מדריך לעיצוב לוגו מקצועי

מדריך לעיצוב לוגו מקצועי

חדש! האזינו לכתבה
תחשבו על העסק שלכם כפרופיל באתר הכרויות. אתם מנסים למשוך את הלקוחות הנכונים ולגרום להם להתאהב במותג שלך. חשבו על הלוגו שלכם כתמונת הפרופיל באתר הכרויות, מה שיגרום לאנשים להתעניין ולנסות ללמוד עליך יותר.

עיצוב הלוגו שלכם ישפיע רבות על הרושם הראשוני: הוא יעביר ללקוחות מידע על המותג ויידע אותם אם הוא מתאים להם.

מכיוון שהלוגו שלך הוא חלק כל כך מהותי מהמותג שלך, אתה רוצה לוודא שהוא נעשה בצורה טובה. הלוגו מופיע כמעט בכל מקום בו הלקוח פוגש את המותג, בכרטיס הביקור, בחתימת המייל, בניירת המשרדית, בשילוט של החנות, על גבי אריזות המוצרים, באתר האינטרנט, במצגת ובחומרים השיווקיים הנלווים. לכן הלוגו הוא קריטי בבניית התדמית העסקית וחייב לשקף את התמצית של ערכי במותג.

עיצוב לוגו

מה ההבדל בין מיתוג עסקי, שפה חזותית לעיצוב לוגו?

לוגו הוא לא המותג שלכם וגם לא הזהות העסקית. ללוגו, לשפה החזותית ולמיתוג תפקידים שונים אשר יחד מרכיבים את התמונה הכוללת של העסק שלך.

מהו מותג?
הדימוי הארגוני -סה״כ הרגשות והתפיסות הקיימות אצל צרכנים לגבי המותג שלך, במילים פשוטות יותר: מה הם חושבים עליכם מאחורי הגב שלכם.

מהי זהות מותגית?
ההיבטים הוויזואליים המהווים חלק מהמותג. מה זה לוגו? סימן או אייקון במזוהה עם החברה.

מה זה מיתוג?
מיתוג עסקי הוא תהליך אסטרטגי הרבה יותר נרחב מאשר רק בניית לוגו, מיתוג הוא תהליך אשר מבדל אותך מול מתחרים.

מה גורם ללוגו להיות אפקטיבי?

פשטות
ככל שהלוגו פשוט יותר, יהיה קל יותר לקהל להבין את המסר המוקרן ולזהות אותו לפעם הבאה. נצחיות עסק זקוק ללוגו שיעמוד במבחן הזמן, 5, 10, 15 שנה. יעמוד בפני טרנדים חולפים תוך שמירה על ערכי הליבה של העסק.

יצירתיות
לוגו עשוי היטב, לוגו שנחרט בזיכרון, מושקע עם מחשבה, משלב טיפוגרפיה וצבעוניות מיוחדת תבטיח לוגו בלתי נשכח שהצרכן ילמד להעריך.

קריא
לוגו טוב תמיד קריא וזכיר, ברור בכל גודל: גדול או קטן.

גמיש ורב תכליתי
לוגו חייב להיות מותאם למדיות השונות, לעיצוב נגטיבי, לשחור לבן. מאפשר לגזור ממנו אייקון ל- Favicon עבור אתר האינטרנט.

ייחודי
לוגו מסמל את המותג שלך והוא צריך להיות ייחודי ומבדל אותך מהמתחרים. לוגו ייחודי מסמל את האוטנטיות של המותג שלך.
 
רלוונטי
ההיבט החשוב ביותר בעיצוב לוגו הוא הרלוונטיות למותג שלך. לוגו של רואה חשבון או עורך דין יהיה שונה מלוגו למסעדה או חנות צעצועים. 

חכם
לוגו חכם מציג בתוכו משהו ייחודי ובלתי נשכח. יצירתי, מאופיין בפשטות ובסגנון ייחודי. 

לוגו מקצועי
לוגו מקצועי טמון בתהליך אסטרטגי ואפיון מדויק  המהווה חלק מתהליך מיתוג ומכיל את ערכי המותג. 

תהליך יצירה ועיצוב של לוגו אפקטיבי כולל מספר שלבים:

  • אפיון מדויק של העסק וצרכיו, זיהוי והגדרת מטרות וערכי המותג.
  • מחקר שוק מקצועי, הכרת השוק והתחרות, מחקר ויזואלי.
  • סיעור מוחות יחד עם צוות הקריאייטיב וחיפוש השראות. 
  • בניית קונספט ומספר כיוונים אפשריים. 
  • בחירת סגנונות עיצוב ופיתוח כמה כיוונים אפשריים ללוגו.
קרא עוד: 36 שאלות שיעזרו לך לבצע אפיון מדוייק

לוגו יכול להיות מבוסס אך ורק על טיפוגרפיה, אך ורק סמל או שילוב של סמל / אייקון וטיפוגרפיה. לצבעוניות הלוגו השפעה רבה. צבע מעביר רגשות, רעיונות מסוימים, מסייע להעביר את הטון של המותג.

להלן מאפיינים פסיכולוגיים המאפיינים את תורת הצבעים:

על פי מחקר שנערך באוניברסיטאות בארה״ב על ידי החוקרים לורן לברקק וג'ורג׳ מילן. מידת ההשפעה תלויה גם בגוון הצבע האם הוא קר או חם.

על צבעים ורגשות 
צבעים חמים:

אדום, כתום וצהוב צבעים חמים מעוררים לעיתים קרובות תחושות של אושר, אופטימיות ואנרגיה. עם זאת, צהוב, אדום וכתום יכולים להיות דומיננטיים מאוד ולסמן. 

צבעים מגניבים:
צבעים מגניבים כוללים ירוק, כחול וסגול. צבעים מגניבים נתפסים בדרך כלל מרגיעים ושקטים אך יכולים גם לבטא עצב. סגול משמש לעתים קרובות כדי לעורר את היצירתיות שכן מדובר בתערובת של כחול (רגוע) ואדום (עז). אם חברה רוצה להציג בריאות, יופי או ביטחון, כדאי לה לשלב צבעים אלה. 

צבעים שמחים:
צבעים שמחים הם צבעים בהירים וחמים כמו צהוב, כתום, ורוד ואדום. צבעי פסטל כמו אפרסק, ורוד בהיר או סגול. הם יכולים גם הם להשפיע על מצב הרוח. ככל שהגוון בהיר יותר, כך הוא ישדר יותר שימחה ואופטימיות. דרך נוספת שצבעים יכולים ליצור רגשות שמחים היא על ידי שילוב של צבעים ראשוניים ומשניים מרובים יחד לקבלת אפקט צבעוני וצעיר.

צבעים עצובים:
צבעים עצובים הם צבעים כהים ועמומים. שחור ואפור הם הצבעים העצובים הבולטים, אך צבעים מגניבים כהים ועמומים כמו כחול, ירוק או גוונים נייטרלים כמו חום או בז 'יכולים להשפיע באופן דומה על, תלוי באופן השימוש בהם. בתרבויות המערב שחור נחשב לצבע האבל, בעוד שבמדינות מזרח אסיה הלבן  הוא צבע האבל ובא להדגיש טוהר ותקומה. 

צבעים מרגיעים:
צבעים מגניבים כמו כחול וירוק יכולים לגרום לך להרגיש רגוע. צבעי פסטל וגווני פסטל קרירים במיוחד כמו כחול לתינוקות, לילך ומנטה הם בעלי השפעה מרגיעה. צבעים ניטרלים כמו לבן, בז׳ ואפור יכולים גם לגרום לך לתחושה של רוגע. ככל שתשלבו פחות צבעים וככל שיהיה עיצוב פשוט יותר, כך הוא ישדר יותר רוגע. 

צבעים מעוררי אנרגיה:
צבעים חזקים ובהירים וצבעי ניאון יכולים להשפיע רבות על הרגשות. צבעים כמו אדום בוהק, צהוב בהיר וירוק ניאון יכולים לגרום לך להיות נמרץ וערני, אך יכולים גם להרגיז את העיניים. צבעים אלה יתפסו את תשומת ליבכם ויבלטו ביחס לסביבה. צבעוניות חזקה מאוד עם פיגמנט כמו כחול רויאל, טורקיז, מגנטה וירוק אמרלד יכולים גם הם להשפיע על מצב הרוח.

מה מסמל כל צבע במיתוג, איך הוא משפיע על הרגשות? 

צבע אדום
אדום הוא החם והדינמי ביותר מבין הצבעים - הוא מעורר רגשות מנוגדים. לעתים קרובות זה קשור לתשוקה ואהבה כמו גם לכעס וסכנה.אדום הוא סימן אוניברסלי של התרגשות, תשוקה וכעס. זו בחירה נהדרת אם המותג שלך הוא צעקני, צעיר ורוצה להתבלט. אדום גורם לך להרגיש נלהב ומלא אנרגיה.
אדום משמש גם להדגשה של אלמנט שיווקי ועיצובי. 

צבע כתום
צבע ממריץ ושובב. לכו על כתום כדי להתבלט ולהיות שונים. אמנם השימוש בכתום פחות נפוץ, אבל הוא צבע תוסס ואנרגטי כמו האדום.כתום מעצים תחושה של חיוניות ואושר. כמו אדום, הוא מושך תשומת לב ומראה תנועה אך אינו כה מכריע. הוא אגרסיבי אך מאוזן - הוא מציג אנרגיה ועם זאת יכול להיות מזמין וידידותי.
כתום נהדר לקריאה לפעולה לרכישה או להירשם כמנוי למוצר.  

צבע ירוק
צבע ירוק גורם לך להרגיש אופטימי ורענן.
צבע רב גוני אשר יכול להתאים לכל מותג. ירוק מסמל בריאות, התחלות חדשות ועושר. ירוק הוא צבע מרגיע ורגוע ויש להשתמש בו כדי ליצור איזון בעיצוב. זהו צבע נהדר לשימוש אם חברה רוצה להעביר מסר של צמיחה, ביטחון ויכולות. צבע מושלם במיוחד למי שרוצה לחבר לערכים של טבע. 

צבע צהוב
צהוב גורם לך להרגיש שמחה וספונטניות. אם אתה רוצה להיראות נגיש וידידותי, צהוב הוא הבחירה הנכונה. הצהוב מעניק אנרגיה עליזה, צעירה ונעימה.צהוב הוא אולי האנרגטי ביותר מבין הצבעים החמים. זה קשור לצחוק, תקווה ושמש. מבטאים של צהוב עוזרים להקנות למותג אנרגיה עיצובית ויגרמו לצופה להרגיש אופטימי ועליז. עם זאת, יותר מדי צהוב יכול להיות דומיננטי מידי ויש להשתמש בו במשורה.  
בעיצוב, לרוב משתמשים בו כדי לתפוס את תשומת הלב בצורה אנרגטית ונעימה. 

צבע כחול
כחול גורם לך להרגיש בטוח ורגוע.כחול מעורר רגשות של רוגע ורוחניות כמו גם ביטחון, בגרות ואמון. הצבע כחול גורמת לגוף להפריש כימיקלים מרגיעים. אין זה מפתיע שזה הצבע הקלאסי, המועדף והפופולרי ביותר מבין הצבעים.
כחול כהה נהדר עבור גופים ארגוניים מכיוון שהוא מסייע להעניק תחושה מקצועית, אך שימוש רב מדי יכול ליצור תחושה קרה ומנותקת.
כחול בהיר מעניק תחושה ידידותית ורגיעה. דוגמאות נהדרות הן רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר המשתמשים בכחול בהיר יותר. 

צבע סגול
סגול גורם לך להרגיש יצירתי וחכם.סגול מזוהה כצבע יצירתי, משדר מסתוריות ועושר, פאר ויוקרה.גוונים בהירים של סגול משמשים לרוב להרגעה, ומכאן משתמשים בהם במוצרי טיפוח.יש בו רמז של נשיות. 

צבע ורוד
הצבע הורוד גורם לך להרגיש שובב ורומנטי.
ורוד מייצג נשיות ורומנטיקה, רגישות ורוך. זה מטבעו צבע מתוק, חמוד ומקסים.
בחרו בורוד למראה מודרני, צעיר ויוקרתי.

צבע חום
הצבע החום מחבר אותך לקרקע, לאדמה.
חום יוצר תחושה של חספוס, גבריות, יציבות ותמיכה. נתפס כצבע פרקטי ואמין.
יכול לשדר גם וינטג׳. הצבע החום מאוד מבדל.

צבע שחור
הצבע השחור נתפס מתוחכם ורציני.
שחור מעורר כוח, יוקרה, אלגנטיות, מקצועיות ופשטות. זה  צבע נועז, עוצמתי וקצת מסתורי. אבל לשחור יכולות להיות גם כמה קונוטציות שליליות - זה צבע האבל, הפחד והעצב והוא יכול להרגיש גם מפחיד ולא נגיש.  

צבע לבן
הצבע הלבן מעניק תחושה של ניקיון, טוהר ורעננות.
לבן מעורר טוהר ותמימות ויוצר אסתטיקה מינימליסטית. זה יכול להיות פשוט מאוד, נקי ומודרני.
זה גם הצבע הניטרלי מכולם. מתאים גם לשילוב כצבע שני. 

צבע אפור
הצבע האפור משדר רצינות ומקצועיות ואיפוק.
אפור הוא צבע בוגר ואחראי יותר. הקונוטציות החיוביות של הצבע האפור כוללות רשמיות ואמינות, ואילו הצד השלילי יכול להיות פירושו להיות שמרני מדי, קונבנציונאלי וחסר רגש. 

קרא עוד מה משמעות הצבע בתהליך מיתוג עסקי?



אתה לא צריך לבחור רק אחד!
אתם לא מוגבלים לצבע אחד אך מומלץ לבחור בצבע מרכזי ולצדו צבע משלים.

לסיכום
המטרה לעצב לוגו שיהיה גם יפה ואיכותי ויזואלית ובמקביל יעביר היטב את המסר.    
מעוניין בעיצוב לוגו מקצועי לעסק שלך?
צור אתנו קשר עוד היום ונעצב לך לוגו המותאם למיתוג ולקהל היעד שלך.
מאת: אדי כהן (זמן קריאה: 1:38 דקות)
דוא"ל: [email protected] אודות ברנדוויז מיתוג עסקי
אנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ חינם לפרטים נוספים השאירו פרטים
דברו איתנו