7 שלבים לעיצוב אתרים מקצועי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה סקר חברתי ובו נתון: כי היקף השימוש באינטרנט בישראל הינו בממוצע כ-90% מהאוכלוסייה. מידע זה הושג לאחר מחקר כל המגזרים בארץ והוא מעמיד אותנו הישראלים יחד עם עוד 30 מדינות לקבלת תואר המדינות בהן כמות משתמשי האינטרנט הגדולה בעולם.

ברמה העסקית לנתון זה יש חשיבות מכרעת בבחירת ערוצי השיווק האפקטיביים. הלקוחות שלנו מבלים שעות והרבה שעות במרחב המקוון - זו הסיבה שעלינו להעביר את מרכז הכובד של תהליך השיווק לגזרה האינטרנטית.

בעולם השיווק הדיגיטלי מהווה אתר העסק את ליבת השיווק המרכזית. הוא מייצג את כרטיס הביקור של החברה, מציע שירותים, מוצרים ומידע ומהווה את מקום המפגש העיקרי עם ערכי המותג. 

הפוסט הבא עתיד לעשות לכם בצ'פר בכל הקשור בעיצוב אתרים מקצועי. הי, צלצול! מוזמנים לשיעור מתומצת בדיגיטל ושיווק - מושגים ששווה לשמור בילקוט.

שלב מס' 1: אסטרטגיה דיגיטלית או: "רומא לא נבנתה ביום אחד"

למעשה תהליך התפשטותה של רומא העתיקה ארך כ-1000 שנים. תהליך בניית אתר אף הוא אינו דומה לזה של הכנת חביתה. הוא כולל בניית אסטרטגיה שיווקית מעמיקה לאחר מחקר מקיף וסיעור מוחות מקצועי. נו, טוב, מבטיחים שזה לא ייקח אלף שנים, גם אלף שעות - כנראה שלא. אבל ישנה חשיבות שלא לדלג על שלבים בתהליך כדי להשיג תוצאות מקסימליות.

יריית הפתיחה - שאלון לקוח

כדי להפיק את המירב מהתהליך הסוכנות הדיגיטלית תשלח ללקוח בריף - שאלון לקוחות ממוקד שיאסוף כמה שיותר תכנים רלוונטיים על החברה. המסמך יתעד יעדים עסקיים של החברה, רכישת חומרים וכן אלמנטים נוספים החיוניים ליצירת האתר.

מעניין אתכם להכיר את סגנון השאלות? אספנו לכם מספר שאלות מקובלות משאלונים מפורסמים:
  • הגדירו את החברה שלכם.
  • מיהו קהל היעד של החברה?
  • איזה בידול מציעה החברה שלכם על פני המתחרים?
  • מה המטרה אותה תרצו להשיג בפרויקט זה?
  • ספרו לנו על מסגרת התקציב שלכם.
  • האם פיתחתם בעבר אסטרטגיה תקשורתית?
  • שתפו אותנו בשמות 5 אתרים שאתם אוהבים ונמקו מדוע.

מענה מוקדם על שאלות אלה וניתוח השאלון בפגישת הפתיחה מהווים את הצעד הראשון בבניית אסטרטגיה שיווקית מדויקת עבור ערכי המותג של החברה לקראת עיצוב אתר מקצועי.

מחקר וניתוח שוק

כמצופה, אינכם פועלים בוואקום ואם לא המצאתם את הגלגל מחדש, סביר להניח שהמגרש עליו אתם משחקים - עמוס בשחקנים מתחרים. כדי להתמודד עם תחרויות בחזית העסקית יש למצוא נישה ייחודית שתציע ללקוחות ערך מוסף על פני כל מותג מתחרה אחר.

כחלק מאסטרטגיה דיגיטלית נכונה ייערך מחקר שיגדיר במדויק את פני השוק ואופי הלקוחות. צוות הסוכנות יחקור את שוק הלקוח ויעלה הצעות ערך שיבדלו את העסק משאר העסקים העומדים על אותה משבצת.
דווין פורסטר, מומחה לשיווק דיגיטלי אמר: "SEO הוא פונקציה שיווקית ללא ספק, אך יש לאפות אותו לתוך המוצר, לא למרוח אותו מעליו כמו ציפוי על עוגה.” לכן כבר בשלב זה אנשי הדיגיטל יערכו ניתוח SEO ויסקרו באופן כללי את מחקר מילות המפתח.בשלב זה גם יוגדרו פעילויות שיווקיות ותכונות שיווק באתר וייקבעו יעדים ומדדי ביצועים מרכזיים.

שלב מס' 2: תכנון האתר או: "אם אתה מסוגל לחלום, אתה מסוגל גם לבצע." (וולט דיסני)

עכשיו אחרי שחלמנו הרבה, הגינו וחקרנו את החברה ביסודיות משל הייתה חשודה ברצח קנדי הגיע הזמן להתחיל לבצע תכלס. כעת אנשי הדיגיטל יפנו לאפיין את אתר באופן מקצועי. 
האפיון יכלול תוכנית עיצוב אתרים, הכנת מפת אתר המתארת את שלד ומבנה האתר הבסיסי וכן את מיפוי התוכן לכל עמוד באתר.

בשלב זה ישנם אתרים שייבנו בפשטות כפועל יוצא של התהליך המחקרי אלו בדרך כלל אתרים של עורכי דין, נותני שירות, מעצבים וכדומה. לעומתם, אתרי מותג המעוניינים לייצר חוויית לקוח ייחודית ידרשו אפיון מדויק ויצירתי הרבה יותר שיכלול כניסה אטרקטיבית לאתר, כפתורים ואנימציות מיוחדות ותוכן ייחודי.

אנשי הדיגיטל יעבדו בשיתוף פעולה רצוף עם אנשי השיווק של המותג ויגדירו את אפיון האתר כך שיגשים את הנראות וצורת השימוש אליה הם חותרים.

שלב מס' 3: עיצוב חווית משתמש וממשק משתמש או: "עלינו להפסיק להפריע לאנשים במה שמעניין אותם ולהיות הדבר שאנשים מתעניינים בו.” (קרייג דייויס)

את השלב השלישי יש להפריד לשני תת שלבים דומים אך שונים במהותם: עיצוב חווית משתמש ועיצוב ממשק משתמש.
מה ההבדל בין השניים?

עיצוב חווית משתמש (UX)

תהליך זה כולל את עיצוב חוויית השימוש וצריכת התוכן של הלקוח באינטראקציה שלו עם האתר. מומחי UX יתמקדו בפעולות אותן יעשה הלקוח באתר ואופן זרימת המידע. כאן תיבדק קלות השימוש באתר, מהירות טעינת דפי האתר ונוחות הניווט כשהמטרה היא להגיע לחיבור אולטימטיבי בין הלקוח לבין תוכן האתר.

עיצוב ממשק משתמש (UI)

תהליך עיצוב ממשק משתמש הינו העמדת עולם חזותי וכלים בפניו שיאפשרו לו אינטראקציה ומפגש מעולה עם ממשק האתר. עיצוב חזותי של פני האתר הינו החלק העיקרי בעיצוב ממשק משתמש כהוא כולל גם איקונוגרפיה, מערכות תכנון ושילוב אנימציות, תמונות ואינפוגרפיקות.

שלב מס' 4: עיצוב גרפי לאתר או "הסתכל בקנקן"

סטודיו לעיצוב של סוכנות הדיגיטל מפשיל שרוולים בשלב זה ויוצא לעבודה. כעת יתורגמו מאפייני האתר לחזותו החיצונית ותיבנה שפת עיצוב ייעודית. שפת העיצוב תשמור על אחידות ועקביות בהצגת ערכי המותג ותכלול: שפה צילומית, טיפוגרפיה, סוגי כפתורים ועוד.

הלקוחות כמו כל בני האנוש מושפעים בהחלט מהייצוג הוויזואלי של האתר. למעשה הרושם הראשוני של המשתמש לגבי האתר נגזר מצורת הנראות שלו לכן יש להקפיד על שפה עיצובית מותאמת, מושכת ואטרקטיבית דייה.

כמובן שיש להבדיל בין סגנונות העיצוב למהות האתר כדי להחליט על סגנון פרוע לעומת סולידי או על יוקרה לעומת עממיות שישווקו את האתר היטב ולא יגרמו ללקוח לקבל מסר מוטעה ובלתי הולם את התוכן הרצוי.

שלב מס' 5: פיתוח האתר

רוב רובם של האתרים נבנים על מערכת וורדפרס שהינה מערכת קוד פתוח המאפשרת יצירת אתרים מכל סוג וכוללת אינספור תוספים איכותיים, חלקם חינמיים ואחרים בתשלום.
שלב זה נוטל את השפה העיצובית, את האפיון ואת האסטרטגיה ובונה אותם לכדי מוצר דיגיטלי חי ונושם דרכו ניתן לגשת לכל התכנים אותם יצרנו עד כה.

שלב מס' 6: ביקורת איכות QA

כדי לוודא שהאתר אכן ראוי לעלות לאוויר ולהפוך למייצג החברה באופן פעיל, מגייסת חברת הדיגיטל אנשי בקרה מקצועיים לביצוע ביקורת איכות של האתר. כך תיבדקנה כל אפשרויות האתר ויתוקנו באגים ותקלות. בקרה זו תבטיח שימוש איכותי ויעיל וחוויית משתמש מושלמת לכל אורך הגלישה באתר.

שלב מס' 7: השקת האתר

מזל טוב! אתר חדש נולד! כדי לפרסמו והביא אותו לחשיפה גבוהה בפני הלקוחות יש להכין את השטח: להעלות תמונות של מאחורי הקלעים מימי העבודה על האתר, כתיבת סטטוסים בפייסבוק בפירוט הכוונות לקראת האתר ועוד. הציפייה תגרום לרייטינג של האתר לעלות פלאים.

עיצוב אתרים מקצועי - בקיצור

כדי ליצור אתר מקצועי שיעשה את האימפקט הנכון על קהל היעד יש להקפיד על יצירת תהליך נכון יחד עם חברת דיגיטל המתמחה בבניית אתרים לעסקים. 
אנחנו בברנדוויז מאמינים בעבודה ומבטיחים לייצר לכם תהליך איכותי וללוות אתכם לאורך כל הדרך עד לחשיפה של אתר שיעבוד עבורכם בסופו של יום הרבה יותר משעבדתם בשבילו.