאת, חווית גלישה חיובית באתר עשויה להפוך גולשים ללקוחות ולעודד אותם להזמין את המוצר או השירות. בשביל לבנות נכון אתר תדמית וליהנות מכל היתרונות שלו, כדאי לפנות למומחים של BrandWiz (ברנדוויז) ולנצל את הזמינות הגבוהה והמחירים המשתלמים של משרד בוטיק מוביל למיתוג, פרסום ותקשורת שיווקית אפקטיבית.

אתר תדמית שונה מאתרים אחרים. קודם כל, הוא מייצג עסק, בעל מקצוע או חברה ולכן מי שמגיעים אליו כבר מחפשים שירות או מוצר ספציפיים. שנית, הוא כולל בתוכו מספר מצומצם יחסית של עמודים – אבל לכל עמוד יש משמעות רבה. בשביל להפוך את אתר התדמית לכרטיס ביקור דיגיטלי מחמיא ועל מנת למשוך ממנו לקוחות חדשים, צריך לדאוג שיהיו בו הנעות לפעולה וחשוב לבנות אותו על בסיס טופס אפיון מדויק.

החשיבות של אפיון אתר תדמית לעסק

האפיון הוא השלב הראשון שבו בונים אתרי תדמית לעסקים בכל התחומים ובכל רחבי העולם. מטרת האפיון היא קודם כל להבין את הדברים הבאים:
  • מי קהל היעד של האתר
  • מה האתר מוכר
  • מה מטרות האתר: לתת מידע, להניע לפעולה, לאסוף נתונים ועוד
  • מה התקציב לבניית האתר
  • מה מבדל את אתר מול המתחרים
  • מה לוח הזמנים לבניית האתר

על בסיס טופס האפיון אפשר לבנות את אתר התדמית בצורה מסודרת יותר. מלבד ההיבט הטכני, האפיון גם מסייע לבחור את התכנים שאותם נרצה להזין אל האתר וכמובן את העיצוב הגרפי שלו. לרוב בונים את האתר אחרי שיש כבר עסק פעיל, מוצר או שירות, לכן כדאי לשאוב מהם השראה לפני שמסיימים את האפיון וכדי להשלים את החוויה עבור הגולש.

אתרי תדמית לעסקים שרוצים לייצר חוויית גלישה איכותית

אתר תדמית שונה מאתרים אחרים בכך שהוא ממלא גם דרישות פרקטיות וגם ציפיות אסתטיות. פרקטית, האתר אמור להיות נוח לגלישה והלקוחות שמגיעים אליו צריכים להבין איך להגיע מכל עמוד לעמוד אחר. מבחינה אסתטית, האופן שבו בנוי האתר משפיע על הרושם הראשוני שאותו הלקוחות מקבלים. אז כדי שהאתר יהיה גם נעים לגלישה וגם נוח לניווט, בונים אותו תוך דגש על חווית הלקוחות.

היתרון של בניית אתר תדמית לעסק עם חווית גלישה משופרת הוא שמרוויחים באופן טבעי גם את הקידום האורגני. כאשר חווית הגלישה נעימה והלקוחות מבלים יותר זמן באתר או שולחים אליו לינקים לחברים ולמשפחה שלהם, האלגוריתם של גוגל יזהה את זה. בין היתר, הוא יסיק שהאתר איכותי ומבוסס, שנעים להיות בו ושהוא נותן מענה לציפיות הלקוחות. לכן האלגוריתם גם יקדם את האתר באופן אורגני במנוע החיפוש וכך יביא אליו עוד גולשים ועוד לקוחות פוטנציאליים חדשים.

דפים שחייבים להיות בכל אתר תדמית

החלק הטכני של בניית אתר תדמית לעסקים מבוסס על בחירת הדפים הנכונים ועל הזנת התכנים הרלוונטיים עבורם. בהקשר הזה, יש מספר דפים חשובים שהם חלק בלתי נפרד מאתרי תדמית ובהם צריך להשקיע את רוב תשומת הלב:
  1. עמוד הבית – זהו חלון הראווה של בית העסק והדף הראשי שאמור להציג את היתרונות הגדולים של המוצר או השירות. בעמוד הבית מספקים מידע כללי, שומרים על עיצוב גרפי נקי ומעודדים את המשך הגלישה באתר באמצעות מסרים שקולעים בצורה מדויקת לציפיות של הנמענים הרלוונטיים.
  2. עמוד אודות – בכל אתר תדמית צריך להיות עמוד אודות. מטרת העמוד היא לבסס את המוניטין של בית העסק ולמעשה לבנות את התדמית שלו. עמוד האודות צריך להיות קצר וקולע, עם תוכן ענייני שמתאר את ההיסטוריה, את החזון ואת אמנת השירות של בית העסק או החברה.
  3. עמוד צוות – זה עמוד שיש בדרך כלל רק באתרים של עסקים גדולים, אבל אפשר לשלב אותו גם בעסקים קטנים או בינוניים. מטרתו היא לייצר תחושת חיבור אישי בין הגולש לבין בית העסק ואפשר לנצל אותו גם על מנת להניע לפעולה.
  4. דפי שירותים או מוצרים – מאחורי כל אתר תדמית יש בדרך כלל אינטרס עסקי מסוים. בשביל להביא לידי ביטוי את האינטרס ולהשיג את המטרות שמופיעות באפיון, בונים דפי שירותים או מוצרים. בנוסף, משלבים בדפי השירותים או המוצרים טקסט ברור עם מידע אינפורמטיבי ומדויק ככל שניתן.
  5. דף יצירת קשר – אתר תדמית לעסק חייב לכלול דף יצירת קשר שעומד בפני עצמו.לאחר מכן, ניתן לבחור האם להפנות אל הדף הזה מתוך העמודים הפנימיים או להשאיר את הניווט אליו מתוך סרגל הניווט העיקרי של האתר בלבד. בדף יצירת הקשר יש לפרט על כל הדרכים ליצור קשר עם נציגי העסק, לרבות מייל, טלפון, דואר (אם יש), כתובת, מספר טלפון, פרופיל ברשתות החברתיות ועוד.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של אתרי תדמית לעסקים

העלות של אתר תדמית מתחילה בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע לאלפי שקלים. הסיבה לטווח המחירים הרחב הזה היא שיש גורמים שונים שמשפיעים על המחיר, כמו למשל האם האתר אמור לענות על צרכים מיוחדים, האם השירות כולל גם הזנת תוכן או עיצוב גרפי, כמה עמודים אמור לכלול האתר לפי האפיון המקורי והאם ישנן דרישות אבטחה מיוחדות.

אבל האמת היא שהמחיר הוא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. קודם כל, בעלי עסקים צריכים לזכור שלא מדובר בהוצאה רגילה – אלא בהשקעה משתלמת. בניית אתר תדמית היא לא רק הוצאה מוכרת מבחינת קיזוז חבות המס, אלא גם השקעה שמחזירה את עצמה בדמות חשיפה ללקוחות חדשים וכמובן גם הגדלת אחוזי המכירות. בנוסף, בעלי עסקים שאין להם נוכחות במרחב המקוון עלולים לאבד את המקום שלהם בשוק ובתחום.

טיפים לבניית אתר תדמית לעסק – כך עושים זאת נכון

אתר תדמית מוצלח מוכיח את עצמו והופך להשקעה משתלמת רק אם בונים אותו נכון. כדי לבנות אותו בצורה נכונה, מתמקדים בערך המוסף של כל מוצר או שירות עבור קהל היעד. לא מספיק לנצל את אתר התדמית כדי לתאר את היתרונות האובייקטיביים של העסק או את החזון שלו, אלא צריך להסביר לגולשים מה יוצא להם מזה.כמו כן, אתר תדמית יכול לבדל את העסק מול המתחרים כאשר שמים דגש על הצוות ועל ההון האנושי. יכול להיות למשל שכמה עסקים שונים ימכרו את אותם מוצרים או שירותים, אבל לא יכול להיות שיעבדו בהם אותם אנשים. לכן, מבליטים את הצוות ונעזרים בו כדי לייחד את המוצר.

יש לך עוד שאלות על אתר תדמית?
חשוב לך לבנות נכון את התדמית של העסק?
נציגי BrandWiz (ברנדוויז) מחכים לשמוע ממך כדי לבצע עבורך אפיון מדויק ותכנון אסטרטגי.