איך להפוך את 2023 לשנה הכי רווחית בעסק שלך?

איך להפוך את 2023 לשנה הכי רווחית בעסק שלך?

סכנות והזדמנויות

שנת 2023 יכולה להיות שנת תקיעות, או שנת פריצה מטורפת, החדשות הטובות הן שזה תלוי רק בך. אכן, השנה הקודמת הייתה לא פשוטה בכלל ומורשת שלה שמה מולנו אתגרים חדשים ומגוונים. אנו יכולים לזהות כי הסוגיות העיקריות אשר צפויות לעלות כבר בתחילת שנת 2023 הן:
  1. אי ודאות כלכלית: התנאים הכלכליים יכולים להשתנות במהירות ולצור השפעה משמעותית על עסקים רבים. גורמים כמו שינויים בדפוסי הוצאות צרכנים, אינפלציה, קונפליקט ממושך בין רוסיה לאוקראינה, ומדיניות סחר משתנה—כל אלה יכולים להשפיע על הרווחיות של העסק.
  2. תחרות: בכל ענף, סביר להניח שתהיה תחרות חריפה, ועסקים עשויים להתמודד עם אתגרים מצד חברות אחרות שמתחרות על אותם לקוחות. בהסתכלות על הפגיעה שנגרמה בעבר על ידי התפשטותו של נגיף הקורונה התסריט העיקרי הוא כי יריבות בשוק תגדל.
  3. שינויים בהעדפות הצרכנים: העדפות הצרכנים יכולות להשתנות עם הזמן, וייתכן שכבר במהלך הרבעון הראשון של 2023 העסקים הבינוניים והקטנים יצטרכו להשקיע מאמצי הסתגלות נדירים בכדי להישאר רלוונטיים ולענות לצרכים המשתנים של הלקוחות שלהם.
  4. שיבושי התקשרות: הקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים יכול ליצור גם הזדמנויות וגם אתגרים עבור עסקים רבים. ייתכן שחברות יצטרכו להסתגל לטכנולוגיות התקשרות חדשות כדי להישאר תחרותיות, אך תיאלצו גם להתמודד עם הפרעות מצד היריבים החדשים שנכנסים לשוק. הטענה הזאת היא נכונה במיוחד לאור השינויים המובהקים וחסרי תקדים בארכיטקטורה של יחסי מסחר בינלאומיים אשר אותם ראינו במהלך שנת 2022.
  5. השפעה מצד הסביבה הפוליטית והרגולטורית: שינויים בסביבות פוליטית ורגולטורית יכולים להשפיע על עסקים, במיוחד אם הן משפיעות על האופן שבו חברה פועלת או על המוצרים או השירותים שהיא מציעה. לאור השינויים הנזכרים ביחסי הכוחות בשווקים בינלאומיים סכנה זו נראית כמובהקת במיוחד.

לאור האמור, התחזיות מצביעות על האפשרות ששנת 2023 תהיה שנת "קורונה כלכלית" לעסקים. ניתן לראות אותה גם בתור שנת מיתון ריביות גבוהות, הגדלת הוצאות והפסדים, מיתון עולמי וגם אנחנו לא נצליח להתחמק מהמיתון הזה. עד כמה חריף יהיה המיתון הזה ומתי הכלכלה תצא ממנו? זו שאלת מיליון הדולר.

אכן, המיתון שמתקרב יהיה כרוך קודם כל בעליית מחירים, אך הרבה עסקים שאנחנו מלווים עושים את הטעות של  לצמצם את השיווק, לקצץ בהוצאות במקום להסתכל על המיתון בתור הזדמנות להצליח ולחשוב על מה שכן אפשר לעשות בתנאים המשתנים. זה לא סוד כי המיתון יגיע לכולם, הן לצרכנים והן לבעלי העסקים, לכן הוא לא התירוץ מבוסס מספיק לחוסר עשייה.

למעשה, הפוקוס שלנו צריך להיות על איך לדייק את המיתוג, להגדיל את שיעורי השיווק, לעלות את מספר המכירות, לשפר תסריטי ההתקשרות, ובכלל לדעת כיצד לשפר את אחוזי ההמרה, ואיך להתנהג שונה מהמתחרים—דבר שבתנאיי היריבות העולה בשוק עוזר לעסקים דווקא לצמוח.

קיים משפט מתוך הספר THE BRANDING GAP המפורסם שאומר: "When Everybody Zigs, Zag"  והמשמעות היא כי בעוד שכל המתחרים פועלים בדרך מסוימת עליכם לעשות את ההפך. המפתח להצלחה במצבים של אי הוודאות הוא ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

איך להפוך את 2023 לשנה הכי רווחית בעסק שלך?



תחשבו הגיע הזמן לעשות דברים אחרת! בואו נייצר יחד תוצאות שיא ב 2023!

בשנת 2023 אל תחשבו כמו כולם: נצמצם עלויות, נצמצם שיווק, נתייעל בתהליך. 

ממש לא! שנת 2023 יכולה להיות שנת הפריצה שלכם וצמיחה משמעותית. תחשבו  אחרת, למשלאיך ניתן להגדיל את שיעורי השיווק, מה יקרה אם להצמיח את העסק ב- 10%, איך לסגור יותר עסקאות, איך לשפר מחזור העסקאות ועוד. 

תחשבו איך העסק שלכם יראה אחרי צמיחה ב- 10%?
תחשבו אחרת, מה יקרה לעסק אם תקבלו רק החלטה אסטרטגית אחת: להגדיל את המחזור העסקי ב-10%? הרי צעד זה מניח גישות שונות ואף חילופיות:
  • להגדיל ב- 10% את תקציב השיווק
  • להגדיל ב- 10% את שיעורי ההמרה, למשל דרך שיפור באחוזים בודדים בתסריטי ההתקשרות
  • להגדיל את המחזור העסקי ב- 10% באמצעות עליית מחירי העסקאות ב- 10%
  • להגדיל את מספר הפניות במישור האופקי: בשיטת חבר מביא חבר, דרך ההמלצות ופידבקים
  • להגדיל ב-10% את מיצוי הלקוחות הקיימים

דייקו ורעננו את האסטרטגיה של המיתוג
  • בחנו את המיתוג שלכם
  • מפו את כל נקודות המגע עם הלקוחות
  • תקשיבו ללקוחות

תשקיעו יותר ליצירת חוויית הרכישה בלתי נשכחת בקרב לקוחותיכם

  • עדכנו את מאגר הלקוחות ושווקו למעגל הראשון של הלקוחות באמצעות ניוזלטר חודשי, שיווק דיגיטלי באמצעות רה-מרקטינג והקמת רשימת תפוצה בפייסבוק.
  • פתחו תכנית עסקית ברורה ותמציתית. תכנית עסקית שמנוסחת היטב יכולה לעזור לכם להגדיר יעדים ומטרות ברורים לשנה, ולוודא שאתם נשארים במסלול הנכון להשגתם.
  • התמקדו בשביעות רצון הלקוחות. מתן שירות לקוחות מעולה מבטיח שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים מהמוצרים או השירותים שלכם ויבצעו רכישה חוזרת.
  • הרחיבו את היצע עבור מוצרים או שירותים שלכם. אכן, הצעת מוצרים או שירותים מגוונות יכולה לעזור לפנות לקהל לקוחות רחב יותר ולהגדיל את הרווחים.
  • הישארו מעודכן במגמות התעשייה. התעדכנות במגמות התעשייה שונות יכולה לעזור לכם לזהות הזדמנויות חדשות ולנצל אותן לפני מתחריכם.
  • השקיעו בשיווק ופרסום. שיווק ופרסום יעילים יכולים לעזור לכם להגיע ללקוחות חדשים ולהגביר את המודעות לעסק שלכם.

המשימה להפוך את שנת 2023 לשנה הרווחית ביותר עבור העסק שלכם תדרוש ככל הנראה שילוב של אסטרטגיות נזכרות לעיל, כמו גם התמקדות בשיפור מתמיד והתאמה של מעשיכם לצרכים המשתנים של הלקוחות. יחד עם זאת, אנו מציעים לקחת את גורלכם בידיכם, להסתכל קדימה באופטימיות ולהיעזר במידת הצורך בשירותנו.  
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו