10 טיפים לעיצוב אתרים אפקטיביים

10 טיפים לעיצוב אתרים אפקטיביים

חדש! האזינו לכתבה
ההצלחה של כל אתר אינטרנט תלויה לחלוטין בתכנון ועיצוב מוקדם אשר ישפיעו על חווית המשתמש. עיצוב אתרים זקוק למגוון רחב של אנשי מקצוע בעלי מומחיות בתחומים שונים אשר ישתפו פעולה יחד לעיצוב ובניית אתר אפקטיבי: מעצבי אתרים, אנשי תוכן, מתכנתים ואנשי שיווק דיגיטלי וקידום אתרים.
הכנת בריף לעיצוב אתר יכולה לחסוך זמן וכסף יקר.

להלן רשימת  של 10 עקרונות העיצוב אשר יהפכו את האתר שלך לאסתטי, ידידותי למשתמש, יעיל ומרתק:

עיצוב אתר נקי Simple Is the Best

עיצוב יתר ועודף מידע יצור עומס על העיין של הגולשים באתר ויגרום להסחת הדעת מהמטרה העיקרית של אתר האינטרנט שלך.
הפשטות עובדת תמיד בעיצוב יעיל של דפי אינטרנט. עיצוב נקי ורענן של האתר שלך לא רק שהאתר מושך אותו אלא גם עוזר למשתמש לנווט מדף לדף בצורה חלקה.

עיצוב אתר רספונסיבי Responsive Design

בימינו אין ספק שאתר אינטרנט חייב להיות רספונסיבי. עיצוב אתרים רספונסיבי מתייחס לעיצוב, לתכנות האתר ולהתאמתו בצורה המיטבית לכל סוגי המסכים.אתר רספונסיבי יעזור לקידום האורגני במנוע החיפוש.


פשט את תפריט הניווט

אם איך רוצה שהמבקרים יברחו מהאתר מכיון שלא מצאו בקלות את מבוקשם, פשט את תפריט הניווט ככל האפשר, אל תכללו יותר מ-7 פריטים בסרגל הניווט. חשוב על הגולש, איך אגרום לו לגלוש באתר בקלות ובנוחות רבה יותר. לניווט אפקטיבי, כדאי לשקול ליצור היררכיית דפים לוגית, להשתמש ״בפרורי לחם״ ולעצב כפתורים הניתנים ללחיצה. המלצה לגבי מיקום התוכן יש לשמור על "כלל של שלוש לחיצות" כדי שהמבקרים יוכלו לקבל את המידע הנדרש תוך שלוש לחיצות.

שפר את מהירות דפי האתר

מהירות אתר האינטרנט נדונה זה מכבר בעולם השיווק, והיא אחת הסיבות העיקריות לכך שהרבה מבקרים נוטשים אתרים, לכן מנועי החיפוש מייחסים חשיבות רבה למהירות טעינת הדפים. המרכיב העיקרי שמשפיע על מהירות האתר הן התמונות. אופטימיזציה לתמונות חשובה לכל אתר היא משפרת מהירות טעינה, חוויית משתמש ומעלה את ציון האיכות בגוגל.

קריאה לפעולה ברורה

הכווינו את הגולש לפעולה באמצעות כפתורים בולטים והקפידו להשתמש במילות כוח
מחקרים מראים כי שימוש בכפתורים בצבע רקע אדום וכתום מגדילים את שיעור ההמרות בכ- 30%.

רשתות חברתיות

הפיקו את המירב מהמדיה החברתית שתפו תוכן, התייעצו עם הגולשים במדיה החברתית, קבלו פידבקים. יש סיכוי שהם יאהבו את מה שהם רואים, ישתפו את מחשבותיהם בפרופילים שלהם וישפרו את נוכחותכם עוד יותר.

השתמשו ״במרחב הלבן״ (השוליים) של האתר

מחקרים הראו כי השימוש במרחב הלבן בשוליים השמאליים והימניים, ובין פסקאות, מגביר את הבנת הקורא בכמעט 20%. הוספת שטח לבן פירושה אינטראקציה רבה יותר בין משתמשים, הדף נראה טוב יותר ומאוורר ותוכל להדגיש בקלות רבה יותר מסרים בטיפוגרפיה מושכת.

השתמשו בתמונות, תמונה שווה אלף מילים

השקיעו בתוכן איכותי כולל תמונות להמחשה שונות, שמהוות גם דרך מעולה "להוסיף רוטב” לאתר. שילוב של תמונות, איורים ואינפוגרפיקס יהפכו את התוכן להרבה יותר קריא ומהנה עבור הקורא. בחירת התמונות המתאימות לאתר שלך יכולה לעזור בחיזוק המותג ובחיבור לקהל היעד שלך.
מחקרים מראים כי שימוש בתמונות מעלה את זמן השהייה באתר בכ- 10%.

טיפוגרפיה באתר

טיפוגרפיה משפיעה מאוד על עיצוב האתר, לעיצוב דיגיטלי יש כללים משלו, כגון הצורך לשמור על רספונסיביות שתציג את התוכן היטב מכל מכשיר שהוא, האפשרות של המשתמש להגדיל ולהקטין את התוכן על המסך וכן הלאה. השתמשו בגופנים שקל לקרוא, השתמשו בכותרות ופסקאות ברורות, שימוש ברשימות ״בולטים״ מעוצבים הוסיפו אלמנטים ויזואלים שידגישו חלקים מסוימים בטקסט. במידה והתוכן ארוך, הוסיפו רשימות של כותרות עם קישור שינווט למיקום בדף.

בחירת צבעים נכונה

לכל מותג יש צבע איתו הוא מזוהה, בחרו צבע דומיננטי אחד שילווה את האתר ואז הוסיפו צבעים משלימים.
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו