למה העסק שלך צריך מיתוג עסקי?

מאת: אדי כהן
למה העסק שלך צריך מיתוג עסקי?

מה זה מיתוג?

כאשר אנשים חושבים בדרך כלל על מיתוג, הם מיד מקשרים אותו עם לוגו מגניב או שם בלתי נשכח כמו "גוגל" או "פייסבוק". אבל מיתוג הולך הרבה מעבר לחוויה ויזואלית עבור העסק שלך. מיתוג  מהווה סט של שיטות שיווק ותקשורת המסייעים להבדיל חברה או מוצרים מהמתחרים, במטרה ליצור רושם מתמשך במוחם של הלקוחות.

מיתוג מאפשר למוצר ולשירות שלך להתבלט מול המתחרים. מותג הוא ערובה לרמה של איכות.
המותג שלך הוא האופן שבו הלקוח שלך תופס אותך. ארגונים רבים וסטארט-אפים לא משקיעים את הזמן הדרוש בחשיבה על המותג שלהם במובן הרחב הזה וההשפעה שיש לו על העסק שלהם.

ה- DNA של המותג שלך  צריך לחלחל לכל הארגון. ארגון הפועל יחד לספק על ההבטחה המותגית באופן עקבי העסק צומח תוך בניית נאמנות חזקה למותג מול הלקוחות שלך.
למעשה לצורך הבנה ניתן להחליף את המילה מיתוג במילה מוניטין, אכפת לך מהמוניטין שלך, נכון? 

יש חשיבות רבה לפנות לרגש של הלקוח וזה המקום שבו התמונה והאישיות של המותג משחקים תפקידים חיוניים. הן נוצרות פחות או יותר בלב, ולא במוחו של הלקוח.לעתים קרובות אנו קונים מותגים אפילו בלי לדעת למה אנחנו קונים אותם. אנחנו יכולים, כמובן, לספק תשובה מנומקת ברורה כאשר נשאל, אבל הסברים מגיעים מהמוח. הלב הוא מה שגורם לנו לקנות.

כל נקודות המפגש עם הצרכנים, הספקים, העובדים שלך משקפות דרכן את המיתוג שלך.
בדומה למערכת יחסים בין בני אדם, יש שלב למידה ראשוני, אם יש ביניהם ערכים משותפים אזי נוצר קשר.
קיום הקשר עם המוצר שלך מבטיח שהצרכן שלך יפגוש את המוצר שלך, יטה לכיוונו ויעדיף אותו על פני מתחריך.
המיתוג מחבר את כל נקודת מפגש של העסק שלך, עם לקוחות, כל חוויה שחווים הצרכנים מול מוצרי ושירותי החברה משפיעים ומעצבים את תפיסת המיתוג שלך בעיני הצרכן. דרך הפרסום, המענה לטלפון, אתר האינטרנט שלך, אנשי השיווק והמכירות, המזכירה, עיצוב האריזות, המשרד, ערוצי השיווק שלך באינטרנט, מעצבים את תפיסת המותג שלך בעיני הלקוח.

איך המותג יכול להוסיף לי ערך?

הניסיון מלמד שהלקוחות מצפים לשלם יותר עבור מוצר ממותג מאשר למוצרים שאינם ממותגים.
אנשים נוטים לעשות עסקים עם חברות שהם מכירים.
אנשים לובשים מותגים, אוכלים מותגים, מקשיבים למותגים, והם כל הזמן מספרים לאחרים על המותגים שהם אוהבים. מצד שני, אתה לא יכול לספר למישהו על המותג שאתה לא זוכר.

יתרונות המיתוג

  • מותג חזק גורם ללקוחות להעריך, לחפש ולרכוש את המוצר והשירות באופן עקבי.
  • מיתוג נכון מפיק תוצאות של השפעה לטווח ארוך, להשגת יותר מכירות וכסף! ומגדיל את שורת הרווח
  • מיתוג מלכד את השדרת הניהולית יחד עם עובדי החברה ומניע אותם למטרה משותפת, מעצימה ומגבשת.
  • תהליך מיתוג מעניק לעסק סט כלים והנחיות לטווח רחוק שמאפשר לך לפעול בכל נקודות המגע עם הלקוח 360 מעלות.
  • מיתוג עקביעוזר לצרכן להרגיש יותר בנוח לרכוש את המוצרים או השירותים שלך.
  • המותג שלך עוזר להגדיר אותך בנפרד מהמתחרים.
  • אסטרטגית מותג ברורה מסייעת לצוות שלך צריך להצליח. כיצד לפעול, איך לנצח, וכיצד לעמוד ביעדי הארגון.
  • מותג מאפשר להרחיב את טווח המוצרים הדימוי שלך בעיני הצרכן יהיה מושפע מהמותג הקיים שלך. 
  • על ידי הטמעת תכונות המותג שלך באופן עקבי העסק שלך יכול לעבור למגזרים חדשים בשוק וזאת מבלי לשנות את מותג הליבה שלך.
  • אסטרטגיית מותג ברורה מסייעת לך להישאר ממוקדת במשימה שלך ובחזון שלך כארגון.
  • המותג שלך עוזר לך להתחבר ללקוחות שלך מבחינה רגשית באמצעות סיפור מקורי.
  • מותג חזק יספק ערך לארגון שלך הרבה מעבר לנכסים הפיזיים שלך.

מתי אני צריך למתג את עצמי?

הנה כמה מהסיבות שהניעו עסקים למתג את עצמם:
  • מותג ותיק חייב לעבור מתיחת פנים, מיתוג מחדש אחת לכמה שנים.בעת הצגת מוצר חדש או כניסה לשוק חדש
  • שינוי השם שלך מכל סיבה שהיא
  • כאשר אינך מציג תמונה עקבית ללקוחות
  • כאשר אתה לא מושך לקוחות
  • כאשר אתה מושך את הלקוחות הלא נכונים
  • כאשר אתה לא ממוצב גבוה ביחס למתחרים שלך
  • כאשר אתה גדל באופן מהיר ללא תוכנית כוללת
  • כאשר אתה הופך להיות לא רלוונטי, מיושן, או דורך במקום
  • כאשר יש שינוי משמעותי בניהול (פילוסופיה, מנהיגות, תפקוד ארגוני) או שותפות אסטרטגית חדשה
  • כאשר יש שינוי משמעותי בכיוון (חזון, התרחבות, מיזוג, גלובליזציה, סביבה המשתנה במהירות עם תחרות עזה
  • כאשר אתה מתקשה לגייס עובדים
  • כאשר אתה מתחרה על המחיר בלבד
  • כאשר מתכוננים להציג תוכנית עסקית חדשה, לגייס הון, למכור או מיזוג או רכישה
  • כאשר הגעתם לאבן דרך חשובה כחברה או חוגגים תאריך ייסוד משמעותי
  • כאשר אתה צריך ליצור תחושה משותפת של מטרה מחודשת,לחזק את הגאווה היחידה והמורל
בניית מותג באמצעות חברת מיתוג
תהליך מיתוג עסקי הוא עניין למקצוענים. דורש מחקר מעמיק ושיתוף פעולה הדדי להבנת צרכי העסק, שאיפותיו וערכי המותג שהיה רוצה להנחיל ללקוח.
אנו יוצרים הבחנה ברורה בינך לבין המתחרים, מקשרים את המסרים שלך בצורה יעילה שמשיגה תוצאות ובונים עבורך כלים שיווקיים.
באמצעות חברת מיתוג מובילה תחווה תהליך אסטרטגי שיווקי, נלווה אותך צעד אחר צעד ונבנה לך שפה גרפית ואסטרטגיה שיווקית.
מצייד אותך בארגז כלים שיווקיים ומסייע לך להטמיע את המותג.